חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
קידום אתר באמצעות קישורים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: נשים מעמד האישה

נושא המאמר: מה מניע בנות רבות כל כך לרצות להיות דוגמניות ?
מאת: ד"ר שרה ברסלרמן    שמור מאמר למועדפים


מה מניע בנות רבות כל כך להיות דוגמניות,מה מייחד את העיסוק בתחום מבחינה פסיכולוגית?

מאת: ד"ר שרה ברסלרמן - פסיכותרפיסטית בתחום הפרט, הזוג והמשפחה.

אנו חיים בעידן של עשייה: מה אני עושה, משמעו- מי אני. אולם, אנו גם חיים בתקופה בה למדיה התקשורתית ישנה חשיבות תרבותית וחברתית כה גדולה, עד שאם לעשייתי או לעצם היותי אין ביטוי תקשורתי- משמע, שאינני קיים. טענה זו נשמעת קיצונית או מוגזמת, אולם, למרבה הצער, עיון חטוף בעיתונים, במגזינים של נשים ונוער, בטלוויזיה וכדומה, מעלה מייד לעין את העניין שמגלה התקשורת במפורסמים מתחומים שונים, ובהם בולט מקומן של דוגמניות. בנוסף, נראה כי עיסוק בדוגמנות מעלה מאוד את הסיכוי להיות שחקנית, מגישה בטלוויזיה, מוזמנת למסיבות, לפתיחות נוצצות, נשוא של כתבות שער ועוד. על מנת לבחון את המניעים של נערות ונשים צעירות לבחור בדוגמנות כעיסוק מקצועי, עלינו לשאול מתי ומדוע מתרחשת בחירה במקצוע לעתיד?

אחת מהמשימות המרכזיות של שלב הבגרות הצעירה, הינה בחירה בכיוון מקצועי, החלטה שהיא בעלת השלכות משמעותיות על כל מסלול החיים. בחירת מקצוע הינה אחד הצרכים הגבוהים ביותר של האדם, בהיותה קשורה להחלטתו איזה מין אדם הוא רוצה להיות, ולקראת מה הוא רוצה לחתור: האם עליו להוסיף ולשמור על התקנים הנראים להוריו- כשהוא יוצא לרשות עצמו? האם עליו לנסות ולהשיג תענוגות מיידיים או להציב מטרות לטווח ארוך יותר? כיצד מבטא המקצוע את הכישורים והנטיות האישיותיות של האדם?

יתר על כן, שיקולים רבים כרוכים בהחלטה על כיוון מקצועי: פרנסה וקיום ; זהות אישית; תקשורת ויחסים במשפחה; מקום בחברה; מקום במשפחה; חותם אישי בעולם, ועוד. תיאוריות פסיכולוגיות טוענות כי בחירת מקצוע נובעת לעיתים ממשימות קריירה ומימוש אישי לא פתורים ולא מעובדים של ההורים, או ממנגנוני הגנה ההופכים דחפים בלתי מקובלים או בלתי מעובדים לקריירה מקובלת. לדוגמא- מי שחש חרדה ממחלות, יתמודד עם פחדיו על ידי עיסוק ברפואה, ויתמודד ביתר קלות עם מחלות של מטופליו, אך לא יעבור בדיקות תקופתיות בעצמו... תיאוריות אחרות גורסות כי המקצוע בו אנו בוחרים אמור לאפשר ביטוי של כישורים ויכולות, לספק בטחון כלכלי וחברתי, להפוך אותנו לחלק ממעמד וארגון מסוימים, ובעצם- להוות מסגרת קבועה ויציבה לחיינו.

הפסיכולוג הידוע ד"ר אברהם מאסלו החשיב את ההערכה העצמית כצורך הנמצא בראש סולם הצרכים של האדם: הוא הניח כי לכל בני האדם ישנם צרכים אוניברסליים, המסודרים כפירמידה, מהצרכים הבסיסיים ביותר (אוכל, שינה, מין, בטחון , השתייכות לקבוצה) אל הגבוהים ביותר (מהצורך להיות מוכר, מקובל, מוערך, ועד לצורך במימוש עצמי), והם מניעים את האדם לפעול. לפי התיאוריה של מאסלו, האדם יבחר בתעסוקה בה יקבל את המימוש הגבוה ביותר לצרכיו. אולם, מחקרים שונים הראו הבדלים בקשר בין העיסוק המקצועי לבין הדימוי העצמי אצל גברים ונשים. ממחקרים אלו עלה כי אצל גברים העיסוק המקצועי הינו מוטיב מרכזי בתפיסת הדימוי וההערכה העצמית, בעוד נשים מחשיבות לא פחות (ולעיתים אף יותר) גם את התפקידים המשפחתיים שלהן כרעיות וכאמהות. ממצאים אלו מסבירים את הנטייה של נשים לבחור בתעסוקות חלקיות או זמניות. האם דוגמנות היא מקצוע ששיקולי בחירתו זהים לבחירת מקצועות אחרים? ואם לא- מהו ההבדל?

