חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ישראלים העובדים ברומניה עדיין חייבים במס בישראל ע"פ פקודת מס הכנסה – קבל ייעוץ מס





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ספורט אומניות לחימה הגנה עצמית

נושא המאמר: הגנה עצמית לנהגי מוניות - מבוא
מאת: עופר כהן    שמור מאמר למועדפים

הגנה עצמית לנהגי מוניות

ברכה לכם הנהגים והנהגות. שתצאו בשלום, שתנהגו בשלום ושתחזרו בשלום. ששום נוסע לא יתקיפכם ולא תפגשו שום אויב בדרככם ואם פגשתם, שתצאו ללא פגע.
במאמר זה אכתוב על היבטים שונים של הגנה עצמית בתוך רכב ומחוצה לו, הרלוונטיים לנהגי מוניות, לנוסעים במוניות ולציבור הרחב. שמי עופר כהן, אני מורה לאמנויות לחימה, דאן 8 בנינג'יצו ? אמנות הלחימה של הנינג'ה.

מרבית נהגי המונית אינם לוחמי קומנדו או אומני לחימה ורבים אינם רוצים או יכולים להיות כאלו. כל מה שהם רוצים הוא להתפרנס בכבוד, שהנוסעים לא יבריזו להם ולא יתווכחו איתם, ישלמו להם את מחיר הנסיעה ושמהר ככל האפשר ימצאו את הנוסע הבא כדי לנצל את הזמן על הכביש בצורה מכסימלית. המונית היא במידה רבה ביתם השני של נהגי מוניות רבים, המבלים בנסיעה לפעמים 10 עד 12 שעות במשמרת אחת. אופי הפרנסה מחייב להכניס לתוך "הבית" הרבה מאד אנשים זרים, חלקם בעלי חזות או התנהגות מפוקפקת, כאלו שנהג המונית לא היה מעלה על דעתו להכניס לביתו האמיתי. נהג המונית נמצא במצב המתסכל שבו אין לו כמעט אפשרות לדעת מי הם הנוסעים (האורחים), האם הם בעייתיים או מסוכנים. במובן מסוים כל נסיעה היא הגרלה. בכל נסיעה יש אלמנט בלתי צפוי. הנהג והנוסע סגורים ביחד בתוך ארבע הקירות של המונית, נוסעים לעיתים בחושך, ולעיתים לאיזורים מבודדים ולא מוכרים. לעיתים אין זה מצב נעים ביותר, אך זהו בדיוק האופי של המקצוע. אינך יכול להיות בררן יותר מדי, כיוון שאחרת לא תתפרנס. מצד שני ברגע שהנוסע נכנס, הוא נכנס כדי לנסוע ונסיעה פרושה פרנסה. לכן להוציא נוסע מהמונית לאחר שהתיישב בתוכה קשה יותר ולא נעים מאשר לא להגיע איתו להבנה ולהמשיך לנסוע כשהוא נשאר מחוץ לרכב.

חמשת הגורמים העלולים להימצא בסיכון הם:
א. נהג המונית.
ב. הנוסעים.
ג. הציבור הרחב.
ד. הטקסי או רכוש בתוך הטקסי.
ה. הרכוש הציבורי מחוץ לטקסי.

במאמר זה ובמאמרים הבאים אתמקד בעיקר בסיכונים שעלולים לאיים על נהגי המוניות והרלוונטיים ישירות אליהם.

הסכנות העיקריות בעבודת נהגי המוניות הם:
א. סכנה ישירה ומידית לחייו של נהג המונית.
ב. סכנה לפציעה, או לפגיעה פיזית אחרת בנהג.
ג. שוד הקופה של הנהג.
ד. גנבת הרכב.
ה. גנבת חלקים מתוך הרכב או תכולתו (כגון רדיו-טייפ)
ו. סכנה לנזק חלקי או מלא לטקסי או לרכוש בתוך הטקסי. הצתת הרכב, השחתת הריפוד וכדומה.
ז. שילובים.

הסכנה יכולה להיות ישירה ? הנוסע תוקף את גופו של הנהג או מאיים עליו בנשק קר ? למשל סכין או בנשק חם ? למשל אקדח.
הסכנה יכולה להיות עקיפה ? הנוסע מצית את הרכב תוך כדי נסיעה או מסיט את ההגה, או מרים את בלם היד בפתאומיות וכתוצאה מזה הנהג נפגע, או נגרם נזק לטקסי.

הסכנה יכולה לפרוץ:
1. מתוך הטקסי ? מנוסע היושב במושב הקדמי לצידו של הנהג או מנוסע (או נוסעים) היושב מאחורה.
2. כשהטקסי בתנועה.
3. מחוץ לטקסי.
4. כשהטקסי עומד.
5. צירופים.

כשהטקסי עומד יש להבחין בין סכנות שאורבות לנהג כאשר הוא בתוך הרכב או נמצא מחוץ לרכב, וגם לכך אתייחס בהמשך.

