חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
שכר עבודה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ניצבים וילך יחי עם ישראל לנצח נצחים משה יהושע זקנים

נושא המאמר: אתם ניצבים היום כולכם לפני ה' אלוקיכם
מאת: ד"ר יחיאל שרמן   שמור מאמר למועדפים

"

פרשת "ניצבים-וילך"

מתוך עלון "חוויית השבוע" של "החוויה היהודית"



"אתם ניצבים היום כולכם לפני ה' אלוקיכם..."

(דברים כ"ט/ט')



משפט נפלא ומרתק זה נאמר על פי רש"י ביום האחרון לחייו של משה.

פעמים נוספות מועטות מוזכר הביטוי "ניצב". במתן תורה נאמר: "…ויתייצבו בתחתית ההר" (שמות י"ט/יז') ובמעמד חידוש הברית נאמר: "…ויתייצבו לפני האלוקים" (יהושע כ"ד/א').

חז"ל אומרים שבכל המקומות בהם מוזכר הביטוי "ויתייצבו" העם נכנס בברית עם ה' והתחייב לקבל את התורה.

מדרש תנחומא מבהיר שבחירת הביטוי "ניצבים" בא להדגיש שלמרות כל הייסורים שעברו על עם ישראל - "אתם ניצבים" בעמידה זקופה ואיתנה. יש ל"ניצבים" משמעות נצחית, העם היהודי יתקיים לעד, לנצח.

משה נאסף אל עמיו, יהושע יקבל את ההנהגה, אך גם הוא וכל המנהיגים העתידיים – כולם ילכו לעולמם, אף תכונת המנהיגות תתחלף בהתאם למנהיג, רק אתם "האומה" תהיו נצחיים וקיימים לעד.

מסביר הרש"ר הירש: העמידה האיתנה בכח ובהתמדה מלאת מרץ - בקבלת התורה שבורא עולם הפקיד בידכם, בלימודה ובקיום מצוותיה הם הגורם לקיום הנצחי של העם.

האומה - עם ישראל הנצחי הם כמו "מצבה", המצבה קיימת לעד, אך התורה עוברת מדור לדור, ממשה ליהושע ומיהושע לזקנים. הברית לא נכרתה רק עם דור המדבר, אלא היא כוללת את כל הצאצאים בכל העתים, בכל התקופות. ההתחייבות לקבלת התורה ולשמירתה אינה קיימת רק לדור המדבר, אלא היא "יציבה" לנצח - לכולם, בכל דור ודור.

כאשר אתם עומדים ניצבים-איתנים זקופים וחזקים כולכם, כל חלקי העם, היום ובכל עת כולם ניצבים יחדיו. כל יחיד, אך גם כולם ביחד, ניצבים כדי לקיים ברית עם ה', להיות לו לעם - ברית זו היא ברית עולם. לא רק עם הנוכחים כאן נכרתה הברית של האמונה בבורא עולם, של קבלת תורה ומצוות אלא: "אתם ניצבים" - אתם הנמצאים כאן היום וכל הדורות הבאים, כל העם היהודי מעתה ועד עולם, בכל הזמנים.

ההתחייבות לתורה, לאמונה, אינה תקפה לזמן מסוים, זו ברית איתנה עם העם היהודי, לתמיד. כל חיינו אנו חייבים להבין כי אנו שלב אחד מתוך סולם יעקב הגבוה ביותר, שראשו מגיע השמימה, אין סוף לעליה, להתקדמות, לניצחון.

במשך כל השנים, העולם כולו שנא את היהודים. אף בדורנו שלנו, אנו חשים את היחס העוין של אומות העולם. למרות זאת, עלינו לעמוד "ניצבים" - זקופי קומה, בנחישות, בעוז ובנחרצות מול כל העולם. "אתם ניצבים היום כולכם" - לעמוד מלוכדים ומאוחדים, בראש מורם ובאיכות מצוינת בכל תחום. לא עמידת דום סתמית, אלא עמידה איתנה, בגופנו וברוחנו, מתוך אמונה בבורא עולם ומתוך "ואהבת לרעך כמוך" - נתינה והתחשבות.

או אז יעזור לנו הקב"ה לנצח את כל האויבים, חורשי המזימות, הסובבים אותנו. יחי עם ישראל לנצח נצחים!

ד"ר יחיאל שרמן

torah.in/he


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר יחיאל שרמן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]