חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מלונות מומלצים בהונג קונג





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: משבר לידה פסיכולוגיה נשים

נושא המאמר: רכש תוספי מזון
מאת: טליה לוי טיטיון   שמור מאמר למועדפים

טלטלה רגשית אחרי לידה- מי עובר אותה יותר- גברים או נשים?



בעבר היה נהוג לחשוב שעיקר הטלטלה הרגשית עוברת על נשים מפני שנשים חוות שינוי דרסטי- שינוי גופני והורמונאלי- המשפיע על מצב הרוח וכמו-כן שינוי תעסוקתי קיצוני. אין ספק שהשינוי אחרי הלידה הוא הרבה יותר חזק מבחינת הנשים, כשדכאון אחרי לידה הוא הצד הקיצוני של התופעה. אבל גם גברים עוברים טלטלה רגשית אחרי לידה- הרבה יותר מאשר מה שנהוג לחשוב.



למה עוברים הגברים טלטלה רגשית?



רבים מהם חשים אחריות מוגברת כלפי התינוק הקטן- בעיקר אחרי לידה ראשונה. הלידה הראשונה היא הלידה העיקרית מפני שהיא משנה את המצב ממצב של זוג ללא ילדים למצב של הורים עם ילדים. שני בני הזוג עוברים כתוצאה מכך טלטלה רגשית מאוד חזקה: ישנו מעבר מזוגיות ללא אחריות- לזוגיות רווית אחריות. הגבר חש שעול הפרנסה כבד יותר ויש לו צורך לתמוך בבת הזוג שעוברת מצב לא פשוט. כמו-כן המעבר ממצב של זוגיות למצב של שלישייה מותיר הרבה פעמים את הגבר בתחושה של נטישה- הרבה בגלל הקשר הסימביוטי בין האם לתינוק- שהבעל מרגיש שאין לו חלק בו והוא נדחק לפינה ולא יודע מה לעשות. כמו-כן מרגיש הגבר שהתפקידים שהוא ממלא הם הרבה פחות משמעותיים מאלה של האישה. מצב זה מחריף את תחושת הבדידות, הנטישה, החרדה וחוסר האונים אצלו.



איך הטלטלה הרגשית מתבטאת אצל האישה?



לגבי האישה קיימים מספר שינויים, בכמה מישורים:

1.מעבר ממצב של חופש למצב של אחריות- האישה לא יכולה לעשות יותר מה שהיא רוצה וזה גורר שינויי תפיסה מאד רציניים. לא תמיד זה קורה יחד עם הלידה, אך האסימון נופל מתישהו ואז יכול להתפתח דכדוך.
2.האישה עוברת שינויים פיזיים גדולים- זה לא אותו הגוף של נערה או אישה צעירה. לפעמים אף קיימות פגיעות בתפקוד הגוף כמו סכרת ובעיות בלחץ הדם. נשים גם צריכות להתמודד עם כאבים לאחרה לידה, לעיתים הן עוברות ניתוח קיסרי, אך גם בלי זה הן חוות כאבים בימים הראשונים שלאחר הלידה.
3.שינויים הורמונאליים לאחר הלידה- שינויים שיכולים לגרום להפרעות נפשיות כמו דכדוך, דכאון ועצבנות בימים הראשונים אחרי הלידה.
4.נשים יכולות להרגיש בודדות ומנותקות ממעגלים חברתיים שאליהם הן היו קשורות- הן לא רואות חברים, יוצאות ממעגל העבודה ולא יוצאות לבלות.
5.ציפיות חברתיות- קיימות ציפיות חברתיות אשר הנשים היולדות שותפות להן, לדוגמא, ישנה ציפייה כי האם תאהב את הילד מיד כשהיא רואה אותו. נשים מרגישות אשמה כשזה לא קורה. הנורמה רואה בלידה מצב טבעי ונורמאלי והרבה נשים חוששות לחשוף את העובדה שיש להם כעסים על התינוק ותחושות שליליות לגביו. מצב זה יוצא אצלן הרבה רגשי אשמה כלפי התינוק.
6.פגיעה בקריירה- ישנן נשים קרייריסטיות רבות אשר מתנתקות מהעבודה עם הלידה, ניתוק שיכול להימשך 3-6 חודשים ואף יותר. רבות מהן רואות בעבודה מקור של עניין בו הן זוכות להערכה. קשה להן להתמודד עם הנתק שנוצר. מתעוררים אצל רבות מהן חששות לגבי היכולת שלהן לתמרן בין הטיפול בילד לבין העבודה בעתיד. הן חוששות וחרדות שיעריכו אותן פחות בגלל שהן לא יתנו את המקסימום בעבודה.
טלטלה רגשית יכולה להביא המקרים קיצוניים למשבר ודכאון אחרי לידה, אך בראש ובראשונה היא יוצרת ירידה בהערכה העצמית וקיים צורך גדול בשיקומה.



מהן הדרכם לפתרון והתמודדות?


מומלץ לקבל כמה שיותר מידע לגבי תהליך הלידה וההיריון- להזים מיתוסים שגויים וציפיות מופרכות. ניתן לעשות זאת באמצעות קריאת ספרים בנושא, גלישה באינטרנט או עלעול במגזינים. כמו-כן ניתן להתייעץ עם חברים בעלי ניסיון דומה ואנשי מקצוע.
חשוב לחזק קשרים וקבוצות השתייכות עם אנשים העוברים חוויה דומה- מחקרים הראו שפעולות אלו מפחיתות את הדכדוך והדכאון על-ידי הזדהות ושיתוף בבעיות עם אנשים במצב דומה.
הפתיחות בין בני הזוג חשובה ביותר- פתיחות ושיתוף מפחיתים את התסכול, החרדה ותחושת חוסר המוצא.
התייעצות עם אנשי מקצוע יכולה להפחית חששות וחרדות גם עוד לפני הלידה ועשויה לתרום לתהליך השינוי.
לא לחוש רגשות אשמה, גם אם ההרגשה האישית לא תואמת את הציפיות החברתיות. לוקח זמן להיקשר לתינוק (תקופה ממוצעת של חודשיים). לא צריך להיכנס ללחץ אם לא נקשרים אליו מיד.
יש לנסות ולהבין את בן הזוג- לא לצפות ממנו ציפיות מוגזמות ולחזק את התקשורת ביניכם.

www.icpp.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י טליה לוי טיטיון שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]