חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ניהול תיק השקעות גלובלי - מחקר מבית אקסלנס.





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: זכויות זכויות הפרט

נושא המאמר: מאבקים חברתיים וחברות מסחריות
מאת: נכתב על ידי אלון נתיב   שמור מאמר למועדפים

רבות נכתב על חברה שוויונית, חברה צודקת, חברה אזרחית ושאר כינויים שעומדים מאחורי מאבקים של גופים רבים לשוויון, פלורליזם ופתיחות בכל תחומי החיים.
נכון להיום כמות העמותות והארגונים החברתיים הפעילים במדינת ישראל הגיע לפריחה שאין כדוגמתה. פעילות ארגונים אלו נוגעות כמעט לכל היבטי התפעול של המדינה; רווחה, דת, ביטחון, כלכלה ועוד.
דומה שכולם מסכימים היום שלחברה אזרחית חזקה יש חשיבות מכרעת באשר ליכולתה של המדינה לפרוח כקהילה תרבותית פלורליסטית, וליכולתה להגיע לאיזון פנימי ויש הסוברים שבכך גם להשפיע על מערכת היחסים עם שכנותיה.

אך בשנים האחרונות גבולות ההתערבות האזרחית חרגו מתחום פעילותם של מלכ"רים אילו. החלו ניצנים ראשונים של התערבות חיצונית שהגיע מעולם העסקים.

תחילה, אנשי עסקים, פילנתרופים שתומכים ברעיונות העולים בקנה מידה אחד עם האידיאולוגיה הפרטית שלהם.
מאוחר יותר, אנשי עסקים שעמדו מאחורי אידיאולוגיה והקימו מערכת משומנת להגשמתה. הדוגמאות הנפוצות עקב המיתון של השנים האחרונות הן ריבוין של בתי תמחוי. אך גם בכך לא נעצרה ההתפתחות והמעורבות. חברות מסחריות נעצו את רגליהן עמוק במערכת החינוך. אחת הדוגמאות המפורסמות יותר היא התמיכה של אינטל במוסיאון המדע ובתחרות השנתית של מדענים צעירים.
אינטל מוציאה תקציב לא דל על פרסום וקידום הפרויקט, על חשיפת הפרויקט בתקשורת, על סיוע בצוות השופטים ומתן מלגות לזוכים . זו מעורבות מעבר למצופה ומעבר לצורכים המיידים שיש לחברה מסחרית במגזרים לא לה. יש ציניקנים שטוענים שיש בכך סוג של שיווק וסוג של הבטחת שוק עתידי. יכול להיות, אך הרושם שלי שמתנהלת גם פעילות כנה ואמיתית מאחורי.
אך בשלב זה המכניזם נשמר; עדין התמיכה של החברה המסחרית היא בגוף ללא מטרות רווח דוגמת המוסיאון, משרד המדע ובתי הספר. נכון שהמעורבות יותר עמוקה, העשייה והנתינה באות גם מהלב וממקום של אכפתיות.

הדור הבא של חברות המעורבות בפעילות שכזאת הן חברות דוגמת עלי שלכת. עלי שלכת היא חברה שתחום פעילותה הוא תחום מובהק של עמותות וגופים לא מסחריים. לכאורה תחום השייך למדינה ולממסד הדתי. מדובר בחברת העוסקת בדרכו האחרונה של אדם.
כאשר אנו שומעים את המושג "בית לוויות" האסוציאציה העולה בראשו של ישראלי היא; סככה בפאתי בית העלמין משם יוצא מסע הלוויה. בעולם המערבי הוא מושג שונה לחלוטין מדובר בקונספט המכיל מרכז הנותן את כל השירותים הנדרשים בדרכו האחרונה של אדם כולל מפעלי הנצחה וצוואות. בין היתר מנהל בית הלוויות את טקס הפרידה של השארים מיקירם. בדרך כלל זהו טקס האשכבה (funeral) הנפרד לחלוטין מטקס הקבורה (burial).
עלי שלכת היא החברה הראשונה בישראל שערכה, בשיתוף עם מכון הטקסים החילוני, קורס למנחי לוויות ואזכרות.

