חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
קצת אודות פרחים ומשלוחים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ברית מילה מוהל מוהלים רפואים ברית מילה רפואית

נושא המאמר: רופא או מוהל
מאת: דר שינהר   שמור מאמר למועדפים

ברית המילה הינה אחת הפעולות הכירורגיות העתיקות ביותר בעולם. ברית בדת היהודית מעוגנת במקורות והולכת כחוט השני לאורך אלפי שנים עד היום. גם בדתות אחרות, בעיקר באיסלאם, מקובל לבצע ברית מילה, אם כי שם הברית מבוצעת בגיל מאוחר יותר. נוצרים רבים גם כן עוברים ברית עקב בעיות בריאותיות ומטעמי אסתטיקה.

בשנים האחרונות רבו הדיונים מסביב לביצוע הברית ויש לא מעט הורים שאינם חפצים למול את בניהם, כיון שהברית נראית להם פעולה ברברית ומכאיבה ועלולה לגרום לטראומה לתינוק. בנוסף יש לא מעט הסוברים שיש פגיעה בהנאה בזמן קיום יחסי מין בעתיד.

לעומת זאת יש מספר יתרונות רפואיים לברית המילה שהוכחו בספרות המדעית-רפואית: ראשית, לא קיימים זיהומים של העורלה שעלולים להגיע עד להיווצרות אבצס במקום. שנית, ישנה שכיחות נמוכה יותר של דלקות בשתן אצל נימולים ופחות העברת מחלות מין אצל נימולים. כמו-כן, שכיחות העברת האיידס נמוכה יותר בקרב נימולים עד כדי כך, שארגון הבריאות העולמי המליץ על ביצוע בריתות המוניות באפריקה כחלק מהמלחמה במגיפת האיידס. בנוסף, ישנה שכיחות נמוכה יותר של סרטן צוואר הרחם בבנות הזוג של נימולים.

באופן עקרוני יש שתי צורות עיקריות לביצוע ברית: ברית מסורתית קלאסית וברית רפואית (שגם היא הלכתית לפי כל כללי הטקס הדתי).
ברית על-ידי מוהל
הברית המסורתית נערכת על-ידי מוהל, אשר הוסמך על-ידי משרד הדתות ומשרד הבריאות. הברית נערכת לרוב באולם או בבית התינוק, ולרוב האלחוש שהתינוק זוכה לקבל מסתכם במציצת מעט יין ולפעמים מריחת משחה להרדמה מקומית. אין הזרקה של חומר הרדמה מקומי כיון שהמוהל אינו מוסמך לבצע הזרקות. התינוק מרגיש את הברית ועובר חוויה לא קלה, קל וחומר ההורים שלו.

בכל מקרה של סיבוך, הילד מופנה בבהילות לבית חולים כדי להתמודד עם הבעיה שנוצרה ולאחרונה אנו עדים בכלי התקשורת לעדויות רבות על נזקים שנגרמו בזמן ביצוע ברית על-ידי מוהלים.

למען הסר ספק, ישנם מוהלים שעושים מלאכתם נאמנה ובעלי ניסיון עצום ומאחוריהם הורים מרוצים, אך קיימים מוהלים שגורמים לעיתים לנזקים קשים ובלתי הפיכים.
ברית על-ידי רופא
ברית מילה רפואית נעשית על-ידי רופא שהוסמך לבצע בריתות. הברית מבוצעת במרפאה של הרופא, בבית התינוק ולפעמים גם באולם לפי בקשת המשפחה והסכמה של הרופא (לא כולם מוכנים לביצוע מופע גדול). הברית עצמה נעשית באותה שיטה כפי שעושה המוהל, אבל ההבדל הגדול הוא באלחוש.

לרוב התינוק מקבל הכנה בבית לפני הברית במריחת משחה להרדמה מקומית על-ידי ההורים ומקבל נר אקמול. בסמוך לביצוע הברית הרופא מזריק לאיבר המורדם (על-ידי המשחה) חומר להרדמה מקומית, כך שההזרקה לא כואבת והברית עצמה אינה מורגשת כלל על-ידי התינוק. בהמשך, הברית מבוצעת תחת הקפדה מחמירה על תנאים סטריליים ותוך הקפדה במניעת סבוכים או פגיעה באיבר המין.

הרופא המבצע יכול לעשות את הטקס הדתי המלא ואין הוא צריך להיות אדם דתי כדי שהברית תהיה כשרה למהדרין. לפי חוקי הדת כל יהודי יכול לבצע ברית ואף נאמר שכל אב צריך למול את ילדיו.

במידה ומופיע סיבוך כמו דימום הרי הרופא יכול לפתור את הבעיה במקום על-ידי ביצוע מספר תפרים באזור הדימום (יש לזכור שהאיבר מורדם והתינוק אינו חש כל כאב).

הפרט החשוב ביותר הוא שהתינוק עובר את הברית בצורה קלה, ללא כאבים או בכי ובכך נחסכת ממנו טראומה מיותרת. פועל יוצא שגם להורים הברית קלה יותר ויש את ההרגשה שאנו עושים את המרב כדי למנוע מילדינו סבל מיותר.

אנו עדים לכך שבשנים האחרונות ההגמוניה לביצוע בריתות עוברת מהמוהלים לידי רופאים ולא בכדי. יותר ויותר הורים המעוניינים לחסוך מבניהם סבל מיותר פונים לבריתות הרפואיות.

ד"ר דניאל שינהר הוא כירורג ילדים בבית חולים שיבא ומנהל פורום ברית מילה.

www.drshinhar.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דר שינהר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]