חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
קידום אתרים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: נשים העצמת נשים

נושא המאמר: העצמת נשים- אינטרס של הארגון
מאת: שירית בן- ישראל    שמור מאמר למועדפים


אם תשאלו גבר ממוצע מי חזק יותר, נפשית כמובן, יאמר ללא היסוס "אשתי". אז, אם נשים חזקות כל כך מדוע צריך להעצים אותן?. התשובה פשוטה. נשים חזקות ללא ספק, אולם ה'חוזק' מנותב, באמצעות נורמות, קודים ודפוסים חברתיים להשקעה בטיפול, טיפוח והתמסרות לאחרים. האחרים הם בן הזוג, ילדים (בנות ובנים), הורים (שלו ושלך) והסביבה בכלל. אילו חנכה החברה את גבריה באופן שהיא מחנכת נשים, הרי שגם גברים היו עסוקים בטיפול בכולם, פרט להם, וכתוצאה מכך היו מגיעים למרוץ החיים כשהם מוחלשים. אם נוסיף לתבשיל החברתי את הקידוד והדירוג שעושה החברה לערכים, כגון בית (המוגדר כמרחב הפרטי- בעל ערך נמוך, עובדה לא משלמים משכורת למנהלת האחזקה...) כסף- סטאטוס- הצלחה (המשוייכים למרחב הציבורי- בעל ערך גבוה, מרבית הגברים עובדים, חלק גדול מהנשים עדיין יושבות בביתן, מטפחות אותו בהתנדבות וחינם, תלויות במשכורת בן הזוג, בסדרי עדיפויותיו ורצונו הטוב) נבין את המניפולציה החברתית הגדולה ביותר, שאיננה כדאית לשני המינים.


ואולם לחברה שלנו יש כיום, יותר מבעבר מ צ פו ן. ואותה חברה מעוניינת לבצע תיקון ולנסות לשנות את אי- השוויון שיצרה במו ידיה במרכיביה- קרי, גברים ונשים. וכאן, נכנסת לתמונה התוכנית ל'פיתוח העוצמה הפנימית', שבמאמצים ממוקדים מצליחה, להניע נשים לבצע את הצעד הראשון לקראת התיקון. והתיקון הנו פרטי- אישי- של האישה, וחברתי- של האישה בפלטפורמות השונות בהן היא מנהלת אינטראקציות מול גורמים אישיים ומקצועיים.


תחילתו של תהליך העצמת נשים בארגונים במיקוד אישי של כל אישה במרכז חייה. הצעד הראשון בו האישה שמה עצמה במרכז הנו הקשה ביותר, שכן נשים מורגלות לעשות למען כולם, למעט עצמן ובנוסף, להיות מאחורי הקלעים ולא בקדמת הבמה. כל שינוי מתחיל בצעד קטן, ומרגע שהאישה שמה עצמה במרכז מתחיל המסע האישי שלה.


תהליך העצמת נשים מאפשר לנשים להשתחרר מדימוי עצמי שגוי, מחסומים בחשיבה ובהתנהגות. השחרור תובע מהאישה מחד ליזום ומאידך, לקחת אחריות על היוזמה וההחלטות . מ'ראש קטן' היא הופכת ל'ראש גדול', עכשיו מששינתה את מסגרת ההתייחסות שלה היא מחוייבת לעצמה, מצפה פחות מאחרים ודורשת יותר מעצמה. בשלב זה, מגוייסים מירב הכישורים והאינטלגינציות, שחלקם היו בתרדמת שנים רבות, שוב עקב מניפולצית החברה (נשים מקטרות... אבל מתקשות להביע רצונות, דיעות ובקשות באופן ישיר ומפורש, הקצנה של "היי יפה ותשתקי", אל תתבעי- כי אז את מצטיירת אגרסיבית, "שבי יפה וחכי לתורך"... "אל תתפרצי כשמישהו מדבר", מול "יש לו קוצים בתחת...הוא שובב... קשה לו להמתין עד שיסיימו משפט"... מוכר?). הטפטפת האינסופית של מסרים שונים ואי- שוויוניים במהותם מייצרת עדיין את דור העתיד הלא שוויוני. כלומר, רק אישה שעברה את השינוי יכולה לחנך דור צעיר שוויוני; בן שיכבד את גופו ואת גופן של אחרות, בת שתשקיע בפיתוח הקריירה כדי לייצר עצמאות כלכלית במקום לתפוש עצמה כדמות תלותית, בנים שאינם זקוקים לאישה לצורך בישול וגיהוץ ובנות שאינן נזקקות לגבר לצורך משענת.