כאשר החברה הנ"ל פתחה שערי בית עלמין פרטי בו ניתן לקבוע את הלך הלוויה לפי דרישת המשפחה היא עשתה עוד צעד קדימה. כאשר החברה הביאה את הכבשן, ופתחה מכון לשריפת גופות היא עשתה עשרות צעדים קדימה. בקביעת עובדות העומדות בדרך כלל ברמות ממשלתיות. עלי שלכת, ללא סיוע ממשלתי, ללא תמיכה של עמותות, ביוזמה פרטית מספקת תשובות הנותנות מענה לבעיות בוערות של המדינה בתחום מצוקת הקרקעות וזיהום מי התהום. בכך החברה פסחה על הפרדת הדת מהמדינה ונתנה מענה (בשילוב טקסים ותכנים) לצרכי אזרחים רבים.

במעשים אילו ניתן לראות את שבירת הנוסחה שהעשייה שמורה למדינה או לעמותות. לראשונה נוסחה חדשה; חברה מסחרית מניעה תהליכים, יוצקת תכנים ומספקת שירותים בתחומים של דת ומעגלי החיים, פלורליזם ובחירה חופשית. אם בכך די להכריז על סוג מסוים של מהפכה; עלי שלכת הגדילה לעשות והחלה בשיווק של צוואה רוחנית. מדובר בכרטיס אישי הנישא בארנקו של מי שבחר בכך. מזמין הכרטיס בוחר באיזה אופן הוא בוחר להיפרד מן העולם (קבורה בארון, קבורה בתכריכים או שריפה). כיצד יקיריו ייפרדו ממנו (איזה אופי ישא טקס הפרידה ? חילוני, רפורמי, מסורתי) ומי החברה שתטפל בפרוצדורות הנדרשות (עלי שלכת או חברה קדישא).

בעצם, במחיר עלות הכרטיס (55 ? כולל מע"מ), יכול כל אזרח, בכל גיל לקבוע ולהצהיר על בחירתו האישית, על הגדרת זהותו ומהות ישראליותו ויהדותו. בכך אותו אדם, במאמץ מינימלי נוטל חלק במאבק ארצי לקביעת אותה זהות ולהפרדת הדת מהמדינה הלכה למעשה. עלי שלכת פנתה לביטוח לאומי בבקשה להכיר בשריפת גופות כאופציה המוכרת על ידי המדינה כשוות ערך לקבורה. בכך לקבוע הלכה למעשה שהתשלום בגין השריפה יגיע מביטוח לאומי והאזרח שיבחר באופציה זו לא יזדקק להוציא פרוטה מכיסו. למעשה מנגנון זהה למנגנון דמי הקבורה המשולמים עלי ידי הביטוח הלאומי לחברה קדישא.
עלי שלכת מאמינה, שככל שהיא תוכל להראות למשרדים והגופים הממשלתיים העוסקים בתחום, כמות רבה יותר של אזרחים שבחרו באחת מהאופציות אותם היא מספקת, כך יקל עליה המו"מ להענקת שוויון בנתינה הממשלתית.

אודות הכותב:
עלי שלכת ערוכה לטפל במגוון רחב של נושאים וביניהם טיפול בכל נושאי הקבורה, תכנון ו/או הנחיה של טקסי לוויה וקבורה המותאמים באופן אינדיבידואלי, סיוע בבחירת חלקת הקבר מתוך רשת בתי העלמין הפרטיים של עלי שלכת, טיפול בבפן הבירוקרטי וכמו כן היצע רחב של מוצרים ושרותים נילווים.


[email protected]


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י נכתב על ידי אלון נתיב שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]