חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הרמת מסך על פי תיקון חוק החברות חוק החברות, בעלי מניות, תאגיד, נכסים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: תכנות PHP Zend Framework בניית אתר תדמית מערכת ניהול תוכן CMS

נושא המאמר: Zend Framework - תכנות PHP מתקדם
מאת: אתר תדמית דקור   שמור מאמר למועדפים

Framework

פרייוורק היא למעשה ספריית קוד אשר בנויה על בסיס שפה מסויימת (כולם בוודאי מכירים את הספרייה JQuery שמרחיבה את Javascript). הספריה מרחיבה את אפשרויות השפה הקיימת ומאפשרת ליצור קוד בצורה מהירה יותר ואפקטיבית יותר. לרוב לפריימוורק יהיה API משלו אבל הוא יתמוך כמובן בAPI של השפה אותו הוא מרחיב.

באמצעות ה-API של הפרייוורק נוכל להשתמש בכלים מתקדמים שהפריימוורק מספק ובכך לייעל את עבודתנו בתור מתכנתים.
Zend Framework

טוב עכשיו אחרי שסיברתי את אוזנכם קצת בנוגע לספריות הרחבה לשפות תכנות (framework), אני אספר לכם על Zend Framework.

הספרייה Zend Framework או בקיצור ZF היא ספריית PHP שפותחה ע"י זאב סורסקי ואנדי גוטמנס, מכאן שמה (זאב+אנדי = זאנד). יוצרי הסביבה הם ישראלים יוצאי טכניון שפיתחו בין השאר גם את שפת PHP (נחמד לא?). בדומה לPHP, מטרת הספרייה היא בניית אפליקציות אינטרנטיות. הספרייה רשומה בקוד פתוח ובנויה על סביבה מונחת עצמים עם הפרדת Model-View-Controller (בקיצור MVC).

MVC ? אחד הדברים היפים ביותר בZF. כל הרעיון מאחורי ההפרדה הזו (שתוכלו לקרוא עליה עוד בויקיפדיה), היא שהיא מכריחה אותנו (המתכנתים) להפריד בין עיצוב לבין קוד, וגם הקוד מחולק לשניים. שיטת MVC עושה זאת ע"י הפרדה ל-3 שכבות ? המודל, שאחראי על האובייקטים המרכזיים במערכת, הבקר, שאחראי על יצירת התוכן המעובד, והתצוגה, שאחראית לסדר את האופן בו יראה כל דף. כעת נרחיב:


• Model ? זוהי השכבה שמכילה את אובייקטי המערכת המרכזיים (אלה שלא קשורים לתצוגה או לפעולה כלשהי), בשכבה הזו נבנה ונייצג כל אובייקט במערכת שלנו. השכבה הזו אינה מתממשקת באופן ישיר עם מסד הנתונים אך דרכה מתבצע הקישור. אני משתמש בשיטה ה-data mapper להתממשקות עם מסד הנתונים.
• View ? שכבת התצוגה. בשכבה זו צריך כמה שיותר להמנע מכתיבת סקריפטים ותפקידה העיקרי הוא להציג את פלט הקוד שנוצר בשכבת ה-Controller.
• Controller ? השכבה שבעצם מכילה את הפעולות של כל חלק באפלקציית האינטרנט. היא למעשה מחברת בין שכבות הModel והView בכך שהיא משתמשת במודולי המערכת ומעבירה מידע לשכבת התצוגה.

קשה מאוד להבין את השימוש ב-ZF לפני שפשוט מנסים אותה. אבל המלצה כנה ממני, תנסו ותרוויחו. ישנם ספריות רבות המרחיבות את PHP בינהם CodeIgniter ו-CakePHP, הספרייה ZF נחשבת למתקדמת ביותר ובל נשכח שהיוצרים שלה הם אלה שיצרו את ה-PHP, אני חושב שזה נותן להם קצת קרדיט. בכל מקרה למי שסקפטי ולא בטוח לגביי הספרייה אותה הוא רוצה ללמוד, האתר הבא מאפשר להשוות בין הפריימוורקים השונים לPHP והמאמר הבא מתוך nettuts מסביר כיצד כדאי לבחור פריימוורק באופן כללי (לא רק לPHP).

לסיום אני רוצה לצרף לכם לינק לאתר נפלא שנותן מספר סרטוני הדרכה בוידאו ללימוד ZF. אני התחלתי ללמוד משם, ובאמת שזו דיי דרך טובה להתחיל להשתמש בZF (הסרטונים באנגלית).
כמו כן בטח תוכלו להעזר בדוקומניזציה של ZF, היא מלאה בהרבה מאוד תוכן ועם שילוב של חיפוש בגוגל היא תענה לכם על הרבה שאלות.

decor-d.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אתר תדמית דקור שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]