חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
רדיו





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: שיטת פלדנקרייז משה פלדנקרייז דלקת בשורש כף היד ואהבת לרעך כמוך

נושא המאמר: "ואהבת לך כלרעך" או שינוי הרגלים על פי שיטת פלדנקרייז
מאת: אורי הלפרין   שמור מאמר למועדפים

הביטוי "ואהבת לרעך כמוך" מוכר וידוע. חכמי התורה התייחסו אליו כאל כלל חשוב בתורה.
ד"ר משה פנחס פלדנקרייז הקרוי ע"ש סבא רבא שלו הרבי פנחס שפירא מקוריץ – מתלמידיו של הבעל שם טוב – גדל בבית יהודי קבליסטי, שהיווה את אחת ההשפעות החזקות עליו. משה פלדנקרייז התייחס למשפט "ואהבת לרעך כמוך" כאל משוואה. מטבעה של משוואה, ניתן להחליף בין הצדדים ועדיין השוויון יישמר. לכן טבע את המונח "ואהבת לך כלרעך". חשבו על המשפט הזה רגע, נשמע משונה, לא? למה לעשות את זה? למה הוא התכוון?
כשפלדנקרייז הפך את הסדר במשפט המוכר כ"כ, אני מניח שכוונתו הייתה להבהיר נקודה חשובה בפילוסופיה שעומדת מאחורי שיטת פלדנקרייז, והיא שאין הרגל טוב אלא אם ניתן לוותר עליו. וכך הוא מראה לנו איך בקלות אפשר לשמור על תוכן המשפט – פרשני המקרא פירשו את הציווי לא כלאהוב את הזולת כמו שאתה אוהב את עצמך, אלא לאהוב לעשות טוב לרעך כמו שהיית רוצה שיעשה לך ועל כן הלמד ליפני רעך – גם אם הוא נאמר באופן בלתי הרגלי וזה נשמע מעט מוזר בתחילה.
ע"פ משה פלדנקרייז "שום דבר בדפוסי התנהגותנו אינו קבוע, מלבד אמונתנו שהם כאלה".
העיקרון הזה עומד לנגד עיניו של כל מורה בשיטת פלדנקרייז. לעשות כל פעולה ביותר משתי דרכים שונות ולחפש להכיר ראשית את ההרגל ולאחר מכן לחפש דרך בלתי הרגלית לביצוע. כדי להדגים זאת בקצרה שלבו את אצבעות הידיים שלכם. זו פעולה אוטומטית, נכון? עכשיו הפרידו את הידיים ושלבו את הידיים באופן הבלתי הרגלי. איך זה מרגיש? משונה קצת, לא?
אם ניקח את דלקת פרק כף היד כאחת מהבעיות הנפוצות ביותר בקרב אנשים העובדים במשך זמן רב מול המחשב, ונחפש איך להשתמש בעיקרון זה, אז ראשית נבחין בהרגל: תנועתיות מוגברת בשורש כף היד ביחס למרכז גוף סטאטי באופן יחסי. ההפך (בדומה להיפוך "ואהבת לך כלרעך") יהיה להניע את מרכז הגוף ביחס לכף יד סטאטית, תוך כדי כך שאנו מחפשים להפיק את אותה התנועה בפרק כף היד.
את התהליך הבא אפשר לעשות על מזרון דק או על שטיח:
בבקשה לעמוד על הברכיים וכפות הידיים. את כף היד הימנית להניח עם גב כף היד על הרצפה (כבר בלתי הרגלי) ולהניע את הגוף למעלה – לכיוון הקיר שלמראשות – ולמטה – לכיוון הקיר שלמרגלות. הלוך ושוב מספר פעמים ולנוח באופן כזה שלא נשענים על פרקי כפות הידיים (ישיבה למשל). לחזור שוב לאותה התנוחה ולהניע את הגוף מצד לצד ביחס לגב כף יד ימין מספר פעמים הלוך ושוב. אחרי מנוחה נוספת לחזור לאותה התנוחה ולחבר את כל הכיוונים לכדי מעגלים קטנים, כך שהגוף חג מעגלים סביב פרק כף יד ימין, מספר מעגלים עם כיוון השעון ולאחר מכן להחליף את כיוון המעגלים נגד כיוון השעון.
לעבור כעת לנוח על הגב כשהידיים ארוכות לאורך הגוף, ולאחר כדקה שבה ניתן להבחין האם התחושה שונה ביד ימין לעומת שמאל, לנסות לנתק מעט – 2 ס"מ – את היד הימנית להחזיר אותה לקרקע ולנסות לנתק כך את היד השמאלית. רוב האנשים מדווחים בשלב זה שהיד הימנית מרגישה קלה יותר.
לחזור ולשחזר את התהליך גם עם היד השנייה ולאחר מנוחה קלה לקום ולשים לב לתחושה בעמידה ושוב כשחוזרים לעבוד עם המחשב להבחין בתוצאה שהתקבלה עכשיו אחרי שהפכנו את היוצרות ע"פ עקרונות שיטת פלדנקרייז.
שיטת פלדנקרייז מציעה להפוך את היוצרות של כל פעולה הרגלית ואוטומטית שאנחנו עושים, ולחוש איך זה מרגיש. לפעמים זה קצת מוזר בהתחלה, אבל התוצאות יכולות להיות מרחיקות לכת. ובמילותיו של דוד בן גוריון: "שיטת פלדנקרייז תהיה תועלת גדולה לכלל האנושות, מנסיוני האישי אני יודע אילו תוצאות ראויות לציון מושגות."

למאמרים נוספים היכנסו לאתר הבית שלי: http://www.gav-hofshi.co.il

www.gav-hofshi.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אורי הלפרין שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]