חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חרדה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אלכוהול תאונות דרכים בטיחות בדרכים הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

נושא המאמר: רמת האלכוהול בדם נהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים בישראל / ד"ר קובי פלג
מאת: חושבים חיים   שמור מאמר למועדפים

אלכוהול הוא חומר המדכא את מערכת העצבים המרכזית. הוא נספג דרך מערכת העיכול לתוך מחזור הדם, והשפעתו גדלה ככל שרמה גבוהה יותר שלו נמצאת בדם. למרות ההבדלים בין בני אדם, יש יחס ישיר בין ריכוז האלכוהול בדם לבין התנהגות השותה ומצבו הפיזיולוגי: אלכוהול, כמעט בכל כמות שהיא, פוגם בנהיגה ובכישורים הקשורים לנהיגה. ככל שרמת ריכוז האלכוהול בדם עולה, עולה גם הסבירות לקיומו של ליקוי (זמן תגובה, חלוקת קשב, מעקב אחר תנועה, דריכות, עיבוד מידע, תפקוד חזותי, תפיסה, מיומנויות פסיכו-מוטוריות ומיומנויות נהיגה. בישראל נהג שתיין מזוהה ע"י המשטרה מרמה של 50 מ"ג לדציליטר.

מחקרים בחו"ל מצביעים על מתאם גבוה בין צריכת אלכוהול של נהגים לבין תאונות דרכים. מנתוני משטרת ישראל דווח כי בשנת 2007, אלכוהול היה מעורב ב-3.3% מהתאונות הקשות וב-7.5% מהתאונות הקטלניות.

מטרת המחקר הייתה לאמוד את אחוז הנהגים הנפגעים קשה בתאונות דרכים כאשר הם נוהגים תחת השפעת אלכוהול, ולהשתמש בתובנות שיירכשו מאומדן מימדי הבעיה כדי לכוון את פעילויות האכיפה והמניעה לאוכלוסיה ממוקדת הנוהגת תחת השפעת אלכוהול (ומעורבת בתאונות).


במחקר השתתפו 5 מרכזים רפואיים (שיב"א, רמב"ם, סורוקה, הדסה עין-כרם ובלינסון), ותקופת המחקר הייתה בין יולי 2006 עד אוקטובר 2007, וגם בין ינואר 2008 עד יוני 2008.

במסגרת המחקר נאספו 276 טפסי מידע ובדיקות אלכוהול של נהגים מחמשת המרכזים הרפואיים. לפי תוצאות המעבדה 14.5% מהנהגים נמצאו עם אלכוהול הגבוה מ-50 מ"ג לדציליטר. כ-80% מהנהגים היו בגילאי 18-40, כאשר האחוז הגבוה ביותר של נהגים עם רמת אלכוהול חיובית נמצא בקרב קבוצת גיל 41-50 (כ-29%), ואחריה קבוצת גיל 16-21 (כ-17%). כ-15% מקרב הגברים היו בעלי רמת אלכוהול חיוביות לעומת כ-10% מקרב הנשים. באזור המרכז, הצפון והדרום נמצאו אחוזים גבוהים יותר של נהגים עם רמת אלכוהול חיובית לעומת אזור ירושלים (כ-18% לעומת כ-5% בהתאמה). כ-8% מתאונות הדרכים של נהגים שיכורים היו בסופי שבוע, ו-63% בשעות הלילה המאוחרות והבוקר המוקדמות (23:00-06:59). בקרב נהגים עם רמת אלכוהול חיובית התגלו דפוסי נהיגה שונים: אחוז גבוה יותר של תאונות עצמיות והתהפכויות, תאונות דרכים בצמתים, מספר רב של נוסעים ברכב ושימוש נמוך יותר בחגורות בטיחות לעומת נהגים עם רמת אלכוהול שלילית.

תוצאות המחקר מצביעות על אומדן גבוה מזה שפורסם עד היום ביחס לנהגים עם רמת אלכוהול חיובית במדינת ישראל. המחקר מלמד על דפוסי זמן והתנהגות "עבריינית" שונים בין נהגים עם רמת אלכוהול חיובית לנהגים עם רמת אלכוהול שלילית. ניתן, אם כן, להשתמש בתובנות שנרכשו מאומדן מימדי הבעיה על מנת לכוון את פעילות האכיפה והמניעה לאוכלוסייה ממוקדת הנוהגת תחת השפעת אלכוהול ומעורבת בתאונות.

המחקר נערך במרכז הלאומי לחקר טראומה ורפואה דחופה, מכון גרטנר לחקר אפידמיולוגיה ומדיניות בריאות, תל השומר. המחקר מומן ע"י הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י חושבים חיים שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]