חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
קופות רושמות - מבט על העבר, עם הפנים לעתיד





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: קטנים וגדולים בני אהרון טומאה אצבע על הדופק

נושא המאמר: להזהיר גדולים על הקטנים
מאת: דוד איינהורן   שמור מאמר למועדפים

פרשת "אמור"

מתוך עלון "חוויית השבוע" של "החוויה היהודית"

"ויאמר ה' אל משה: אמור אל הכהנים בני אהרון ואמרת אליהם, לנפש לא יטמא בעמיו" (ויקרא כ"א/א').

בראשיתה, עוסקת הפרשה באיסור הכהנים להיטמא למתים פרט לקרוביהם מפאת קדושתם ועבודתם במשכן. על פסוק זה שואלים: מדוע יש כאן כפל לשון: "אמור אל הכהנים" ובנוסף הציווי "ואמרת"?
הגמרא מביאה את הסבר חז"ל לשאלה זו: "אמור, ואמרת - להזהיר גדולים על קטנים" (יבמות קי"ד ע"א). רש"י מסביר את דברי חז"ל ואומר: "...למה להזהיר גדולים על קטנים? שלא יטמאו". ויש לשאול: מהי החשיבות הגדולה של הדין "לנפש לא יטמא" שיש להזהיר על כך מספר פעמים?
כדי לענות על שאלה זו יש להבין תחילה את הביטוי "להזהיר גדולים על הקטנים". ביטוי זה בא לומר שהגדולים משפיעים על הקטנים ולכן הגדולים צריכים להקפיד על התנהגותם ולשמש דוגמא אישית לקטנים, שילמדו ממעשיהם.
עניין טהרה והזדככות הוא לא דבר פשוט. אין לאף אחד רצון להיטמא, אך ללא אזהרות חוזרות ונישנות אין לנו סיכוי טוב להיזהר ולהישמר מכך. הביטוי "להזהיר גדולים על הקטנים" בא ללמד אותנו יסוד חינוכי חשוב, כהכנה לקבלת התורה: למרות שאנו עושים את ההשתדלות לנהוג כ"בני אהרון" - להיות אוהבי ורודפי שלום בן איש לרעהו ובין איש לאשתו ובין אדם למשפחתו, בכל זאת התורה מזהירה אותנו לעמוד על המשמר שחס וחלילה לא נגיע למצב של "לנפש לא יטמא". ישנן הרבה "טומאות" - פיתויים שונים, חברויות שונות, כל מיני משפיעים חיצוניים וזרים, שנראה לנו שהם "קטנים" ולעיתים איננו מקפידים להתייחס אל הדברים כאל דברים אסורים היכולים להשפיע חזק על הנפש ואיננו מייחסים להם חשיבות מיוחדת. על כן, בפרשתנו, אותה אנו קוראים בימי "ספירת העומר", שתפקידם להכין אותנו לקבלת התורה ב"חג השבועות" מתוך לב טהור והזדככות מלאה, מוזכר הציווי "אמור...ואמרת" הרומז על מצוות חינוך, שיש "להזהיר גדולים על הקטנים". עלינו להיות תמיד "עם אצבע על הדופק" ולא להסתמך על כך שאנו "בני אהרון" - גדולים צדיקים מספיק. יש להקפיד כל יום ויום להוסיף ולהתעלות במידות טובות ובמעשים טובים, שחס ושלום לא נגיע למצב של "לנפש לא יטמא". אם נקפיד בחיי היומיום על ה"דברים הקטנים", אזי מובטח לנו שלא נדרוך במקום ונגיע כל יום להישגים נאים יותר מן היום הקודם, בשאיפה כלפי מעלה. זהו הלימוד האמיתי שבפרשתנו להכנה לקראת חג מתן תורה.


דוד איינהורן


www.torah.in/he


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דוד איינהורן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]