חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מיטל מור-תרום





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מרכז אלבאום שיטת אלבאום אלבאום מרכז אלבאום למצויינות אישית

נושא המאמר: תזונה והפרעות קשב וריכוז
מאת: מיכל שפר מיכאלי   שמור מאמר למועדפים

מחקר שנעשה בתאילנד מוכיח: ילדים שצפו בסרטי פופאי הכפילו את צריכת הירקות שלהם! אם כן, אולי לא נאפשר לילדינו לצפות כל היום בתכנית פופאי, אבל נוכל בהחלט להשפיע על עליהם בצריכת תזונה מאוזנת ובריאה? על הקשר בין תזונה נכונה , קשיי תפקוד ולמידה ועוד..
מחקר שנעשה בתאילנד מוכיח באופן מובהק כי דמות פופאי המלח מעודדת ילדים לצריכת ירקות. במחקר בו השתתפו 26 ילדים בגילאי ארבע וחמש נבדקו מספר משתנים בהקשר זה, עודדו ילדים לטעום ירקות, לגדל ירקות בגינה, לבשל מרק ולצפות בתכנית פופאי. המחקר שנעשה באוניברסיטת מאהידול, בנקוק ופורסם במגזין "תזונה ודיאטה" מציג תוצאה לפיה צפייה בסדרת פופאי המחזיק תרד מקופסת שימורים היא שהשפיע יותר מכל על הגברת צריכת הירקות בקרב ילדים. פרופ' צ'וטימה סיריקולנצ'ניונטה ראש צוות המחקר הסביר כי לא נמצאו הבדלים בצריכת הפירות, אולי משום שילדים בתאילנד ממילא נהנים מארוחות עתירות פירות".
(קרדיט: http://www.sciencedaily.com/releases/2010/08/100806080218.htm)
האם יש קשר בין קשיי תפקוד ולמידה לתזונה?
אחד המושגים המגבילים ביותר בתחום מדעי האדם היא העובדה שגוף ונפש הם שני מושגים נפרדים. נסו לשאול מומחה באנטומיה, פסיכולוג וביו כימאי היכן מתחילה הנפש והיכן מסתיים הגוף? זוהי שאלה טיפשית, ועם זאת זה בדיוק מה שהמדע המודרני עושה בהפרידו בין תחומי הפסיכולוגיה והרפואה. מעטים הם הפסיכולוגים שלהם ידע נרחב בתחום תזונה ומעטים הם הרופאים שיודעים מספיק על הגורמים הפסיכולוגים או התזונתיים המשפיעים על התפתחות הילד. כולנו עושים את אותה טעות. האם חלפה במוחנו המחשבה שאולי התנהגותו של ילדנו ה "לא ראויה" הקושי להתרכז או לקרוא היטב יכולה להיות קשורה בתזונה שלו ?
"ילדים רבים מתקשים לעמוד בקצב, הם חווים עייפות מתמדת, קשיי ריכוז, התנהגות בלתי יציבה, חרדה, לחץ נפשי, הפרעות קשב, התנהגות היפראקטיביות ועוד." מסבירה מיכל שפר מיכאלי, מנהלת מרכז "עיגולים של שמחה" המתמחה באבחון וטיפול בהפרעות קשב וריכוז בשיטת אלבאום.
הבשורה הטובה היא שאכן לתזונה יש קשר ישיר לתפקוד המנטאלי, רגשי וגופני של הילד וניתן להקל על הרבה סימפטומים ולצור איזון. הרי לזה אנו מייחלים. אם כך, במידה וילדכם סובל מ - ADHD והתזונה שלו לקויה, יש לבחון היטב את כמות הפחמימות המזוקקות, שומני הטרנס והמזונות הבעייתיים האחרים שהוא צורך. כמו כן, לזהות את הרכיבים התזונתיים החסרים לו ולתת לו תפריט תזונתי שירגיע אותו. "למרבה הצער ילדים רבים הסובלים מהיפראקטיביות אינם עוברים בדיקות לאיתור אלרגיות למזון, רעילות מחומרים כימיים, או חסרים תזונתיים ואף הטיפול בהם אינו כולל טיפול תזונתי ." מסבירה מיכל שפר מיכאלי.
חוקרים מצאו קשר ישיר בין תזונת הילדים לבין התנהגות שמאפיינת היפראקטיביות והפרעת קשב. לעיתים הפרעות אלו נובעות אף מתזונה לא נכונה / לקויה, חסר בשומנים חיוניים מינראלים או ויטמינים. כמו כן ,לכל תופעה בריאותית, פיזית, נפשית, מנטאלית ישנם מספר סיבות שהביאו להיווצרותה וכך גם מספר של גישות לטפל באותה תופעה, הכי חשוב מבחינתי זה השילוב ביניהם מבט הול י סטי –שלם, על כל הפרעה או מחלה יכול להוביל ברוב המקרים לתוצאות מצוינות.
