חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אוסף ראשי ממשלת ישראל של עמוס אהרוני





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: יהודים משיחיים היהודים המשיחים

נושא המאמר: יהודים משיחיים
מאת: מאיה גרינברג (מ.א)   שמור מאמר למועדפים

בעולם כיום ישנם 13.5 מיליון יהודים לערך, מתוכם כחצי-מיליון עד מיליון הם יהודים משיחיים. היהודים המשיחיים בארץ ישראל הם יהודים וישראלים כמו כל היהודים והישראלים האחרים - משלמים מיסים, משרתים בצה"ל במושבעות ואהבה למדינה בכל מיני יחידות מהרגילות ועד המובחרות ביותר, כחיילים כקצינים ובשאר התפקידים מתנדבים בארגונים שונים, בני כל מיני עדות ויוצאי כל מיני ארצות, החיים בערים, עיירות ויישובים שונים בארץ-ישראל.

יהודים משיחיים מאמינים באלוהים ורואים בו את עיקר העיקרים של העולם הזה ולכן גם של חייהם. כל מה שטוב ויפה ונחמד בא ממנו ונועד לתפארתו - גם אנחנו, גם ישראל כולו. "לחיות לתפארתו" זאת אומרת לחיות לפי רצונו.
דבר נוסף המאפיין את היהודים המשיחיים הינה האמונה בתנ"ך ובברית החדשה. לא בגלל "השפעות זרות" כלשהן, אלא מפני שלעומת רוב בית ישראל שמשתמש בתנ"ך כרהיט, החליטו יום בהיר אחד "אשקרה" לקרוא בו ולחקור את נבואות התנ"ך על המשיח. אין היהודים המשיחיים חושבים שאדם כלשהו צריך להיות תלוי באדם אחר כדי לדעת את רצון אלוהים או לחקור את התנ"ך, אפילו לא ברב גדול או באפיפיור. כל אחד יכול לקרוא את כתבי הקודש, ללמוד, להבין ולדעת בעצמו - ואם קרא והבין, על כל אדם לחיות בנאמנות לפי מה שהבין: בחיי הפרט, במשפחה, בחברה, במדינה ובעולם. זהו עיקר שליחותו של היהודי וזו המשמעות של התואר "אור לגויים". לפי הבנתם של יהודים משיחיים את כתבי הקודש, העולם היום איננו מה שהיה בהתחלה: בני אדם לא כל כך רוצים להבין מה שאלוהים רוצה ובוודאי שאינם רוצים לעשות כרצונו. החטא פלש לעולם ופגם בו. בין הדברים שנפגמו כלול גם האדם. כעת יש בו יצר רע, רצון לעשות בניגוד לרצון אלוהים (ומשם המילה "חטא", להחטיא את רצונו של אלוהים). לכן אלוהים יצר לעצמו עם, כדי להוות "שגרירים" שלו לשאר אומות העולם ולהסביר להם את הדברים הללו ובכך להביא לידי מצב בו כל העולם עובד את אלוהים ועושה את רצונו יחדיו... אך זאת כמובן לא קרה.

התורה, הנביאים והכתובים מלמדים מה זאת קדושה, מה זה להיות עמו של אלוהים ועד כמה שאנחנו, יהודים משיחיים, לא קדושים. הם גם מצביעים על הפיתרון לבעיה זו: חסד אלוהים שמרחם, שמתקן את הפגמים, מנקה את הלכלוך ובורא אותנו מחדש בצלמו. כך, למשל, אמר ירמיהו "הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם-יְהוָה וְכָרַתִּי אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל וְאֶת-בֵּית יְהוּדָה בְּרִית חֲדָשָׁה, לֹא כַבְּרִית אֲשֶׁר כָּרַתִּי אֶת-אֲבוֹתָם בְּיוֹם הֶחֱזִיקִי בְיָדָם לְהוֹצִיאָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם אֲשֶׁר-הֵמָּה הֵפֵרוּ אֶת-בְּרִיתִי וְאָנֹכִי בָּעַלְתִּי בָם נְאֻם-יְהוָה" (ירמיהו ל"א). אותו ספר שנקרא "הברית החדשה" אינו אלא תאור של אותה הברית שירמיהו מדבר עליה. זוהי ברית שנועדה בראש ובראשונה לישראל ורק אחר כך לגויים, והיא קשורה בבואו של המשיח.

משום שישראל כעם בעצם נכשל - לפי התנ"ך - למלא את קריאתו להיות לעולם שגריר של אור ואמת, אלוהים הבטיח לשלוח מישהו להושיע את העולם ולשנות את ישראל כך שיוכל למלא את יעודו. בעצם הוא אמר שיבוא בעצמו בדמות אותו שליח מובטח – מתוך עם ישראל. התנ"ך מלא בנבואות שנועדו להרכיב תעודת זהות שלמה למשיח, מתי יולד, היכן, לאיזה שושלת, מה יעשה, מה יקרה לו, כיצד יגיבו אליו וכדומה. נבואות אלו ניתנו כדי שניתן יהיה לזהות משיח זה. ישוע בן-דוד מילא וממלא את כל פרטי הנבואות וההבטחות בתנ"ך על המשיח. הוא משיח ישראל, המושיע שהובטח והמביא לעולם ולישראל את הברית החדשה.
מי שנכנס בברית זו - וכל מי שיפנה מחטאיו לאלוהים בכנות ויבקש את סליחת החטאים במותו המכפר של ישוע המשיח - יהיה שותף לברית זו ויזכה לברכות שהיא מבטיחה ושכבר בזכרנו: לב חדש. אך מי שדוחה את המשיח, כמי שדחה את שולחו - אלוהים.
בהתאם לכך האמונה המשיחית בה מאמינים יהודים משיחיים היא איננה דת, כמו כן איננה דת השייכת ליהודים בלבד, לנוצרים בלבד או לאיש, שהרי אלוהים מעולם לא ברא דת, הוא כן ברא את כל בני האדם ואוהב את כולם, לכן המשיחיות היא אמונה, האמונה באלוהים ובמשיח ששלח - היא האמונה המשיחית.

אפיון נוסף של היהודים המשיחים הוא בכך שלעומת זרמים דתיים מסוימים, יהודים משיחיים לא מפחדים ממדע, אם אלוהים המציא את המדע, מדוע לראות בו כאויב. יש לראות במדע כאויב אך ורק אם אמונתך איננה מבוססת על אמת, לא תפגשו ביהודים משיחיים שיטענו כי התורה ניתנה לאדם וחווה ונכתבה על ידי אלוהים במו ידיו, ברור שהמדע סותר גישה זאת. אך בו זמנית כן יש מקום לניסים, שהרי אלוהים הוא כל יכול והתנאים הפיזיקלים להם אנו כפופים, אינו כפוף הוא, שהרי הוא שהמציא אותם.

בהתאם לזאת תמצאו פרופסורים ודוקטורים יהודים משיחיים במוסדות האקדמיה והמחקר המתקדמים בארץ (ובעולם) והרבה יהודים משיחיים בעלי תארים מתקדמים בכל התחומים השונים, ישנו דגש חזק על חינוך והשכלה גבוהה, שהרי כל אמת היא אמת של אלוהים, ואמונה ללא מדע – הינה עיוורת.




www.igod.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מאיה גרינברג (מ.א) שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]