חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
האנטי וירוס הטוב ביותר





    קישורי טקסט (לפרטים)




הזמנת מלון בישראל
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מלונות בצפת מלון בצפת מלונות צפת

נושא המאמר: צפת- על קצה המזלג...
מאת: מלון וילה גליליי   שמור מאמר למועדפים

צפת- על קצה המזלג

הידעתם שהעיר צפת היא העיר הגבוהה ביותר בישראל. בנוסף, היא נחשבת כאחת מארבע הערים הקדושות ליהדות, יחד עם ירושלים, חברון וטבריה. לא לחינם צפת משמשת עד היום כמרכז יהדות היסטורי מאוד חשוב. יש בה בתי כנסת עתיקים, קברי צדיקים ומקובלים, כמו האר"י הקדוש ובכלל משמשת צפת כמרכז קבלה עיקרי וחשוב.
האמנות היא עוד פרק בהיסטוריה העשירה והמעניינת של צפת ולה תרומה רבה לעולם התיירות של צפת. ניתן למצוא בה ציירים וציורים של אמנים ידועים, מוזיאונים וגלריות לאמנות. אלו נמצאים בקריית האמנים המיוחדת שנבנתה במקום כפר ערבי עתיק שנשמר בצורתו המקורית.


אמנות בצפת - קריית האמנים

אווירתה הקסומה של צפת, ההיסטוריה המרתקת המיסטיקה ונופיה, היו כמקור השראה ליצירות ואמנות מכל הסוגים. מגדולי האמנים שחיו/ביקרו בישראל כמו שאגאל, קוקושקה, והבמאי יוג'ין אונסקו אשר הגיעו לצפת ושכנו בה תקופות ארוכות וספגו את הרוח הגלומה בעיר. קריית האמנים הוקמה ב- 1949, אמנים רבים בניהם ציירים ופסלים כמו ראובן רובין, נחום גוטמן, שמעון זריהן, משה קסטל, יצחק פרנקל, מנחם שמי, מרדכי לבנון, ציונה תג'ר ושמעון הולצמן אף הם ישבו בצפת תקופות מסוימות בחייהם. אמנים אלו הם דמויות מכובדות ומובילי דעת קהל. הגעתם של אלו, יצרה גל של מתעניינים ולמעשה מיתגה את העיר כמוקד תיירותי ותרבותי. רובע האמנים בצפת הוא למעשה תולדה של מה שהחלו אז אותם אמנים גדולים. כנראה שהרוח שחשו גדולי המקובלים, חשו גם האמנים שאף הם מחוברים לעולם של רוח ומיסטיקה. כמו אז גם היום, ישנם גלריות פרטיות רבות בדומה למה שהיה קיים בעבר, ישנם מוזיאוני הנצחה פרטיים, ואף גלריה מרכזית המציגה מגוון מכובד של יצירות ועוד.


