חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
5 Ways a Website Can Help Your Business





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הפרעות קשב וריכוז קשיי תפקוד ולמידה ADHD ADD

נושא המאמר: הפרעות קשב וריכוז בראייה כוללת
מאת: מיכל שפר מיכאלי   שמור מאמר למועדפים


פתיחת השנה- בהלת המבדקים!

פתיחת השנה מתאפיינת בלחץ המערכות, כן, כן הורים אנו כבר מתקרבים לפתיחת שנת הלימודים והלחץ מגיע לשיאים חדשים. ביה"ס מלחיץ את ההורים, ההורים את עצמם ואת הילדים, וההיסטריה בשיאה."מידי יום פונים אלי הורים שחשים חסרי אונים מול מערכת החינוך שממטירה עליהם "עדכונים" על מצבו של ילדם דרך האבחונים שהם צריכים לעבור ועוד. מה שמפתיע שרוב ההורים גם לאחר שיחה עם היועצת אינם מבינם מה בדיוק הבעיה האמיתית, או מה ההבדל בין אבחון אחד למשנהו." מסבירה מיכל שפר מיכאלי, מטפלת מקצועית ומנהלת "עיגולים של שמחה", מרכז לטיפול בהפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים ומבוגרים.

הסיבות להפרעות קשב וריכוז, היפראקטיביות וקשיי למידה הן רבות ושונות. לעיתים, מדובר במצוקה רגשית המובילה לקושי להתרכז. ישנם מקרים בהם בעיה מוטורית ממנה סובל הילד גורמת לקושי בקריאה או כתיבה ובמקרים מסוימים אכן מדובר בהפרעת קשב "אמיתית". "לפני שאנחנו מתייגים את הילד ומפנים אותו לטיפול או לשימוש בתרופות חשוב לדעת שיש דרך אחרת, או יותר נכון סיבות אחרות. הפרעות קשב לעיתים הם רק סימפטום, לא הבעייה. ניתן לטפל ולשפר את רמת החיים והיכולת התפקודית בבית, בבית הספר ובעבודה ולכל אחד מגיעה הזדמנות להתמודד בכוחות עצמו לפני המעבר לתרופות". מסכמת מיכל שפר מיכאלי. "איתור מקור הבעיה והתאמת הטיפול הנכון הם הבסיס להצלחה."

השלב הראשוני- ייעוץ והכוונה.

השלב החשוב ביותר בטיפול בליקויי למידה ו/או הפרעות קשב וריכוז הוא השלב הראשוני של ייעוץ, אבחון והכוונה. כאשר מדובר בילדים, הורים רבים מוצפים במידע הזורם אליהם ממערכת החינוך או סובלים מהתמודדויות עם הסימפטומים בבית ואינם יודעים לחבר בין הדברים ולהבין את מקור הבעיה. בשלב הייעוץ, מתקיים שיח פתוח עם ההורה והילד, שמטרתו ליצור קרבה רגשית ומכילה ולאפשר פתיחות מול ההורה והילד. כמו כן, בדיקת חומר כתוב, מסקנות והמלצות ממערכת החינוך והעלאת מגוון האפשרויות הקיימות לטיפול. בשלב זה כבר נוצר סדר בבלגן, ההורה והילד מרגישים ביטחון ומשם נפתחת הדרך להצלחה ולשיתוף פעולה מתוך רצון והבנה.

סוגי אבחונים ומטרתם:

המטרות העיקריות של אבחון הם: לאתר/לשלול קושי, לזהות מולם חזקות, ולכוון להמשך טיפול, לצורך כך, קיימים סוגי אבחונים שונים, בהם:

אבחון דידקטי- אבחון מקצועי המתבצע ע"י פסיכולוגית חינוכית במסגרתו ניתנת הערכה לגבי יכולות לימודיות של הנבדק (שפה, חשבון, כתיבה, קריאה), אבחון זה מהווה אינדיקציה ללקויות למידה אם בנמצא. במידה וכן, ניתנת תכנית להמשך טיפול, המלצות לסיוע והקלות במערכת החינוך.
אבחון פסיכו דידקטי- אבחון מורחב, המאפשר להבין השפעות פסיכולוגית בנוסף לאיתור קשיי למידה. מתבצע ע"י פסיכולוגית חינוכית מוסמכת.

