חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
פרחים – מילון סמלים באומנות





    קישורי טקסט (לפרטים)




מאמרים עורכי דין
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: דיני עבודה בתי דין לעבודה עו"ד דיני עבודה עורך דין דיני עבודה

נושא המאמר: חובות השקיפות שמוטלות על מעביד בראיון עבודה
מאת: עו"ד רונן בר- אבן   שמור מאמר למועדפים

תופעה שכיחה בראיונות עבודה היא שמוצגת בפני המועמד תמונה לא שלמה ואף מטעה לגבי התפקיד המוצע, או לגבי מקום העבודה.

כמובן שמעסיק מחויב לקיים הבטחות והתחייבויות שבאו לידי ביטוי בהסכם עבודה שנחתם עם העובד, ואם הוא לא עושה זאת הוא חשוף לתביעה על הפרת הסכם. אולם, במקרים מסוימים גם עובד שהוצגו בפניו תיאורים מטעים או חסרים בתהליך הקבלה לעבודה, יוכל להגיש תביעה כנגד המעסיק ולזכות בה, אף אם לא קיים הסכם בכתב, או שאותם תיאורים לא צוינו באופן מפורש בהסכם. לדוגמא, אם נאמר לעובד במהלך ראיון העבודה כי התפקיד המוצע הוא "בעל אופי ניהולי", אולם הוא מגלה כעבור זמן קצר כי מדובר בתפקיד זוטר יחסית וחסר מרכיבים ניהוליים כלשהם, או שמסתירים מהעובד כי התפקיד המוצע כולל מטלות מאוד בעייתיות ולא נעימות. דיני העבודה מטילים על המעסיק חובות מיוחדות ומוגברות לנהוג בתום לב והגינות במסגרת תהליכי הקבלה לעבודה והמו"מ, ובעיקר מוטלת על המעסיק החובה לגלות לעובד את כל המידע המהותי ביחס לתפקיד ולמקום העבודה ; ולא רק לגבי השכר, שעות העבודה, וכיו"ב פרטים טריביאליים, אלא עליו לחשוף בפני העובד מיוזמתו גם את הפגמים במקום העבודה ובתפקיד. חובות מיוחדות אלה, שעולות על חובות הגילוי שמוטלות על הצדדים בעסקאות מסחרית, נובעות מכך שדיני העבודה תופסים את הקשר בין עובד למעביד כקשר מיוחד ומתמשך, ואת מקום העבודה כאחד ממרכזי חייו של האדם, ולכן חשוב במיוחד שהעובד הפוטנציאלי ידע את מירב הפרטים לגבי התפקיד ומקום העבודה, בטרם היכנסו אליו.

לכן, עובד שמוצא עצמו בסיטואציה שתוארה לעיל, ואינו מעוניין להמשיך לעבוד במקום עבודה או בתפקיד ששונים באופן מהותי מאלה שתוארו בפניו בטרם כניסתו למקום העבודה, יוכל להתפטר ולתבוע מהמעסיק פיצויים על הנזקים שנגרמו לו. לפי פסיקתם של בתי הדין לעבודה, עובד שעזב מקום עבודה קודם כדי להתקבל למקום העבודה הנדון, יוכל לדרוש את השכר שהיה מקבל במקום העבודה הקודם. כמו כן, אם העובד המתפטר לא הצליח מקום עבודה חלופי במשך זמן, הוא יוכל לדרוש פיצויים לפי השכר עבור אותה תקופה בה לא עבד. עוד חשוב לדעת כי עובד שמוצא עצמו בסיטואציה הנ"ל אינו מחויב להתפטר באופן מיידי, כדי שלא ימצא עצמו קרח מכאן ומכאן, אלא הוא יכול להמשיך בעבודתו עד שיבדוק את האפשרות למצוא עבודה אחרת (תוך הבעת מחאה על העוול שנעשה לו כאמור), אולם עליו להביא בחשבון כי אם ישאר במקום העבודה זמן רב מדי, הוא עלול להיראות כמי שהשלים עם התיאורים המטעים והחסרים שניתנו לו כאמור וכמסכים לעבוד במקום העבודה כפי שהוא.


* האמור לעיל אינו מהווה יעוץ משפטי, ואינו בא במקום ייעוץ משפטי. ההסתמכות על המידע היא באחריות המשתמש בלבד

www.rbe-law.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עו"ד רונן בר- אבן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]