חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
כשהבלגן חוגג...





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: כאבי גב מוטי שוחט עיסוי רקמות עמוק טיפול בכאבי גב

נושא המאמר: טיפים למניעה וטיפול בכאבי גב תחתון
מאת: מוטי שוחט   שמור מאמר למועדפים

טיפים למניעה וטיפול בכאבי גב תחתון

אנסה בקצרה לגעת במספר גורמים נפוצים לכאבי גב תחתון ואפשרויות לטיפול בהם.

כמובן שישנם גורמים רבים וסיבות שונות לכאבים ולאי נוחות ודרוש תשאול מדויק ומפורט כדי לאבחן ולטפל בכל מקרה. אך אגע בכמה מקרים בהם נתקלתי הרבה לאחרונה.

באופן כללי, שרירי רגליים, אגן והמותניים גמישים וכן שרירי הבטן חזקים מקטינים מאד את הסבירות לסבול מכאבי גב כרוניים. תרגול של 2-5 דקות כ- 3 פעמים בשבוע של השרירים הנ"ל, בהחלט עשוי להביא לשיפור משמעותי ולהפחתה או העלמות של כאבי גב תחתון הנובעים מחוסר גמישות ושרירים קצרים ומכווצים.

פעמים רבות הכאב מורגש בגב תחתון כאשר השריר המכווץ הינו אחד מהשרירים של הישבן (Gluteus or one of the 6 deep muscles under it) שריר זה מבצע מתיחה לא שווה באגן והכאב מורגש גם בגב התחתון.
שרירים מקבוצה זו ניתן להגמיש, בין היתר, בישיבה על שטיח (או מזרון דק) עם רגלים משולבות (ישיבה "מזרחית") והתכופפות איטית, כל פעם כלפי ברך אחרת וגם ישר קדימה. (מתיחה עם נשימות וללא ניעות. כל מתיחה לפחות למשך 30 שניות).

כמו כן, כמובן שהליכה או שחייה(חתירה) 3 פעמים בשבוע (ומעלה) ישדרגו את תפקודי הגוף בעוד כמה רמות.

הרמה נכונה - כאשר מתכופפים להרים חפץ, להקפיד לכופף את הברכיים וכאשר הגב(עמוד השדרה) ישר. (ולא לכופף את הגב קדימה). מומלץ להתרגל להתכופף נכון גם להרמת חפץ שמשקלו קל.

הכנה וחימום קל לפני הרמת משאות – לעיתים קרובות מטופלים מתלוננים שהגב "נתפס" לאחר שהרימו או סחבו חפץ כלשהו. מה שקורה הוא שהגוף שלנו חכם וכאשר ללא הכנה מוקדמת הגוף מרגיש עומס או כיווץ לא מאוזן סביב החוליות (או המפרק) הוא מכווץ את כל השרירים באותו אזור כמנגנון הגנה עצמי וכדי למנוע סיכוי לנזק. בדרך כלל הכיווץ מתחיל להשתחרר אחרי 3 ימים בערך.
ניתן למנוע הרבה מן המקרים הללו על ידי ביצוע מתיחות וחימום קל לפני ההרמה\סחיבה וזאת גם אם הגוף גמיש יחסית ומתורגל באופן כללי.

גורם נוסף שנתקלתי בו לאחרונה אצל מטופלים הוא כדורים להורדת כולסטרול שהמטופל לקח. לעיתים הכאבים יכולים להופיע באזורים שונים בגוף ואף כאבי שרירים בגוף כולו. לכן אם הכאבים החלו בתקופה של עד חצי שנה מתחילת נטילת הכדורים נגד כולסטרול מומלץ לבחון אפשרות להחלפת הכדורים בסוג אחר, זאת כמובן בתיאום והתייעצות עם הרופא.

אסיים בטיפ על ידי תיאור של טיפול בכאבי גב תחתון:
נתקלתי במספר מקרים בהם הגיעו אלי מטופלים שהתלוננו על כאבים בגב התחתון המותני,
ולאחר עיסוי מקומי ואזורי של מספר דקות לא היה שינוי משמעותי במתיחות השרירים במקום, דבר המעיד על גורם אחר לכיווץ. כאשר עברתי לעבודה ברפלקסולוגיה (שיטת טיפול בגוף דרך לחיצות ועיסוי נקודות רפלקס בכף הרגל) המטופלים דיווחו על הקרנה של הכאב לגב התחתון כאשר לחצתי ועיסיתי את האזור שמעל הקרסול בחלק הלטרלי אנטריורי (בחלק הקדמי הצדדי החיצון). דבר אשר הביא לשחרור והקלה משמעותית בכאב.

לסיכום: מומלץ לשפר ולשמור על גמישות של שרירי האגן והמותניים, לחזק לפחות קצת את שרירי הבטן, להקפיד על הרמה נכונה ולהוסיף מתיחות וחימום קצר לפני הרמת משאות, לבדוק האם הכאב הופיע לאחר שהחלה לקיחת כדורים להורדת כולסטרול.

יום נעים וגמיש לכולנו :)
מוטי

cafe.themarker.com/user/273914/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מוטי שוחט שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]