חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
על גברים, נשים ומה שביניהם





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: נשים העצמת נשים קריירה

נושא המאמר: לחופש נולדה
מאת: שירית בן- ישראל    שמור מאמר למועדפים

לחופש נולדה- שירית בן- ישראל

מומחית להעצמה ופיתוח מנהיגות מעשית, מנכ"לית STS
חוקרת, יועצת ומאמנת עסקית, מרצה, יזמת ומפתחת.


חופש- מהו
חופש, להבדיל מחופשה הינו תמידי, אין סופי, בלתי נגמר, לכל החיים. אי אפשר לצאת לחופש קצר ביוון, בקנדה או במזרח ולאחר מכן, לחזור ולהתנתק ממנו. חופש הוא משהו, שאו שיש לך, או שאין לך, אין אמצע. אין חופש חלקי. חופש חלקי הינו תעתוע, פרי הדמיון, למי שמתקשה להסתכל במראת החיים של עצמה, ולהודות שאין לה אותו.

חופש יש למדינות, עמים, ארגונים, עסקים, משפחות ו...נשים. או שאין. לחופש ביטויים שונים ומגוונים, יחד עם זאת, חוט מקשר טווי ביניהם. התיאבון לחופש גדל, מיד עם הטעימה הראשונה. אבל הטעימה הזו כרוכה לעיתים קרובות במאבקים, התחבטויות, התלבטויות, קונפליקטים ומהפיכות. וזו בדיוק הסיבה, שהטעימה הראשונה מהחופש מאחרת להגיע. זו בדיוק הסיבה, בעטייה רב בני האדם נהנים ממידה מצומצמת של חופש. הצמצום בחופש, מרצון או מכורח, מדעת ושלא מדעת, מעצב חיים חסרי מהות, חסרי צמיחה, חסרי אושר פנימי, חסרי סיפוק. חיים ללא חיים.

אז מהו אותו חופש עליו אני מדברת? זה החופש, לו אנו כמהות כנשים, אולם מהססות לפעול להשגתו. זה החופש אליו אנו משתוקקות וממנו אנו חוששות, כמעט באותה מידה. זה החופש, שבכדי להשיג אותו, עלינו לצאת לחופשי בתוככי עצמנו. להרגיש, שמותר לנו, שמגיע לנו, שהרווחנו וביושר.


החופש להיות
החופש לחשוב. החופש להרגיש. החופש להחליט. החופש לבחור. החופש לאכול. החופש לאהוב. החופש לסרב. החופש להסכים. החופש לחלום. החופש לרצות. החופש לברוח. החופש לנסות. החופש לעזוב. החופש לבקר. החופש לדבר. החופש לשתוק. החופש להתנגד. החופש לפרוש מהעדר. החופש ללכת עם הזרם. החופש להעז. החופש לוותר. החופש לגלות. החופש להתמודד. החופש לסגת. החופש להצליח. החופש להסתכן. החופש לשנות. החופש לנוח. החופש להוביל. החופש להתעקש. החופש להתרגש. החופש להתעלם. החופש להיעלם. החופש לשתף.
החופש להיות.


החופש להיות רק מה שאנחנו רוצות ורוצים ורק עם מי שבחרנו, בכל נקודת מקום וזמן.
אישה צריכה לבחור בחופש, כערך עליון, כל יום מחדש. אז איך מגיעים לחופש הזה? ממה מתחילים? מהו הצעד הראשון שעל אישה לעשות, בכדי להתקרב אל החופש שלה?


חופש הביטוי- הצעד הראשון
שפה עשירה, בהירות מחשבה, תחושה, שמגיע לך, שמותר לך, שהרווחת ביושר, שדעתך חשובה, משפיעה וקובעת, שחשוב שתדברי, שחשוב שתשמיעי קול. בחברות רבות עדיין לא נשמע קולן של נשים. וחברות אלו אינן בנקודה שכוחת אל, באנטארקטיקה או באפריקה, אלא כאן בישראל, מעבר לדירה הפרטית שלך ושלי. שם בחדרי חדרים, קיימות נשים שהן חפץ, כלי, אמצעי, ללא קול, ללא זכות להשמיע קול ללא דיעה, ללא השפעה. החופש לדבר באסרטיביות, לחשוב שמה שיש לך לומר, חשוב שיישמע, בכל רגע, זמן ומקום שתחליטי, הוא החופש הראשון בחוקה האמריקאית, הוא גם החופש הראשון והראשי בחוקת הנשים. במקום שהוא איננו- מסתובבות נשים חיות- מתות, ללא פנים, ללא זהות.


