חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ניצול הפסדים בישראל עקב המשבר הכלכלי בעסקאות נדלן בחו"ל





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אלימות רגשית אלימות במשפחה אלימות פיזית אלימות נפשית

נושא המאמר: אלימות במשפחה – לא מה שחשבתם
מאת: עו"ד אבי אילון   שמור מאמר למועדפים

מהי אלימות במשפחה? לפני שנים ספורות התשובה המשפטית על שאלה זו לא היתה חד משמעית. היום התשובה המשפטית על דילמה זו מקיפה וברורה הרבה יותר. החוק מתייחס לאלימות בצורה רחבה יותר וכולל מלבד אלימות פיזית בין בני משפחה גם סוגים נוספים של אלימות, כגון אלימות רגשית או התעללות מילולית בתוך המשפחה. גם איש שעוקב אחרי אשתו לשעבר או טריקות טלפון סדרתיות באישון ליל מוגדרות כאלימות. כתוצאה מכך, גברים הנוקטים פעולות שאינן מוגדרות כאלימות פיזית, חושבים שלא עברו על החוק. בפועל, חוסר ידיעה זה אינו פותר אותם מעונש: ניתן להגיש נגדם תלונה, והם מסתכנים במעצר, הוצאת צו הרחקה ורישום פלילי.

מה נופל תחת הגדרת החוק?
כדי להבין טוב יותר את הנושא, נפנה קודם כל לחוק הישראלי הקובע כי אם האישה חשה מאוימת, זוהי באלימות, גם אם היא לא מוגדרת כאלימות פיזית. למעשה, החוק מתייחס למספר סוגי אלימות, לכל אחד מאפיינים משלו, ובהתאם לסוג נקבעת חומרת המעשים והפעולות הננקטות נגדם.

החוק מתייחס בחומרה רבה כשמדובר במכות ו במין בכפייה, המוגדרים כאלימות פיזית חמורה. כביכול, מדובר באלימות שאינה משתמעת לשני פנים, אולם מנתונים שהוצגו בדיונים רשמיים של ממשלת ישראל עולה כי 22% מהגברים בישראל סבורים כי זכותם להכריח את בנות זוגם לקיים עמם יחסי מין כאשר הם יחפצו בכך. נתון זה מעיד באופן שאינו משתמע לשני פנים על האופן בו בן זוג אחד יכול להתייחס ליחסים המיניים ככפייה ובן הזוג השני יכול להתייחס למעשה המיני כדבר מובן מאליו. כאשר האישה מתלוננת על אלימות מסוג כזה, הבעל ייעצר מיידית ויוטלו עליו צווים מגבילים. בנוסף, ייפתח נגד בן הזוג תיק פלילי במשטרה שיסתיים, בלא מעט מקרים, במשפט והוא יורחק מממשפחתו.

התעללות רוחנית ותקיפה מילולית
ברוב המקרים שמגיעים למשטרה, מתלונן אחד מבני הזוג, לרוב האישה, כי במהלך ריב שהתלהט בן הזוג דחף אותה או הכה אותה. כתוצאה מתלונת האישה במשטרה, הבעל עלול להעצר ולהיות מורחק מהבית למספר ימים, בהתאם לשיקול דעתה של המשטרה. התנהגות מסוג זה מוגדרת כאלימות פיזית מתונה, באופן יחסי לאלימות פיזית חמורה.

אבל לא רק אלימות פיזית נכנסת תחת ההגדרה של "אלימות במשפחה". למשל, כאשר בריב משפחתי אחד הצדדים טורק דלת בחוזקה או מאיים במכות זוהי אלימות המכונה אלימות פיזית עקיפה, והיא עשויה להסתיים במעצרו של הצד הפוגע. במסגרת החוק הישראלי נכללים תחת הגדרת אלימות גם מעשים שבעבר לא נחשבו ככאלה. למשל, מעקב גלוי או חשאי אחרי בן הזוג, הטרדה מילולית, בטלפון, במייל או אפילו ב-SMS. כל אלו יכולים להיחשב כמעשה של אלימות רוחנית ולהוות סיבה לעירוב המשטרה.


לפרטים נוספים וייעוץ בקרו באתרנו :

עורך דין אבי אילון | אלימות במשפחה,עורך דין,עורכי דין

www.familys-lawyers.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עו"ד אבי אילון שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]