חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חשיבות התוכן השיווקי לקידום אתרים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הריון אפידורל

נושא המאמר: אפידורל - כן ולא
מאת: שרי קרוכמל   שמור מאמר למועדפים

אין כנראה אישה בהריון שלא שמעה על אפידורל ושבמסגרת הכנותיה ללידה לא החלה לשאול שאלות אודותיו. כאן אנסה להשיב בקצרה על מה, מי, למה, כמה ומתי?

האפידורל הינו "צעיר" יחסית ברפואה ונכנס לשימוש לצורך אלחוש צירי הלידה לפני כשני עשורים בלבד. בתחילה הוא נועד רק למצבים מורכבים ומסובכים, בהמשך נשים שיכלו להרשות זאת לעצמן היו רוכשות את ערכת האפידורל ומביאות אותה עמן לחדר הלידה, אולם בימינו הדבר הפך לשכיח עד כדי כך, שכיום המרדימים הפכו להיות חלק מהנוף השגרתי בחדרי הלידה, המיומנות שבשימוש בו עלתה והסיבוכים כתוצאה ממנו פחתו.

מהו אפידורל?

מאלחש כאבים הניתן בזריקה בגב בהרדמה מקומית ו"מרדים" את החצי התחתון של הגוף, הן תחושתית והן מוטורית, כשהחומר ניתן למשך הלידה. המילה עצמה מתארת חלל סביב עמוד השדרה, אליו מוזרק החומר.

למי ניתן?

למי שמבקשת לקבל אותו ונמצאת כבר בשלב של לידה פעילה.

למי לא ניתן?

למי שאינה מעוניינת בכך, למי שיש לה פריחה או סובלת מפצעים על הגב, ליולדת שיש לה רמת קרישה נמוכה בדם (טרומבוציטופניה) ולעתים למי שסובלת מבעיות מבניות בעמוד השדרה, או מאלרגיה לחומר ההרדמה.

יתרונותיו:

נחשב למשכך כאבים יעיל, אינו פוגע בעובר ומקל על מעבר להרדמה מהירה אם כתוצאה מסיבוכים מתעורר צורך בניתוח קיסרי.

חסרונותיו:

מגביל את כושר התנועה של היולדת, שבמקום לשנות תנוחות ולהיות דינמית ופעילה במהלך הלידה, הופכת להיות פסיבית. לעתים, הצירים דוקא נחלשים בעקבות השימוש בו ויתכן שיהיה צורך במתן חומר זירוז לידה (פיטוצין), שלעתים עלול להשפיע על דופק העובר.

בשלב הלחיצות כאשר היולדת אינה חשה את הדחף ללחוץ והעובר נשאר בתעלת הלידה זמן ממושך מדי, עלול להתגבר הצורך בשימוש בשיטות לידה התערבותיות (ואקום, מלקחיים וכו').

תופעות לוואי וסיבוכים אפשריים:

השיטה נחשבת לבטוחה למדי לאם וליילוד, כשתופעות הלוואי האפשריות מוכרות וברובן נמנעות. סיבוך שכיח הוא ירידה בלחץ הדם של היולדת, תופעה הנמנעת ע"י מתן נוזלים בעירוי לפני ההרדמה. בפחות מאחוז אחד מהמקרים, יכולים להיות לאשה כאבי ראש עזים. התופעה אמנם זמנית וניתנת לטיפול, אך היא איננה נעימה. נשים רבות מתלוננות על כאבים או רגישות באזור ההזרקה, גם שנים מספר לאחר הלידה.

לסיכום - האפידורל הוא בחירה שלך!

כדאי שתכירי אותו, את יתרונותיו ואת חסרונותיו ומנגד, תעריכי את יכולותייך ותערכי בהתאם. לא מומלץ לבקש את הזרקתו מוקדם מדי וגם לא מאוחר מדי בשלבי הלידה. לקראת סוף הלידה, אם את מרגישה מעט לחץ, מומלץ לא לבקש תוספת, אלא דווקא להשתמש בתחושות שלך לדחיפה ולהוצאת התינוק החוצה.

זכרי שגם אם אינך חשה כאבים בזכות האפידורל, הלידה היא עדיין תהליך דינמי ורצוי מאד לקדם אותה ע"י שינוי תנוחות במיטה ובעזרת שימוש בדמיונך.

לידה מוצלחת וקלה.






אודות הכותב:
אחות מוסמכת, מיילדת מוסמכת ומדריכת הכנה ללידה. אמא לארבעה.
BA בסיעוד ובוגרת קורסים רבים גם מהרפואה הטבעית-המשלימה.
מנהלת אמא אדמה - המרכז להריון, לידה והורות.
רח' הבנים 14 ב', הוד השרון. 09-7408693.


www.emadama.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שרי קרוכמל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]