חופש התנועה- הצעד השני
היכולת לנוע בקלות ובחופשיות מנקודה לנקודה, בלי צורך לבקש אישור, מזומנים או הסעה. רשיון נהיגה ורכב משלך מקנים לך את עוצמת התנועה, שהופכת לחופש מספר 2 שלך. השארת יכולת הניידות מחד ויכולת התשלום בעבורה, בידי אדם אחר מעבר לאישה, מכניסה אותה למחנה הסגר, ליתרת חייה.


חופש המידע- הצעד השלישי
מידע נצבר בתהליכי למידה. למידה מלימודים, למידה מהתנסות, או משניהם יחד. כל למידה מעניקה מידע, אינפורמציה. למידה אקדמית מקנה, מעבר לעוצמת המידע, שמעניקה חופש לאישה, גאווה, שייכות, סטאטוס, יוקרה. עוצמת המידע הופכת אישה למומחית בתחומה. מומחיות מבדלת אישה מנשים אחרות. מומחיות מבטיחה שכר כספי גבוה יותר, מיצוב בשוק, מיתוג של האישה בתחומה. למידה מדוייקת על פי מטרות מעניקה לך את עוצמת המידע, שמקנה לך את החופש הראשון להתקדם לכל כיוון, מטרכה או יעד שתבחרי.


חופש העיסוק- הצעד הרביעי
החופש לעשות מה שאת רוצה, ללא כפייה, ללא הטרדה, ללא מניעה. נחושפ לבחור עיסוק, מקצוע, קריירה. מידי פעם אני שומעת נשים שטוענות, שהן בחרו מרצון חופשי, באימהות ובבית כעיסוק בלעדי בחייהן. שטויות במיץ אני אומרת להן ולך. אין אישה שמדעת, מבחירה, מבחירה חופשית תבחר רק בעיסוק זה לכל חייה. גם אם נדמה לה והיא מאמינה אמונה שלמה, שבחרה בכך, לטעמי זו "בריחה ולא בחירה", כפי שאומרת ידידתי המשוררת מנתניה- שוש כתבי. לעיתים נשים נשארות בהמתנה מספר שנים בבתיהן, לצורך גידול הצאצאים. כאן תאמר שוש ש "זמן המתנה הינו זמן מתנה", אם תדע האישה להשתמש בו באופן יעיל. למשל, לרכוש את חופש המידע, חופש התנועה, חופש הביטוי, חופש העיסוק. אז ההמתנה היא אכן מתנה. המציאות לצערי מוכיחה ההיפך.


חופש פיננסי- הצעד החמישי
הבנה בכסף, במושגי מפתח בסיסיים: מט"ח, ריבית, פק"מ, משכנתא, צ'קים, פקדונות, ריבית קבועה, ריבית משתנה, פריים ועוד. הבנה בסיסית במושגי מפתח בכלכלה: מיקרו כלכלה, מקרו כלכלה, תל"ג, בורסה, מניות, אופציות, שוק ההון, נפילת מניות, הנפקה, תיק השקעות ועוד.

רב הנשים משאירות את ענייני הכסף לבני הזוג. כך קורה שבמקרה מוות, בגידה או גירושין, האישה נותרת ללא ידיעה או שליטה מינימאלית בנושא הפיננסי ותלויה בחסדי שתי מערכות בעלות תפישות ואינטרסים משל עצמן, שבדרך כלל מנוגדות לאינטרסים של האישה: בן הזוג והמערכת המשפטית.

לא צריך ללמוד לרשום צ'ק כאשר בן הזוג נפטר. צריך לעשות זאת היום, כאשר את חיה בזוגיות והכל נראה לך פסטוראלי. חשבונות נפרדים?, חשבון משותף? חתימה משותפת? זכות משיכה- למי?, הוא משקיע? ואת מה? חסכונות, על שם מי? צוואות? ירושות? אפוטרופסות ועוד.

הבנה בכסף מקנה לנשים שליטה על החיים. לכן, היא כל כך חיונית, כמו חמצן לנשימה, ברגעי אושר ובמיוחד ברגעי בוסר.


לקראת השנה החדשה, רוצה אני לומר לך שאת כאישה צריכה לבחור בחופש, כערך עליון, כל יום מחדש. רק אז תממשי את עצמך, את הווייתך, את אישיותך ואת יכולותייך. ואז, תהיי מאושרת.
לחיי החופש שלך.







אודות הכותב:
שירית בן- ישראל

מרצה, יועצת, חוקרת ומאמנת
בעסקים ובקריירה
מומחית להעצמה מעשית

מנכ"לית STS החברה המובילה,
בתחום העצמה ופיתוח מנהיגות מעשית

מנהלת פורומים בפורטל תפוז:
'נשים בעסקים ובקריירה'
'הדרכה'

www.sts4u.com/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שירית בן- ישראל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]