אבחון BRC קשב וריכוז (ללא רטלין) – אבחון המתבצע ע"י מערכת ממוחשבת מתקדמת בשילוב ניתוח נתונים ע"י פסיכולוגית חינוכית. מטרתו לספק פרופיל קוגנטיבי של הנבדק, כגון : מוטוריקה,זיכרון, קשב לטווח ארוך/קצר, תפקודי שפה ותפקודים ניהוליים (ארגון, תכנון, ויסות עצמי, יכולת למידה מטעויות), במסגרת אבחון זה מתבצע תהליך מיפוי של החוזקות והקשיים כתמיכה בתהליך אבחון כולל של הפרעת קשב.

אבחון מוטורי/סנסורי (ע"פ שיטת אלבאום) - מאבחן קשיי תפקוד ולמידה על בסיס בחינת תפקוד מוטורי, כולל: מוטוריקה גסה /עדינה, שרירי גלגל העין, מערכת הצלבה (חיזוק הקשר בין האונה הימנית לשמאלית במוח.)

שיטות הטיפול המשלבות ראייה וטיפול כולל.

טיפול בשיטת אלבאום- שיטה המבוססת על תיאום בו זמנית של ארבע אינטליגנציות: גופנית, רגשית, חשיבתית ואנרגטית. כשארבע האינטליגנציות פועלות בתיאום ובשילוב מתקיימים התנאים המאפשרים את מימוש הפוטנציאל האישי של הפרט. הטיפול בשיטה זו משלב טכניקות גופניות ורגשיות מגוונות, כולל: יציבה, גמישות והרפיה, עבודה על מוטוריקה גסה ועדינה, מערכת הצלבה, שרירים טבעתיים, שרירי גלגל העין, סדר וארגון, מדיטציות, חשיבה חיובית, תרגלי כוח רצון, פורקן מתח פיזי ונפשי והעצמה אישית.
באמצעות שיפור מיומנויות אלו ניתן לטפל בהפרעות קשב וריכוז, דיסגרפיה, דיסקלקוליה, דימוי עצמי וחברתי נמוך, דימוי גוף נמוך, בעיות קואורדינציה, יציבה לקויה, חריקת שיניים, הימנעות מעיסוק בספורט, התפרצויות זעם, חוסר שקט- תנועתיות יתר, קשיים בקריאה / כתיבה / חשבון, קשיים בהתמצאות במרחב, בעיות התנהגות, קשיים במוטוריקה גסה / עדינה, קשיי יציבה, שרירים מכווצים ונשימה שטחית, רגישויות יתר, חוסר בטחון ודימוי עצמי נמוך ועוד.

טיפול בשיטת NLP – שיטה רבת עוצמה המיועדת להתמודדות עם מגוון רחב של קשיים רגשיים ובינאישיים, מאפשרת לאדם גישה לתהליכי תפיסה וחשיבה בלתי מודעים ואוטומטים ומציע דרכים מעשיות לשנותם במידת הצורך. הטיפול מתאים למגוון רחב של בעיות: שחרור מחרדות ופוביות, שיפור והעצמה של יחסים בינאישיים, שחרור מתלות ודפוסים לא רצויים, יציאה ממצב של תקיעות והנעה לעשייה והגשמת מטרות, טיפול בעודף משקל ועוד.

טיפול רגשי ע"י פסיכולוג/ עובדת סוציאלית: תכנית טיפולית פרטנית לילדים וכן תוכנית תמיכה והדרכת הורים בתהליך.

טיפולים משלימים : טיפול פרחי באך, נטורופתיה ותזונה.
המלצות וטיפים מאת מיכל שפר מיכאלי:

1. לכו עם ולא נגד המערכת, יחד עם זאת דרושה מידת אסרטיביות לעמוד על זכויות ילדכם.
2. זכותכם להבין מכול גורם בית ספרי (בד"כ היועצת) מה הבעיה הספציפית של הילד וכיצד היא באה לידי ביטוי.
3. במידה ומפנים אתכם לאבחון , תדרשו להבין מה מטרתו וכיצד תוצאותיו יבואו לידי ביטוי בהתנהלות עם הילד.
4. ביה"ס חייב מבחינה חוקית להתייחס לממצאים ולאפשר וועדת השמה במידת הצורך.
5. פאניקה, לחץ, אף פעם לא עוזרים בנושאים אלו, קחו את חוסר אונים, רגשות אשם שמובלים לתקיעות והחליפו בלקיחת אחריות שמובילה לעשייה.

לפרטים: "עיגולים של שמחה" אם המושבות החדשה, פתח תקווה.
טל. 074-7015551, אתר הבית: www.igulim.co.il


www.igulim.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מיכל שפר מיכאלי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]