חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מיתוג אישי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בת מצווה גיל ההתבגרות העצמה נשית סדנה

נושא המאמר: העצמה לבנות בגיל ההתבגרות
מאת: טל תורה   שמור מאמר למועדפים

להתבגר ולהתחבר: העצמה נשית לבנות בגיל ההתבגרות- סדנה ייחודית המשלבת לימוד טקסטים יהודיים ואומנויות לחימה

בגיל ההתבגרות, המתבגרות הצעירות עסוקות בשאלות הנובעות מהשינויים בגוף, בנפש וברוח. הן מתחילות להרחיב את תפיסת הזהות העצמית, מגלות רגשות מעורבים ביחס לגוף המשתנה במהירות ולעיתים מבולבלות בנוגע לדימוי העצמי וכיצד להתמודד עם לחץ חברתי. חוש אחריות הולכת וגוברת כלפי המשפחה והחברה מוביל אותן לרצון לעצב את עולמן הרוחני והדתי. בנוסף, עולות דאגות חדשות לבטחון האישי ככל שעצמאותה של הבת הולכת וגוברת.

שאלות העוסקות בשינויים הגופניים כגון תחילתו של המחזור החודשי ותדמית גוף המשתנה, מקבלות מענה מאנשי צוות במערכת החינוך הפורמלית ולעיתים גם בתוך המשפחה, אולם, לעיתים קרובות, הנערה הצעירה נשארת לבדה בבואה להתמודד עם הרבה תהיות ומבוכות כתוצאה משינוי אדיר זה שחל בגופה ובנפשה.

הצורך להשתייך לקבוצה ולהיות כמו חבריה חזק מאוד בגיל הזה. לעיתים קרובות רצונה של הבת להשתייך לקליקה מסויימת בבית הספר ולא להיות "השונה", יכול להוביל לשיח לא בריא בתוך הקבוצה ולהותיר את הבת חשופה לבריונות מילולית ואף פיזית בתוך או מחוץ לקבוצה. יתרה מכך, בתקופה הפגיעה הזו, אפילו בבית,תוך כדי הגלישה באינטרנט, הבת עלולה להחשף לא רק למידע רב שאיננו מבוסס על התהליכים בגיל ההתבגרות אלא גם לתכנים שאינם מתאימים ואף לדמויות שונות שיכולות לסכן את שלומן כשהן עוסקות בחיפוש הזהות והקול הפנימי שלהן.

מבחינה רוחנית, לבת הדתית וגם לבת שאינה מגיעה מרקע שומר מצוות ישנן שאלות בנוגע לביטוי העצמי, צניעות, לבוש ומערכות היחסים עם בני המין השני – שאלות הדורשות מענה אמפתי שאיננו ביקורתי – מענה אמין ומכיל. הבת גם תוהה פעמים רבות על משמעות חייה ותפקידה בבניית חברה מתוקנת. היא צריכה חזון וקווים מנחים שיסייעו לה לעצב את דרכה.
כיצד ניתן לתת לבנותינו כלים להתמודד עם המציאות המשתנה בסביבתן ובתוכן?

בבית מדרש טל תורה, המתמקד בלימוד סביב מעגל החיים, פותחה סדנה לנערות שנותנת מענה לאתגרים הללו. במפגש קבוצתי אינטימי המונחה ע"י אשת מקצוע, פותחים את הסדנה בשיטת "תיבת השאלות" והבנות רושמות שאלות אנונימיות בנושאי גיל ההתבגרות. השאלות שעולות בדרך כלל כוללות תכנים כגון השינויים הפיזיים שהן עוברות, המחזור החודשי, יחס היהדות לגוף האישה, דימוי עצמי, לחץ חברתי ועצמאות. תוך כיבוד פרטיותן, הבנות מקבלות לגיטימציה לדבר על כל נושא ורואות שהסוגיות שהעסיקו אותן העסיקו נשים יהודיות לכל אורך הדורות.

לאחרונה נוצר שיתוף פעולה מעניין בין "טל תורה" ו"אל הלב"- עמותה להעצמה נשית דרך אומנויות לחימה. עמותת "אל הלב" פועלת מאז 2003 להעצמת נשים ולמען השגת שינוי חברתי בכל הנוגע לצמצום האלימות כלפי האוכלוסיות החשופות לה ביותר: נשים, נערות, קשישים, ילדים ובעלי צרכים מיוחדים באמצעות לימודי הגנה עצמית, בטיחות אישית ואומנויות לחימה בגישה הוליסטית ייחודית.

על ידי חיזוק הביטחון האישי, הגברת האסרטיביות והגנה עצמית לנשים ונערות, שמטרתן להעניק מגוון כלים פיזיים ומנטאליים להימנעות ממצבים בלתי רצויים. השעורים מתמקדים בשמירה על גבולות פיזיים ונפשיים בריאים, מניעת תקיפה מינית ואלימות.
שילוב מרתק זה בין שני עולמות תוכן החוברים יחדיו, לימוד טקסטים יהודיים ותרגול אומנויות לחימה, מעניק מענה שלם ורב ממדי ללבטים ולהתמודדויות הייחודיות לגיל זה. לבת ניתנת הזדמנות לבנות תחושת בטחון בעצמה ולהעצים את האמונה שלה בידע וביכולת האישיים שלה.

אין ספק כי הסדנא המשולבת היא כלי חשוב במסע אל ההתבגרות ואל העצמי. אמהות כינו את הסדנא "מתנה לבתי ולי" . בבואנו להכין את בנותינו לחיים האמיתיים שם בחוץ , סדנת "להתבגר ולהתחבר" נותנת כלים אמיתיים וחזקים לבנות בגיל ההתבגרות.

www.taltorah.org


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י טל תורה שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]