חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
לוי





    קישורי טקסט (לפרטים)




תמ"א 38
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מקרקעין עסקה מכר זכרון דברים

נושא המאמר: זכרון דברים במקרקעין
מאת: עו"ד זהר נוה   שמור מאמר למועדפים

נושא הנפוץ בעסקאות מקרקעין של דירות מיד שניה, היא דרישת המוכרים ובמקרים מסוימים, המתווכים המעורבים בעסקה, כי הצדדים יחתמו על זכרון דברים, כדי להבטיח את העסקה וכדי שזו "לא תברח". רבים מקוני הדירות אינם מודעים כלל לחשיבותו של זכרון הדברים ואת הסכנות הטמונות בו וממהרים לחתום רק כדי לגלות כי התחייבו בעסקה לכל דבר.

ברשימה זו, נפרט את הסיכונים הקיימים במסמך זה, "זכרון הדברים".

מה הכוונה בזכרון דברים?

זכרון דברים הוא מסמך הנערך ע"י הצדדים לעסקה וכולל את תנאי העסקה בצורה תמציתית ביותר כגון פרטי הצדדים, פרטי הנכס, התשלום עבור הנכס והתאריך בו תמסר החזקה בנכס. למסמך זה אין כל איזכור או התייחסות בחקיקה הישראלית ובמרבית המקרים, אינו כולל הוראות ספציפיות ביחס לאופן ביצוע העסקה, סדר התשלומים, ענייני משכנתאות וחובות, דרכים לביטול ועוד. בשל חוסר בהוראות אלו, יש לראות בזכרון הדברים מסמך מסוכן העלול לסבך שלא לצורך את הצדדים.

האם זכרון הדברים נחשב לחוזה?

התשובה היא כן! בתי המשפט בישראל פסקו לא אחת כי למרות אי קיומו של זכרון דברים בחקיקה, הרי שמדובר בחוזה לכל דבר ועניין המחייב את החתומים עליו, ודי בפרטים בסיסים ביותר על מנת שיהיה לו תוקף משפטי מחייב.

פסיקה זו מקבלת משנה תוקף במיוחד כשמדובר בדירות ונכסי מקרקעין מאחר והשאלה המרכזית אותה יש לבדוק לפני חתימה על עסקה היא שאלת סוג הזכויות בנכס ולמי שייכות זכויות אלה. במקרים רבים, שאלה זו לא התבררה כראוי לפני החתימה על זכרון הדברים והקונה עלול למצוא עצמו משלם כסף עבור דירה שאינה שייכת כלל למוכר.

למה נחשב זכרון הדברים למסוכן?

כפי שמפורט בפרק המתייחס לרכישת דירה, לפני כניסה לעסקה כלשהי, נדרש הרוכש לבצע סדרה של בדיקות שונות על מנת לוודא שהנכס שהוא קונה מתאים לדרישותיו וכי אין בו בעיות משפטיות מיוחדות. חתימה על זכרון דברים לפני שבדיקות אלו נעשו בצורה המלאה והמתאימה, עלולה להביא את רוכש הדירה למצב בו הוא מחוייב בתשלום עבור דירה שנתוניה אינם מתאימים לו כלל ואין הוא רוצה בה כלל.

חשוב לציין כי מסוכנותו של זכרון הדברים מתייחסת גם למוכר שעלול למצוא עצמו ללא דירה וללא כסף אותו התחייב הקונה לשלם. בעניין זה יש לציין כי בתי המשפט בישראל כבר פסקו כי מאחר וזכרון דברים נחשב כחוזה בעל תוקף משפטי מחייב, אין כל מניעה לרשום לטובת הקונה הערת אזהרה בטאבו על סמך זכרון הדברים, פעולה שניתן יהיה לבטלה אך ורק בפניה לבית המשפט, דבר שמשמעותו הוצאות כספים רבות וגם עוגמת נפש רבה.

המתווך לוחץ לחתום על זכרון דברים

לרוב, מי שיעלה בפניכם את ההצעה לחתום על זכרון הדברים יהיו מתווכי המקרקעין לאור רצונם "לסגור" עסקה ולקבל את העמלה שלהם. לאור הסיכונים המפורטים ברשימה זו, אל תמהרו להיכנע לדרישות המתווך וקחו את הזמן לבצע את הבדיקות הנדרשות באמצעות עו"ד המתמחה בתחום.

ומה אומרים עורכי הדין?

לרוב, עורכי דין המתמחים בתחום המקרקעין, ייעצו לכם שלא לחתום על זכרון דברים, אלא אם מדובר במקרה קיצוני ביותר. עורכי דהין ימליצו להמתין מספר ימים לצורך ביצוע הבדיקות הנדרשות ולחתום רק על הסכם מכר מסודר המכיל את כל ההוראות הדרושות לצורך ביצוע העסקה והבטחת זכויותיכם בעסקה. זוהי גם המלצתנו


המאמר הינו באדיבות האתר המשפטי "משפט ישיר"

האמור ברשימה לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים כאלה או אחרים או להימנעות מהם. על הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו"ד המתמחה בתחום הספציפי בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. כל המסתמך על האמור בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש בלבד

זכרון דברים מקרקעין זיכרון דברים מכר זכויות מכר יעוץ משפטי מאמרים אקדמאיים - מאמרים באנגלית - מאמרים מתורגמים - מאמרים מדעיים - מאמרים רפואיים - מאמרים משפטיים - מאמרים פסיכולוגיה - מאמרים אקדמים - מאמרים בעברית - מאמרים בקרימינוגוליה - מאגר מאמרים - סיכומי מאמרים - מאמרים קולנוע - מאמרים בתקשורת - כתיבת מאמרים - פרסום מאמרים חינם - חיפוש מאמרים פרסום מאמר באינטרנט פרסום מאמר מקצועי פירסום מאמרים מקצועיים מאמרים באתר מאמרים article.co.il


www.thelawyers.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עו"ד זהר נוה שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]