מה יכול נהג הטקסי לעשות כדי להגביר את בטחונו האישי ולהקטין את הסיכוי להתממשות הסכנות הלא רצויות?
א. לקבוע בתחנה (או עם נהגים חברים) שני קודים מיוחדים: קוד צהוב: נסיעה בסיכון, קוד אדום: סכנה ברורה ומידית. כאשר הנהג חש שהוא נמצא בסיכון, הוא מודיע בקשר לתחנה בקוד מיוחד הידוע לסדרן ולנהגים האחרים (אך אינו מעורר את תשומת ליבו של הנוסע) על נסיעה בסיכון. כשהסדרן שומע את הקוד הוא יוזם מהר ככל שאפשר פניה לנהג, מברר היכן הוא נמצא ומיידע נהגים אחרים על מיקום הנהג בסיכון. במידה והנהג משדר קוד אדום ? סכנה ברורה ומידית. הסדרן שומר איתו על קשר, מנסה לברר כמה שיותר פרטים, ולגרום לנוסע או הנוסעים לדעת שנהג המונית אינו לבד ומזמין בו זמנית את המשטרה.
ב. לחצן מצוקה המשתלב עם מכשיר הניווט הלוויני לאיתור אוטומטי של הרכב (במידה והמערכת מאפשרת זאת) או באמצעות המערכת האלחוטית.
ג. להתארגן מראש בצורה חכמה. להכין אמצעי הגנה כמו מוט ברזל, נבוט (יותר מאחד) או אלה קטנה ולמקם אותם במקומות הנכונים ברכב ליד הנהג ובבגש' שיאפשרו שימוש מהיר ואפקטיבי בהם בהתאם לנסיבות.
ד. לקחת החלטות מהירות ולפעול מידית ובנחישות כדי לבלום את התוקף לפני שהוא הגיע למצב של יתרון ולנסות לנטרל אותו או לגרום לו לצאת מהרכב מהר ככל שאפשר ולנסוע מהמקום.
ה. לעשות משהו לא רגיל, פתאומי ובלתי צפוי, או משוגע, שישבש את כוונותיו של התוקף ויעזור לנהג לעבור מחיסרון ליתרון. למשל: בלימה פתאומית של הרכב, צפירות, צריחה פתאומית לתוך אוזני התוקף, לזעוק "מחבל" או "רוצחים אותי" או במקרה קיצוני להיכנס בגדר שיחים או בחלון ראווה.

אסיים בשאלה של יחזקאל, נהג מונית:
יש לי אקדח ברשיון, האם כדאי להשתמש בו כנשק להגנה עצמית בזמן שאני עובד במונית?
תשובה ליחזקאל:
כדי להשתמש באקדח בלי לסכן את עצמך או אנשים אחרים עלייך להיות כשיר בריאותית ופיזית ובעל ידע לתפעל את האקדח ויכולת לירות בו באופן סביר. אם לא הלכת מזמן למטווח, מומלץ שתלך ותתאמן לפני שאתה מחליט לשאת אקדח בזמן עבודתך כנהג מונית. מי שיכול להרשות לעצמו כלכלית קורס ירי מבצעי, מוטב שיעבור קורס כזה. חשוב להבחין בין סכנה המאיימת מחוץ למונית לבין סכנה שמקורה בנוסע שבתוך המונית. האקדח הוא לדעתי נשק המתאים יותר להגנה בפני אויב התוקף מחוץ למונית.

יתרונות של שימוש באקדח להגנה עצמית:
א. מאפשר הגנה כנגד התקפה בנשק חם, או כנגד תוקף החלטי וחזק בהרבה מאיתנו או כנגד התקפה של רבים מול יחיד.
ב. עצם הקיום של האקדח, או הכיוון שלו כלפי התוקף, עשוי להרתיע אותו ולבלום את הכוונות ההתקפיות שלו.
ג. מי שמיומן בהגנה עצמית יכול להשתמש באקדח גם כנשק קר, כדי להכות או להמם באמצעות הקת או גוף האקדח את התוקף.

חסרונות:
א. במונית, במיוחד בנסיעה, חופש התנועה מוגבל. יש צורך לשלוף את האקדח, לטעון אותו, וגם אם הוא טעון - לדרוך אותו ורק אז הוא הופך בעצם להיות נשק חם. יש אקדחים שתפעולם מחייב שימוש בשתי הידיים.
ב. בגלל שהמרחק בין הנהג לנוסע התוקף הוא קטן מאד, אין מקום רב לתמרון וייצוב האקדח באופן שיאפשר ירייה נוחה, במיוחד בעת נסיעה. יש גם סבירות להתפתחות של מאבק על האקדח. התוקף עלול להיות צעיר יותר וחזק פיזית מהנהג ועלול לקחת ממנו את האקדח. נדרשת מיומנות בהגנה עצמית כדי שמצב זה לא יקרה.
ג. כשהנהג יורה בנוסע התוקף, במיוחד כשיש מאבק בינהם, יש סיכון שאנשים אחרים חפים מפשע יפגעו מהיריות.

במאמרים הבאים אתייחס להיבטים שונים נוספים של הגנה עצמית לנהגי מוניות

אודות הכותב:
עופר כהן, MA, דאן 8 בנינג'יצו, שידושי, מחבר הספר: טאי צ'י ועוד אוצרות. מורה לטאי צ'י. תלמידם של דני וקסמן, דורון נבון, ד"ר מאסקי הצומי ועוד.
מלמד באיזור המרכז - בוג'יןקאן ישראל, דוג'ו הצוק הכחול - אקדמית הנינג'יצו והטאי צ'י.
טל: 052-8809109
אימייל: [email protected], [email protected]
www.ninway.com
www.tai-chi-book.com

www.ninway.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עופר כהן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]