מלונות בצפת - בעבר


מאז שנות ה-30 זיהו תושבי צפת את העיר כמוקד תיירותי פוטנציאלי והחלו לקנות אדמות בהר הסמוך, הוא הר כנען, הם ראו במקום זה אתר נופש. אז החלו יזמים להקים מלונות על ההר. למשל, שרה לוי שהקימה ב-1935 את 'מלון כנען' המפורסם. מלון זה הפך את אזור הר כנען לאחד המרכזים המלונאים הגדולים והחשובים. מלונות נוספים נמנים כמו 'מלון צפת', 'מלון רוקנשטיין' שהוקם על ידי עולים מגרמניה, 'מלון נוף גליל', 'בית מינס' המפואר ועוד. אחת הסיבות לצמיחה זו קשורה למיקומה הגיאוגרפי של צפת, אותה סובבים מוקדי תיירות ידועים כמו הכנרת, הר מרון, והמושבה ראש פינה.
כך צמחה העיר להיות מוקד אטרקטיבי תיירותי גדול, ואכן כבר בשנות החמישים והשישים היה ניתן למצוא מגוון רב של מקומות לינה מיוחדים, במבנים עתיקים וקסומים. הדבר התבטא בעשרות מלונות קטנים וייחודיים שנפתחו בעיר ובחוצותיה, חלקם באווירה היסטורית עתיקה, בנייה משולבת מבואות וחצרות, אלמנטים של בנייה מיוחדים כמו מרצפות מעוטרות בעיטורים מקוריים, תקרות גבוהות, מדרגות אבן המובילות לחדרים נוספים ועצי פרי עם נוכחות רבת שנים. חלק מן המלונות הוקמו במקומות הנסתרים מן העין כך שהיה צריך להתאמץ מעט כדי למצוא אותם. קשה היה שלא לחוש בקסם שקיים בצפת ונשקף מהחלונות לכל עבר, וכך בחלוף הזמן הפכו המלונות בצפת להיות פופולארים ומוכרים הרבה יותר. לקראת סוף שנות השישים החלה דעיכה של צפת כמוקד תיירותי. אחת הסיבות היא הפיכתה לעיר בעלת צביון חרדי. ואכן עם חלוף השנים לא נותר דבר, רק מלונות נטושים הצופים להר מרון, חלונות שבורים, מיטות זרוקות, וצמחייה מטפסת על מבנים שבעבר היו נוצצים מפאר התיירות והנופש.


מלונות בצפת- היום

כיום יש תקווה באופק ורמיזה על תיירות מתחדשת בעיר. בהר כנען, הר המתנשא לגובה של 917 מטר, כבר הוקמו שני מלונות פאר ומסעדה. הייתכן שזו התאוששות של תעשיית התיירות בצפת? אולי.

מלון בוטיק וילה גליליי, הוא מלון בצפת המשמש דוגמא נפלאה לחידוש תעשיית התיירות בצפת. הוא מלון שנבנה על בסיס המבנה המקורי של 'מלון עדן' מתקופת השלטון הבריטי בארץ. רחל ובני סיוון, בעלי המלון, הם מאותם חולמים שעלו ארצה מצרפת, דרך הרצליה, ובשנים האחרונות, התמקמו בהר כנען, צפת, אל מול נוף פנורמי עוצר נשימה מהר מרון ועד כנרת וגולן. אולי ההחלטה נבעה מתוך ההבנה של ערך המוסף שטמון בעיר צפת וראייה אופטימית אל העתיד המזהיר הצפוי לעיר, אולי הם פשוט החליטו לבנות את קסם חלומם האישי על רקע שיקום ההיסטוריה המפוארת של צפת, יחד עם פרי זיכרונותיהם מנופי הילדות שבצרפת.
גם 'מלון פלסיו', הוא שיקום של מבנה אבן מהתקופה הממלוכית. מלון זה הוקם על ידי היזם ז'אן איב מסטיי, ברובע האמנים. זהו מקום שלימים פקדו אותו מפורסמים רבים כמו נעמי שמר, שייקה לוי וגברי בנאי כשהמקום תפקד כמועדון לפני 50 שנה. היום זהו מלון מפואר בעל מרתף יינות הנמצא בבור מים עתיק. מעין "ארמון צפתי".
זאב פרל, ראש עריית צפת לשעבר, היום משמש כיו"ר עמותת צח"ר (צפת, חצור הגלילית, ראש פינה)
ולעיתים עובד כמדריך טיולים בסמטאות העיר העתיקה. פרל, לנוכח היזמות שהוא רואה בעיר, נשאר אופטימי לגביי עתידה של צפת. הוא חושב שמדובר בסוג של נס על כך שיזמים מגיעים לעיר ומשקיעים. הוא מוסיף ומציין שמעולם לא היו בצפת מקומות כמו 'וילה גליליי', 'פלאסיו', ו'כנען ספא'.
אם נסקור את כל טווח ההיסטוריה של צפת, על המקובלים, על הגלריות, על האמנים, על התיירות וענף המלונאות, על הנטישה ועל ניצני ההתחדשות, נוכל לומר שנראה שזוהי תחילתה של החזרת עטרה ליושנה.


www.villa-galilee.com/?p=859


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מלון וילה גליליי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]