טיפים לתזונה מאוזנת ובריאה.
יודגש, כי המובא לעיל הינו בגדר אינפורמציה כללית ואינו מחליף התייעצות עם איש מקצוע, לרבות בדיקות מעבדה: דם/ שיער, שהם החלק הראשוני והחשוב בתהליך.
כללי ברזל .
1 . הוציאו את הסוכר מהבית - תזונה עשירה בפחמימות מזוקקות אינה טובה לאיש ,אך בקרב חלק מהילדים היא עלולה לעורר היפראקטיביות ותוקפנות. כפי הנראה ילדים עם ADHD רגישים במיוחד לסוכר. כתחליף, יש לתת להם מזונות מלאים ופחמימות מורכבות, כגון: אורז חום ודגנים מלאים אחרים, שיבולת שועל, עדשים, שעועית, קינואה וירקות. תפריט שמורכב משלוש ארוחות עיקריות ומספר ארוחות ביניים שומר על איזון נכון ויציב של רמות סוכר בדמו של הילד.
2 . אל תצאו בלי ארוחת בוקר מהבית - הקפדה על השכמה מוקדמת של הילד לבית הספר, שתותיר לו זמן לאכול ארוחת בוקר אינה קלה אך חיונית ביותר לאיכות הריכוז שלו בלימודים, אם רמת הסוכר שלו תישאר נמוכה כל הבוקר הוא יהיה עייף ומרוגז, יתקשה להתרכז וישתוקק למזון מתוק . ארוחת בוקר מונעת מהם להירדם בכיתה !
טיפ :"ילדים שאוכלים תפריט מזין גם ישנים טוב יותר בלילה ההשפעה המדהימה ביותר בכך שקל להם יותר לקום מהמיטה בבוקר. אם ילדכם אינו רגיל לאכול בבוקר עזרו לו בכך שתשנו את הרגליו בהדרגה, תנו לו לאכול תות אחד, ויום למחרת תוסיפו עוד אחד, אח"כ הציעו לו חצי תפוח, או דגנים וכך הלאה", מייעצת מיכל שפר מיכאלי.
3 . יש להימנע מכל צבעי מאכל, במיוחד מנתרן, בנזואט - E211, טרטראזין E102 . 4 . וכן ממאכלים משומרים, או כאלה שתאריך התפוגה שלהם רחוק .
כיצד ניתן לשלב ויטמינים שומנים ומינראליים לתפריט התזונה ?
להלן המלצות לצריכת תוספי מזון שעל פי מחקרים הוכח כי הם יעלים בהקלה על סימפטומים של הפרעת קשב והיפראקטיביות. כאמור, כל המידע שיבוא אינו מחליף ייעוץ עם מטפלים/ מרפאים מתחום הרפואה המשלימה על מנת להתאים את הטיפול המתאים.
שומנים חיוניים - אומגה 3,6 :
כל אחד מסוגי האינטליגנציה המנטאלית, הרגשית והגופנית מושפע מכמות השומנים ממשפחת האומגה 3 והאומגה 6 שילדכם צורך. ילדים עם חסר בשומנים חיוניים סובלים יותר מקשי למידה . ד "ר אלכס ריצ 'רדסון מאוניברסיטת אוקספורד הוכיח את ערכם של השומנים החיוניים באמצעות ניסוי שנערך בקרב 112 ילדים בגילאי 12 - 8 שסבלו מתסמינים של הפרעת קשב וריכוז והיפראקטיביות , ADHD ולקויי למידה מסוימים. בקרב הילדים שקיבלו תוספי שומנים חיוניים נמצא שיפור הן בלימוד ים והן בהתנהגות לאחר 12 שבועות של טיפול. מחקר נוסף שהוא ערך הצביע על שיפר משמעותי ביכולת הקריאה של ילדים שקיבלו תוספי שומנים חיוניים, בהשוואה לילדים שקיבלו תרופת דומה. ממצאים אלה בנוסף לממצאים ממחקרים נוספים מאשרים את הסקרים האמריקאים שנערכו באוניברסיטת פורדו, ולפיהם כי טיפול בתוספי שומנים חיוניים הוכח כמפחית תסמני הפרעת קשב וריכוז,חרדה, טווח קשב קצר ובעיות התנהגות .
מהיכן נשיג שומני אומגה 3,6 ?
אומגה 3 – מצוי בזרעי פשתה, קנביס, גרעיני דלעת, דגים: סלומון, מקרל, הרינג, אנשובי, טונה טרייה, ביצים מגדול אורגני מעושרות באומגה 3 .