החברה משקיעה בתהליך, היות ובשורה תחתונה מעצם היותה "גברית" היא עושה שיקולי עלות תועלת ומבינה שכדאי לה. בטווח הקרוב, הבינוני והרחוק זוהי עסקה כדאית.

השלב השלישי מתמקד בפיתוח מיומנויות וכישורים נדרשים בעולם העסקי שלנו. תקשורת, הבטים ראציונאליים של ניהול משא ומתן ענייני, ולא ממקום של פגיעה ותסכול, פיתוח יזמות אישית והקניית כלים לניהול עצמי ולניהול פרוייקטים ותהליכים אישיים ומקצועיים. שוב חזרנו לנקודת הרווח של הארגון. כל ארגון זקוק לכוחות יוזמים, בייחוד אם הם מביאים עימם רוח רעננה, יצירתית, שונה מהקיימת. נשים, בוגרות תוכניות העצמה מספקות את הסחורה. לאחר שחוללו שינוי בעצמן, מצויידות בכלים להרחיב את מעגלי השינוי הן חוזרות לבאר ממנה שתו ומחזירות את ההשקעה בגדול. לכן, ממשיכה החברה להשקיע בהן, בשביל התשואה. בחשיבה ארגונית ראציונאלית, אם זה נהנה וזו אינה חסרה- העסקה כדאית לשני הצדדים.



תהליך פיתוח העוצמה הפנימית מאפשר-

- לאבחן מוקדי חוזק באישיות ולרתמם לקידום מטרות
אישיות וארגוניות

- לזהות נקודות החולשה ולנטרל את הופעתן
בתהליכי שירות, תקשורת ועבודה בצוות

- לזהות "מטריפי דעת" חיוביים ושליליים
(מה מוציא אותי מדעתי?) רגע לפני הפיצוץ מול
קולגה בארגון

- להסתכל על העצמי באהבה (לקבל את העצמי כפי
שהוא, להשתחרר מרגשי נחיתות מסרסים)

- לבדוק איפה ה 'אני' ממקם את עצמו בתוך
הסיטואציה (האם למשל, האני הוא המקופח הנצחי?)

- להבין שלמידה מחייבת כניסה למצב של שינוי,
ושינוי מאפשר צמיחה

- לצאת למלחמה רק עם חצים ולא עם הלב (לפעול
ממקום של הגיון וכלים ולא אמוציות)

- ללכת עם רשת דייגים כל הזמן (פיתוח יכולות
קליטת מידע והפיכתו למרכז ידע אישי)

- לדעת וליישם את התובנה ששינוי = מודעות+ אומץ+
החלטה על כיוון.

- לבנות מיני תוכנית עסקית לפיתוח אישי- להגדיר
חזון, יעדים, אמצעים ומדדים להצלחה.

- לרכוש מיומנויות שליטה: לדעת מתי, עם מי ואיך
להיכנס ולצאת מסיטואציות

- להשתמש בכל "כלי ההקשבה" : עיניים, אוזניים,
לב, מוח וגוף.

- להפוך את החזון האישי והארגוני למציאות,
לרווחת והנאת כול הצדדים המעורבים.




אודות הכותב:
שירית בן- ישראל
יועצת עסקית וארגונית, מאמנת ומרצה

מתמחה בהעצמה מעשית
מנכ"לית STS החברה המובילה בתחום העצמה

מנהלת פורומים בפורטל תפוז:
'נשים בעסקים ובקריירה'
'הדרכה'




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שירית בן- ישראל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]