חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מנופאוזה- תקופת גיל המעבר אצל נשים. חלק א`





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חלום סולם שמיים קרקע

נושא המאמר: אדם ללא חלום הוא אדם ללא תקוה
מאת: ד"ר יחיאל שרמן   שמור מאמר למועדפים



מתוך עלון "חוויית השבוע" של "החוויה היהודית"



"ויצא יעקב...ויחלום והנה סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה..." (בראשית כ"ח/י'-יב').

יעקב אבינו יוצא מבית הוריו אל בית לבן. בדרכו הוא לן במקום פתוח, מחפש אבנים אותם הוא שם מראשותיו, יוצר מחלוקי אבן בודדים קיר מגן לראש - האיבר החשוב ביותר באדם. הוא חולם חלום מדהים ומרתק ממנו אפשר ללמוד על חשיבות החלומות של כולנו. הרב אריאל במאמרו "חזון ומעש" מדגיש כי אדם ללא חלום הוא אדם ללא תקוה, ללא שאיפה, ללא יעוד, ללא עתיד. החלום מחדיר באדם אמונה בעצמו, ביכולתו ובכישוריו. החלום מבהיר לנו לאן לחתור ולשאוף, באמצעות החלום האדם מגייס כוחות נפש כדי להשיג את שאיפותיו.

יעקב אבינו חולם כאשר ראשו מונח על אבנים - לומר לנו שגם בתנאים קשים אל לו לאדם להישבר, עליו לחלום כדי להמשיך להתמודד ברוח אופטימית. הוא חולם על סולם העומד על קרקע יציבה. מכאן שהחלום יגיע למימוש רק אם החלום - הסולם - יהיה מונח על תשתית איתנה וחזקה אותה יש לבנות ולחזק כל הזמן. ראש הסולם - היעד הסופי - מגיע לשמים. אין סוף לתכנון, להצבת יעדים, מהשלב המעשי הריאלי שבקרקע המציאות שיש בו קשיי קיום כל הזמן, אל התמודדות מתמדת, המחזקת את האדם ונוטעת בו אמונה בעצמו וביכולתו לנצח ולהתגבר על כל מכשול בדרך להגשמת החזון. אדם חולם מחדיר לתוכו יוזמות ויצירתיות, הוא מדמיין רעיונות מרתקים ומפעיל את הפן המעשי ביוזמות חדשנות כדי להפוך כל דמיון למציאות. החלום אינו מתמקד רק בראיה קצרה, החולם רואה תמיד "סולם" לנגד עיניו הבנוי משלבים - כל עליה, כל כיבוש יעד, חייב להיעשות בשלבים, בתהליך. ככל שהסולם גבוה יותר, ניתן לראות למרחק רב ומקיף יותר, היוצר מוטיבציה גבוהה לכיבוש יותר יעדים, גם אם הם נראים רחוקים - האופק הופך למשמעותי.

יעקב מבהיר לנו כי עז רצונו להצליח במשימותיו בהקמת "בית יהודי" איתן. בכל מעשיו הוא מקרין אמונה בקב"ה אך גם ביכולותיו שלו להשיג כל מטרותיו. יעקב מלמדנו עד כמה חשובים אומץ לב ונחישות. יעקב "איש תם יושב אוהלים" מלמדנו, שהחכמה והשכל, מוח פעיל ויצירתי, יסייעו לו להגשים את חלומותיו, אך הוא משלב גם כח גופני ונמרצוּת , הוא מגולל את האבן מעל פי הבאר, מגיע לבית לבן ועובד היטב זמן רב כדי לבנות יחד עם אמהות האומה את דור העתיד.

פרופ' פליקס מבהיר במאמרו, שיעקב בעמלו כרועה צאן, הפעיל היטב מוחו היצירתי ולמד היטב מעמלו הפיזי ומציין שיעקב היה "הגנטיקאי הראשון בהיסטוריה" שהרי את משכורתו קיבל על פי הוולדות שנולדו. בחכמתו, בחלומותיו, הבין יעקב מהי גנטיקה אמיתית וכך הפך לאדם עשיר ברכוש ומאושר בהקמת ביתו ובילדיו. הוא עבד שנים רבות כדי להקים משפחה לתפארת, עבודה קשה ששילב בה לימוד תורה וחכמה.

הבה ניישם כולנו את דרכו של יעקב כדי להגיע לפסגה, במיוחד העוסקים בחינוך - הורים ומורים - להנהיג ולחנך את דור העתיד תוך כדי חלומות ולזכור ש"אין קיצורי דרך בחינוך", ככל שמשיגים יעדים צריך להמשיך לחלום כדי להבין כי הסולם "מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה", לאין סוף.

ד"ר יחיאל שרמן


torah.in/he


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר יחיאל שרמן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]