חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
המלצות למטייל לתאילנד





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: רונן טייב ניהול סיכונים RONEN TAIEB כלכלה

נושא המאמר: יסודות ניתוח שוק בשווקים מתעוררים- מאת רונן טייב
מאת: יסודות ניתוח שוק בשווקים מתעוררים- מאת רונן טייב    שמור מאמר למועדפים

יסודות ניתוח שוק בשווקים מתעוררים- מאת רונן טייב
אנו נחשפים לצמיחה מדהימה של השווקים המתפתחים בהודו, סין ואמריקה הלטינית, בניגוד למגמה הפוכה בשווקים הוותיקים של הכלכלות המערביות. אפשרויות ההשקעה נראים בלתי מוגבלים בשווקים המתעוררים. תמונות של חופים קריביים ונזירים בודהיסטים משכנעים רבים להתחבר עם הרוחניות וההצלחה של הכלכלות המתפתחות ולהזרים אליהן את מיטב כספם. אך רבים שואלים אותי איך עושים זאת? האם ההשקעה בשווקים המתפתחים רווחית יותר מהשקעה פה אצלנו? האם פיזור הכסף ברחבי העולם תפחית את רמת הסיכון? על מנת לתת תשובה טובה ומושכלת ולנבא בצורה רצינית והגיונית את סיכויי ההצלחה של השקעה ולמנוע מלקוחותי מלבצע השקעה שגויה. אני ממליץ תמיד להיעזר בכלי החשוב והיעיל ביותר הנקרא "ניתוח שוק".
ניתוח שוק מאפשר לדעת פרטים חשובים ומהותיים על מצבו של הענף בו אנו מעוניינים להשקיע. ניתוח שוק מסייע להחליט האם כדאי להשקיע בענף זה ומהי הדרך היעילה ביותר לבצע זאת.
לשם ביצוע ניתוח השוק אנו זקוקים למידע רב ככל שניתן אודות הענף בו מעוניינים להשקיע. את המידע ניתן לאתר במקורות מידע רבים כגון אתרי אינטרנט או פרופילי שוק שנעשו בגין ענף ההשקעה זה בעבר, תשקיפי חברות, כתבות חדשותיות ועוד..
אתאר בקצרה את השלבים העיקריים בניתוח שוק. השלב הראשון הוא הגדרה ברורה של הענף ותיחומו. לאחר מכן נאתר ונאפיין את "השחקנים" בענף ע"י פילוח מדויק ככל הניתן לקבוצות אחידות ודומות במאפייניהן וזאת ע"י קביעת תבחינים ברורים כגון סוג קבוצה- פרטית או ציבורית, אפיון דמוגראפי, גיאוגרפי ומחזור חיים והחשוב מכל פוטנציאל שוק, מהו מיקסום הרווחים שניתן להשיג בענף זה. את הנתון לפונטיצל שוק בדרך כלל ניתן לחשב על ידי סכימת גודלם של כל הפלחים שאיתרנו. נתון לא פחות חשוב לבחינה הינו המתחרים הרלוונטים כגון חברות וגופים נוספים חיצוניים המתחרים בענף כמתחרה ישיר או כמתחרה עקיף.
לאחר איתור המתחרים יש לבחון את יחסי הגומלין בין המתחרים בענף.
לאחר שקיבלנו את המידע הראשוני על השוק ניתן לצאת לשטח ולבדוק את הקשר בין השוק למשקיע. במידה ובדיקות אלו אימתו את הממצאים של הניתוח הראשוני שביצענו ניתן להמשיך בתהליך קידום ההשקעה. כלי מהותי שאני מרבה להשתמש בו בניתוחי שווקים הינו ניתוח SWOT שמטרתו לאתר נקודות חוזק, נקודות חולשה, איומים והזדמנויות של המתחרים הישירים. אני ממליץ לבצע מפגש ישיר עם קהל היעד, תשאול ובחינת רמת שביעות רצונם בענף.
בשלב הבא נבחן את האינדיקאטורים הכלכליים הקיימים בשוק.
האינדיקאטורים הכלכליים שאנו בוחנים בניתוח שוק מורכבים מפיסות מידע פיננסים אשר פורסמו ע"י סוכנויות ממשלתיות שונות או ע"י מגזרים פרטיים.
סטטיסטיקות אלה אשר מתפרסמות על בסיס מתוכנן וקבוע, עוזרות לנו לעקוב אחרי פעימות הכלכלה. כמעט כל האנשים המעורבים בשווקים הכלכליים עוקבים בצורה אדוקה ביותר אחרי נתונים אלה. ועקב כך, כאשר כל כך הרבה אנשים מובלים ע"י אותם הנתונים, לאינדיקאטורים הכלכליים יש פוטנציאל עצום לבחינת השקעות בשווקים השונים.
כל המידע שחיפשנו ואספנו נועד להקנות לנו את היכולת לנבא בצורה הטובה ביותר את הסיכויים לבצע השקעה מוצלחת ונבונה ולקבל החלטה מושכלת האם לבצע את ההשקעה או לעצור את התהליך ולחסוך כספים רבים.
לסיום נציין, כי אין לראות באמור לעיל כתחליף לחוות דעת כלכלית ו/או לייעוץ פיננסי ויש לראות באמור מעלה מכאן כסקירה חלקית ביותר בנושא שבנדון. יש להתייעץ עם מומחה העוסק בתחום.



מחבר המאמר מר רונן טייב מתמחה בייעוץ בתחומים כלכליים שונים כולל במיזוגים ורכישות ,ייעוץ אסטרטגי, מודלים פיננסיים, תגמול מנהלים, הערכות שווי ובדיקות נאותות.
מר רונן טייב ייעץ לחברות ישראליות הגדולות ביותר במגוון רחב של תעשיות כולל בנקאות וביטוח, חברות אחזקות, קרנות הון סיכון, קרנות השקעה פרטיות וחברות בתחומים של טכנולוגיה, טלקומוניקציה, נדלן וקמעונאות. מר טייב הינו מרצה בכיר בחוג לכלכלה וחשבונאות באוניברסיטות ומכללות המובילות בארץ וכנסים ופורמים מקצועיים נוספים בארץ ובעולם.




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יסודות ניתוח שוק בשווקים מתעוררים- מאת רונן טייב שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]