חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
עבודה בקנדה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: תכנון מס נאמנויות

נושא המאמר: תכנון מס- הקמת נאמנות במסגרת צוואה, תוך התייחסות לחבויות דיווח על פי מס הכנסה
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)    שמור מאמר למועדפים

בנאמנות אנו מכירים בשלושה גורמים, הראשון שהינו יוצר הנאמנות, השני שהינו הנאמן והשלישי שהינו הנהנה. יוצר הקרן מעביר מרכושו לנאמנות על ידי הנאמן, כדי שיפעל בנכסי הנאמנות ובהכנסותיה לטובת הנהנה. במצב בו יוצר הנאמנות שולל כל יכולת עתידית להשפיע על הנאמן ו/או על החלטותיו, לפנינו נאמנות בלתי הדירה. יחד עם זאת, במצב בו יוצר הנאמנות משאיר בידיו בקונסטלציה כזו או אחרת אפשרות שליטה על הנכסים בנאמנות, לפנינו נאמנות הדירה, עליה יחולו כללי מיסוי ייעודיים כפי שעולה מסעיפים 82 ו-84 לפקודת מס הכנסה. החוק סיווג את הנאמנויות כדי ארבע קבוצות משנה כדלקמן :

1. נאמנות תושב ישראל
2. נאמנות תושב חוץ
3. נאמנות נהנה
4. נאמנות לפי צוואה.

במאמר זה נבקש לעמוד בקליפת אגוז אודות הקבוצה האחרונה - נאמנות לפי צוואה ואודות תוצאות המס המגולמות בה.
עיננו הרואות כי אנשים רבים, מטעמים שונים ומשונים, אשר כולם קשורים בקונסטלציה כזו או אחרת לרצון לשלוט ברכושם גם לאחר פטירתם, ו/או על מנת להגן על יורשיהם, מבקשים לעשות שימוש במנגנון דלעיל. לדוגמה, שכיח הוא המצב בו המוריש מעוניין כי יורשו ייהנה מכספי הירושה רק בהגיעו לגיל מסוים או מצב בו אינו מעוניין כי כספי הירושה יועברו כמקשה אחת אלא כתשלומים עתיים כאלו ואחרים. בחירת הנאמן, יש שתעשה בקפידה שכן ישנה חשיבות קרדינאלית להיות הנאמן אדם אמין ורציני, כזה שיוכל לתת מענה לדורות הבאים תוך הפעלת שיקול דעת במקרים חריגים כגון בעיות רפואיות של הנהנה וכד'. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי הקמת נאמנות כרוכה בהוצאות קבועות וארוכות טווח של דמי ניהול לנאמן וכיו"ב ועל כן החזקת נאמנות ארוכת שנים עלולה לרוקן את הקרן מנכסיה. נאמנות לפי צוואה קיימת כאשר המצווה הוא תושב ישראל, ואם לפחות אחד הנהנים על פיה הוא תושב ישראל, הנאמנות תיחשב כתושבת ישראל. במקביל לדין החל על ירושה, אין חיוב במס בהעברה לנאמנות, וגם העברה מהנאמנות לנהנים אינה מתחייבת במס. די בכך שנהנה אחד הוא תושב ישראל, כדי שכל ההכנסות ייחשבו כאילו נצמחו בידי תושב ישראל וכפועל יוצא יחויבו במס בהתאם. מאידך, חלוקת ההכנסות לנהנים פטורה ממס. במצב זה, על כתפי הנאמן מוטלת חובת דיווח ונטל תשלום המס, לרבות דיווח על מלוא הכנסות הנאמנות בארץ ובחו"ל אם, אחד הנאמנים הוא תושב ישראל. סעיף 131 (א) (5ב)ו ו-(ג1) הוסף במסגרת תיקון 132 לפקודת מס ההכנסה והחיל חובת דיווח על תושבי ישראל שיצרו בשנת המס נאמנות ו/או שקיבלו מכספי הנאמנות סכום העולה על 100,000 ₪ , וכן כל מי שהוא נהנה, מוטב, או זכאי, במישרין או בעקיפין לכספי הנאמנות, גם אם אינו חייב במס בישראל. כן נקבע, כי על הדיווח לפרט את זהות הנאמן, הנהנה ואם הוא תושב חוץ אז גם את מדינת תושבותו.

רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' סטפאן פרוטופופסקו 6 בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]
www.taxlawyers.co.il





מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]