חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
טיולי רגל לאחרי המלחמה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אלבאום שיטת אלבאום מרכז אלבאום למצויינות אישית מרכז אלבאום

נושא המאמר: טלוויזיה והפרעות קשב וריכוז
מאת: מיכל שפר מיכאלי   שמור מאמר למועדפים

טלוויזיה מרתקת, שיעורי בית..משעממים.

על הקשר בין ריכוז מול מסך הטלוויזיה להפרעת קשב וריכוז.

"מידי יום הורים שואלים אותי על הקשר בין היכולת של הילד לראות טלוויזיה בריכוז גבוה לבין הקושי שלו לשבת מרוכז בהכנת שעורי בית או בכיתה". מסבירה מיכל שפר מיכאלי, מנהלת מרכז "עיגולים של שמחה" ובעלת מרכז אלבאום למצויינות אישית - המתמחה בטיפול בהפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים ומבוגרים. "איך זה יכול להיות?" הם שואלים ומיד מסיקים שככול הנראה זה מעיד על עצלנות או חוסר רצינות ויש כאלה שמפליגים במחשבותיהם וחושבים שהילדים עושים להם זאת בכוונה.

טלוויזיה מספקת גירויים "מעניינים".
"לרוב האנשים סביבנו יכולת ריכוז ממוצעת וכן יכולת לשנות את רמת הקשב הנדרשת מרגע לרגע ללא קושי במעבר בין גירוי לגירוי. אצל ילדי קשב הדבר שונה. ילדי קשב וריכוז הם בעלי נטייה לקשב סלקטיבי, הם מתרכזים טוב במה שמעניין אותם ואז כמובן יש להם ריכוז מעולה, יותר טוב מאשר לילדים בגילם (זו הסיבה שבגללה קשה לנתק אותם מהטלוויזיה, משחקי מחשב וכד'), אך אם משהו לא מעניין אותם הם לא מצליחים להתרכז כלל". מסבירה מיכל שפר מיכאלי.

חוקרים גילו שאצל ילדי קשב רמת הפעילות בחלק הקדמי של המוח נמוכה מאשר במוחם של ילדים בגילם שאין להם הפרעת קשב. המוח של ילד קשב מתפזר ומתרכז שוב ושוב ולכן רמת הקשב אינה עקבית וקשה לשמור עליה לאורך זמן.

גירוי מונוטוני, שעורי בית או התעסקות בנושא לא מעניין "עוזר" למוח להירדם, (תת פעילות כפי שציינו) ולכן ילדים אלו זקוקים ל"זיקוקי דינור" להעיר את המוח בכדי לגרום לו לחזור לפעילות מיטבית ולאורך זמן.

בטלוויזיה כמו במשחקי מחשב הכול קורה במהירות, במקסימום גירויים חושיים. פסיכולוגיה שלמה עומדת מאחורי כל תוכנית, פרסומת או משחק מחשב, בדרך בלתי אמצעית מצליחים להעיר לנו את המוח באמצעות שימוש בצבעים עזים, קולות, מהירות, תנועת אובייקטים ומגוון אפקטים וכך "דואגים" לעורר אצלנו תחושת רעב וצמא והמוח אף משחרר הורמונים בהתאם ונשאר ערני וממוקד.זוהי בעצם הסיבה לכך שילדי קשב מרוכזים טוב יותר מול הטלוויזיה מאשר מול שיעורי הבית.

הקשר בין טלוויזיה לסיכוי לפתח הפרעת קשב.

הילדים שלנו היום, יותר מבעבר מרבים לצפות בטלוויזיה ולשחק משחקי מחשב. בשלב זה לא נתייחס לתכנים שגם להם השפעה לא מבוטלת, אלא נתמקד רק בעובדה שילדים כיום מורגלים לתפקוד מוטורי מהיר, לתגובות קוגניטיביות מהירות, וזקוקים לגירויים אין סופיים על מנת שהחוויה תהייה מעניינת. הבעיה היא שתוך זמן קצר הם משתעממים מהחוויה ופה טמון הפער שיוצר את הקושי שלהם לתפקד בכיתה מול תכנים מונוטוניים של מערכת החינוך שיתכן ושכחה ש"למידה היא החוויה וכל השאר הוא רק מידע" (אלברט איינשטיין). ידוע שהדרך בה מלמדים היא החשובה ומשפיעה לטווח הארוך.

לסיכום, זה נכון שלטלוויזיה יש השפעות רבות על התפקוד של הילדים במיוחד על ילדי קשב מאחר וזה מעצים אצלם את הפער בין החוויות, בין מונוטוני ומשעמם למרגש ומעניין. הפתרון לדברי מיכל שפר מיכאלי לאו דווקא תרופתי, אלא שילוב ויצירת עניין. "לדעת ליצור חוויה לימודית שמשלבת תרגילים/גירויים מעוררי חושים על מנת להשאיר את המוח ערני ולאורך זמן. מניסיון זה עובד".

המאמר גובש בעזרתה המקצועית של מיכל שפר- מיכאלי, מנהלת "עיגולים של שמחה" ובעלת מרכז אלבאום למצויינות אישית. - מרכזים לייעוץ, אבחון וטיפול בקשיי תפקוד ולמידה בקרב ילדים ומבוגרים.

לפרטים: "מרכז אלבאום למצויינות אישית" רח' הארד 7 - רמת החייל, ת"א. טל. 03-7586419.
אתר הבית: www.elbaum.co.il



elbaum.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מיכל שפר מיכאלי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]