אומגה 6 - תירס, גרעיני חמניות, שומשום, אגוזי מלך. ניתן לתת שמנים מרוכזים,, כמו שמן פשתה, שמן נר הלילה , שמן בוראג'. כמובן שניתן לקנות תוספי מזון אומגה בקפסולות, דובונים - סוכריות ללא סוכר או נוזל.
בנוסף, לידיעתכם...
אבץ - הוא אחד המרכיבים התזונתיים החשובים ביותר לילדים, הכרחי לגדילה, תפקוד מערכת החיסונית וייצור אנרגיה. אבץ נמצא כיעיל ביותר ל טיפול בתופעת היפראקטיביות והוא אחד הרכיבים המשפיעים ביותר על מהירות החשיבה שלנו.
מגנזיום -ממלא תפקיד מפתח בהגברת היצור של המוליך העצבי נוראדרנלין שלו השפעה המרגיעה על ילדים היפראקטיביים באותו איזור במוח שאחראי על סינון גירויים מיותרים. בדרך היותר ידועה זהו חומר שנמצא בתרופה רטלין וזה ייעודו. בכל מקרה גם ברזל נחושת אבץ ו יטמין C ויטמין B6 משפעים על ייצור מוליך זה .
מגנזיום מתאים לטיפול ב ADHD , PDD ,OCD, מגנזיום מרפא שרירים טבעי כן גורם להחלשת טיקים, מיתון התקפי זעם , מיתון היפראקטיביות, שיפור בקשב, שיפור קשר עין יד ויכולת קוגניטיבית, מסייע בשינה, כאבי ראש, עצבנות חרדות, עצירות. טיפ - בדרך הטבעית ניתן לקבל מגנזיום מירקות עליים ירוקים, אגוזים, זרעים, במיוחד גרעיני שומשום, גרעיני חמניות וגרעיני דלעת. כמו כן, ניתן לקבלו בתור תוסף תזונה ע " פ כמות נדרשת בהתאם לגילו של הילד.
ויטמין 1 B - עוזר להפוך את הגלוקוז - הדלק העיקרי של המוח לאנרגיה, ילדים עם חוסר בוויטמין זה סובלים מהפרעות בריכוז ובטווח הקשב
ויטמין 3 B – חיוני לאיזון הסוכר בדם והוא ממלא תפקיד מפתח בייצור סרטונין המוליך העצבי" השמח "והמלטונין החומר משרה השינה. ויטמין זה אחראי על איזון רגשי מנטאלי .
ויטמין 5 B – הוא הויטמין העיקרי המשפיע לטובה על הזיכרון ובנוסף יש לו תכונות נוגדות לחץ .
ויטמין 6 B - חיוני לייצור ההורמונים והמוליך העצבי סרטונין .
למעשה כל משפחת B נחוצה מסייעת להפיכת המזון לאנרגיה .ניתן למצוא אותם בדגנים ירקות כגון: תרד, קטניות, דגנים מלאים כגון שיבולת שועל, ערמונים, B12 נמצא בביצים ודגי ם.
ישנם עוד ויטמנים ומינרליים נוספים אשר חיוניים לילדנו, רצויי קודם לבדוק חסרים ולהיוועץ עם איש מקצוע.
"לסיכום, הורים יקרים אנא חישבו פתוח ויצרתי, ניתן למצוא אינפורמציה רבה על הנושא בספרים באינטרנט, אומנם זה יותר קשה אך תזונה נכונה לא הזיקה מעולם לאיש." מייעצת מיכל שפר מיכאלי ומוסיפה: "הקפידו להיוועץ עם איש מקצוע שיכול לא משקולים ריווחים להמליץ לכם על הנחוץ והטוב ביותר. כפי שאני מאמינה גם אנו בתור הורים יכולים וצרכים להשפיע על ילדנו ע"י מתן דוגמא טובה. חשוב ביותר לתת לילדים אלו תזונה איכותית ותואמת את הצרכים שלהם כמו כן להימנע מכל המזיקים למיניהם, ואם רק שיפרתם במעט את התפקוד . הללויה ... "

נכתב בעזרתה המקצועית של מיכל שפר מיכאלי, מנהלת "עיגולים של שמחה", מרכז המתמחה בייעוץ, הכוונה, אבחון וטיפול בקשיי תפקוד ולמידה בקרב ילדים ומבוגרים. מטפלת ברפלקסולוגיה ובאמצעות תמציות באך.

לפרטים: "מרכז למצויינות אישית בשיטת אלבאום", טל. 03-7586419. אתר הבית: www.elbaum.co.il


elbaum.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מיכל שפר מיכאלי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]