חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ד"ר אורי עצמון- האם מפגש בין אופניים לטרקטור יוגדר כתאונת דרכים?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הריון לידה

נושא המאמר: לידה - לא חייבים על הגב
מאת: שרי קרוכמל    שמור מאמר למועדפים

בתנוחה הקלאסית השגורה בחדרי לידה בעשרות השנים האחרונות, היולדת שוכבת על גבה בעת הלידה. בתנוחה זו, שהיא למעשה תנוחת חצי ישיבה/שכיבה, את נמצאת על גבך, רגלייך מורמות ושעונות לצדדים, המיילדת עומדת מולך ומדריכה אותך ללחיצות, ערוכה לקליטת התינוק תוך שהיא מגנה על פתח הנרתיק שלך מפני קרעים ועל התינוק, מחשש שיתפרץ בפתאומיות לאוויר העולם.

השימוש הרווח באפידורל, מגביר לכאורה את הצורך בתנוחת לידה זו שבה היולדת פאסיבית, פלג הגוף התחתון שלה מורדם, קשה לה לחוש את רפלקס הלחיצות וכלל תחושותיה ויכולותיה להגיב לצרכי הלידה, עפ"י רוב מוגבלות ומעומעמות.

אבל כדאי שתדעי שאפשר ללדת גם בתנוחות אחרות - למרות ואולי אפילו בגלל האפידורל - קל וחומר אם בחרת בתהליך של לידה טבעית.
עם מעט יותר מודעות לתהליך ולאפשרויות, עם למידה ותרגול מוקדם במהלך ההריון, תוכלי להגיע לתנוחות לידה נוספות, אשר יקלו על התברגות תינוקך בתעלת הלידה, יפחיתו נזקים מרצפת האגן ובצקות בשפתי הנרתיק וכן יפחיתו את הלחץ על הגב התחתון ועל מפרקי האגן.

והנה כמה ממגוון תנוחות הלידה האפשריות:

לידה בשכיבה על הצד
רבות מהנשים שיילדתי כאשר הן שוכבות על צידן, דיווחו על לידות קלות יחסית ומוצלחות. הן שכבו על הצד כאשר רגלן העליונה מכופפת אל חזיהן, כשהיא נשענת על מעקה המיטה, או נדחפת ע"י בן הזוג, תוך שהן מכוונות את נשימתן אל הבטן התחתונה. במצב זה התינוק יורד בתעלת הלידה באופן פיזיולוגי והגב התחתון של היולדת סובל פחות מתזוזות ונזקים.

לידה בכריעה
תוך תפעול וכיונון המיטה הדיגיטאלית המתוחכמת הקיימת ברוב חדרי הלידה, ע"י הרמת מראשותיה והורדת מרגלותיה, ניתן להביאה למצב דמוי כסא ואותך לתנוחת כריעה. בעזרת מוט ברזל המיועד לכך או חבל המשתלשל מהתקרה, תוכלי להרים את ידייך ולהאריך את גווך, להישען על כפות רגלייך, להרחיב את בית החזה ובנשימות עמוקות ונשיפות ארוכות ללחוץ. בכך את מגייסת לטובתך את כובד המשקל וכוח הכבידה ועוזרת לתינוקך להתבסס ולרדת באגן בדרכו החוצה. את אותה תנוחת כריעה ניתן להשיג גם בישיבה על האסלה, או על כסא מיוחד בצורת פרסה, המצוי אף הוא ברוב חדרי הלידה.
תנוחה אנכית זו, נותנת לך תחושה טובה של שליטה בגופך ובתהליך הלידה ומקצרת את משך הזמן שבו מופעל לחץ על הפרינאום ועל פי הטבעת.

לידה על שש ("תנוחת חתול")
אם אינך מחוברת לרצועות וצינורות רבים מדי, תוכלי להישען על שש כשאת רכונה על כדור פיזיו או על כרית ולוחצת את לחיצותייך, על פי הרפלקס המתעורר בך כשמגיע הרגע הנכון לכך.
גם תנוחה זו נותנת לך תחושת שליטה ואחריות על הלידה ומאפשרת לך לקלוט מיד את תינוקך אל בין זרועותייך, מה שמגביר את ההתקשרות שבין אם לתינוקה ו... את ההתרגשות.

טיפ לסיום - הצעתי לך היא לשתף את המיילדת ברצונותייך ובמחשבותייך אודות הלידה והתנוחות העדיפות עלייך, "לגייס" אותה לטובתך ולהנות מהידע, מהכישורים ומהניסיון שלה.
בכל מקרה, בתנוחה כזאת או בתנוחה אחרת, אני מאחלת לך חוויה נהדרת.

אודות הכותב:
אחות מוסמכת, מיילדת מוסמכת, מדריכת הכנה ללידה ועיסוי תינוקות. אמא לארבעה.
BA בסיעוד ובוגרת קורסים רבים גם מהרפואה הטבעית-המשלימה.
מטפלת באופן פרטני ב"תיקון חוויה" לאחר לידה טראומטית.
מנהלת מרכז אמא אדמה - הריון, לידה, תינוקות
רח' הבנים 14 ב', הוד השרון. 09-7408693.

www.emadama.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שרי קרוכמל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]