בכל החלטה על בחירת מקצוע , נעשים השיקולים הבאים : היחס בין מידת ההשקעה הנדרשת (לימודים, הכשרה מקצועית) לבין הרווח הפוטנציאלי, הרווח הכספי, עניין, מימוש עצמי וסקרנות, התנאים הפיזיים של העבודה, התנסות בחוויות חדשות, הזדמנות לביטוי ויצירתיות, מקובלות חברתית, סיפוק האגו ותחושת הערכה עצמית.

גם הבחירה בדוגמנות כעיסוק מקצועי עשויה להתקבל מאותם שיקולי החלטה של בחירת מקצועות אחרים, אולם, קיימים מאפיינים יחודיים לעיסוק זה:

א. הבחירה לעסוק בדוגמנות מתרחשת, לרוב, בגיל צעיר יותר מאשר הבחירה בעיסוק מקצועי אחר.

ב. העיסוק בדוגמנות אינו דורש הכשרה מקצועית ממושכת או לימודים ארוכים.

ג. הכישורים הנדרשים לדוגמנות הינם פיזיים- אסטטיים, בעיקרם.

ד. העיסוק בדוגמנות הינו לטווח שנים קצר, ואינו קריירה לכל החיים.

ה. המגמה ההולכת וגוברת של הפיכת הדוגמניות למודל חיקוי והערצה אצל בנות צעירות- מגבירה את הפופולריות של העיסוק בדוגמנות.

לסיכום, מאפיינים ייחודיים אלו של העיסוק בדוגמנות עשויים להסביר מדוע בנות רבות כל כך שואפות להיות דוגמניות: העיסוק בדוגמנות הינו עיסוק אופנתי תרתי משמע- גם עיסוק בתחום שממילא מעסיק בנות ונשים צעירות – אופנה ואיפור, וגם עיסוק בעל מקובלות חברתית גבוהה, המאפשר (תאורטית, לפחות) להרוויח כסף כבר בגיל צעיר יחסית, ואשר יש בו סיכוי (גם אם קלוש) להתפרסם בין יום. בנוסף, כדי לעסוק בדוגמנות אין צורך בשנים של הכשרה ולימודים מקצועיים, ועל כן הוא נתפס כמקצוע קל ומהנה. גם בנות אשר מתכוונות ללמוד לקראת עיסוק מקצועי אחר, וגם אלו שטרם החליטו על כיוון מקצועי, רואות בדוגמנות עיסוק זמני המאפשר להן התנסות בעולם של זוהר והזדמנויות לפרוץ לתחומים אחרים. יש כאן לא רק מימד פסיכולוגי, אלא, ואולי אף יותר- סוציולוגי. הרצון להיות מפורסם וסלב' מאפיין לא רק בנות, ולא רק את תחום הדוגמנות- ולראייה, כל תוכניות הריאליטי שעשרות אלפי נשים וגברים מנסים להתקבל אליהן, כדי לקצר את הדרך לתהילה.



אודות הכותב:
ד"ר שרה ברסלרמן - פסיכותרפיה משפחתית: יעוץ וטיפול בפרט, בזוג ובמשפחה.

ניסיון רב שנים בטיפול במשפחות וביחידים במסגרות ציבוריות ופרטיות.
יעוץ וטיפול במשברים אישיים, קושי ביחסים בינאישיים, לחץ ודיכאון.
- יעוץ זוגי לזוגות לפני נישואין
- יעוץ לזוגות במשבר בנישואין- משברי בגידה, מאבקי כוח ושחיקה
- יעוץ לזוגות העומדים בפני גירושין- ליווי והדרכה בתהליך ומזעור הנזק לילדים
- יעוץ למשפחות מורכבות- נישואים שניים ויותר
- טיפול זוגי לזוגות חד-מיניים

- התמחות מיוחדת ביחסי חמות-כלה, וביחסים בינדוריים במשפחה המורחבת.

www.family.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר שרה ברסלרמן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]