חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הלוואה באמצעות כרטיסי אשראי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עסקים אינטרנט מסחר אלקטרוני

נושא המאמר: כיצד ניתן להימנע מניסיונות הונאה ב- אי ביי (ebay) ו- פייפל (PayPal)
מאת: אלי שמעוני    שמור מאמר למועדפים


כיצד ניתן להימנע מניסיונות הונאה באתר איביי (eBay) ובאתר פייפל (PayPal). וגם, איך מתנהלים מול חברת PayPal.

מאחר ומדובר בגוף כה פופולארי, המבוסס כולו על האנונימיות של הרשת, eBay חשוף לניסיונות הונאה, פישינג, רמאויות ושאר ירקות. לצורך כך נוקטים בחברה בכמה רמות של אבטחת מידע, בהן תקשורת מוצפנת בין מחשב הגולש לאתר ב-SSL, התראות שנשלחות אליכם על כל שינוי ופעולה המתבצעים
כדי להגביר את האבטחה ותחושת האמון בקרב הגולשים, איביי (eBay) מקפידה על כמה כללים שאולי ייראו לכם בתחילה "אמריקניים" וקטנוניים, אולם נועדו לוודא שהכול עובד כראוי בזירת המסחר.

על פי נתוני FBI, כ-87% מהונאות האינטרנט מקורן בהונאות במכירות פומביות, או בהונאות של "אי אספקת מוצרים". בסופו של דבר, התסריט דומה - הלקוח קונה מוצר, שולח עבורו כסף, ולא מקבל את המוצר או את כספו בחזרה. או לחילופין, מוכר מקבל כסף עבור מוצר, שולח אותו ללקוח ואז מקבל Charge Back מחברת האשראי (כך שהמוכר שלח מוצר ונלקח ממנו הכסף עבור המוצר). נתונים זהירים מדברים על אובדן של עשרות מיליוני דולרים מדי שנה בארה"ב לבדה; אלא שמדובר רק בהונאות שהוגשה בגינן תלונה, כך שזהו כנראה רק חלק מכלל ההונאות.

על מנת להימנע מלהיכנס לסטטיסטיקה הלא-נעימה הזאת, יש כמה כללים שרצוי מאוד להקפיד עליהם. הרשימה אינה מלאה או ממצה, ובוודאי שאינה מבטיחה הגנה של 100%, אבל היא בהחלט יכולה לעזור.

חשוב להדגיש שהיקף ההונאות הוא קטן מאוד ביחס למחזור המסחר באתר איביי (eBay), ומחזור זה הוא הסיבה העיקרית לניסיונות ההונאה הרבים.

כיצד לזהות הונאה?

אם זה נראה טוב מכדי להיות אמיתי, זה כנראה לא אמיתי - נכון, יש מציאות ב- איביי (eBay), אבל אם מישהו מציע לכם מוצר שעולה 1000 $ב-300$ אם רק תשלמו עכשיו ומיד, רוב הסיכויים שלא תראו את המוצר וגם לא את הכסף בחזרה. הונאות מבוצעות בדרך כלל על גאדג'טים חמים, מוצרי אלקטרוניקה, וכו'... אם מישהו מציע מחיר שהוא אחוזים רבים מתחת למחיר השוק - זה חשוד.
אם מוכר מציע לשלם בעצמו על המשלוח, בשירות שליחויות, תוך הבטחה שזה יגיע מחר, זה נכנס תחת ההגדרה של "טוב מדי". מדובר בהטבה של מאות דולרים, שאף אחד לא נותן "סתם ככה".
אל תקבלו תירוצים - אם בדף המכירה כתוב: "תיבת המסרים שלי מלאה. אנא, פנו אליי במייל"; אם המוכר: "לא יכול לקבל שיחות טלפון כי המרכזייה שלו מקולקלת כבר שבועיים", כנראה שהוא מנסה להסתיר משהו. תזכרו שעסקה שמתבצעת מחוץ ל- eBay, לא זוכה להגנה של eBay, זה הופך אותה לכדאית הרבה פחות.
לא לשלוח כסף מזומן, לא לשלוח כסף דרך Western Union , שקול לעסקה: "שלח לי היום את הכסף, ואני מבטיח לך שתוך יום יומיים מקסימום חודש אני שולח לך מוצר". האם הייתם מסכימים לעסקה כזאת ברחוב? לא סביר. אל תסכימו לה גם באינטרנט. אגב,,Money Gram וכל יתר שירותי משלוח הכספים שקולים מבחינת הבטיחות. גם העברה בנקאית לא מספקת לכם כלקוחות שום בטחון.
שיטות התשלום הבטוחות היחידות הן תשלום בכרטיס אשראי ישירות למוכר (לא דרך העברה בWestern Union או העברה בנקאית) וכמובן Pay Pal. רק כך תהיו מבוטחים אם המוכר החליט לעשות "ויברח".
אם אתם מקבלים הודעה שפרטי הרישום שלכם ב- eBay, או ב- Pay pal אינם שלמים, תוך איומים שחשבונכם יבוטל, מדובר בהונאת פישינג, ניסיון לגרום לכם לרשום את השם והסיסמה של חשבון ה- eBay שלכם. מומלץ למחוק את ההודעה. ניתן לזהות זאת ע"י השמת חץ העכבר על הלינק המפנה לאתר eBay ולראות שהכתובת אליה נשלחת היא כתובת פיקטיבית.
אם שם ופרטי הקונה באי ביי אינו תואם את שם ופרטי המשלם – לא לשלוח את המוצר למרות שקיבלתם כסף עבורו. הסיכוי שתקבלו Charge Back הוא גבוה.
תמיד תמתינו 24 שעות לאחר ביצוע התשלום – לפני שאתם שולחים את המוצר, בדרך כלל הונאות מתגלות ע"י פייפל (PayPal) בזמן הזה.
שלחו חבילות רק בדואר רשום עם ביטוח מתאים.
לא לעשות עסקים עם ניגריה בכלל (גם אינדונזיה ברשימה השחורה).

ברגע שהבנתם כי נפלתם לניסיון הונאה דווחו זאת מייד לחברת EBAY ולחברת PayPal.

התנהלות עם פייפל (PayPal).

חברת PayPal מספקת שירותי העברת כספים בצורה בטוחה. ישנם הרבה יתרונות בעבודה עם החברה, אך צריכים להיות ערים גם לחסרונות.

אנו כקונים ישראלים (וגם כל תושבי העולם שאינם גרים בארה"ב בריטניה, קנדה ואוסטרליה) לא יכולים לקבל Confirm Address, מה שמונע מאיתנו כקונים להיכלל ב- Buyer Protection Program. זה לא אומר שאנו לא מוגנים, אבל אנחנו מוגנים פחות מהאמריקנים.

חברת PayPal משמשת כ"בורר" עבור "ויכוחים" המתקיימים בין קונה ומוכר על המוצר. כמו: האם המוצר הגיע, המוצר הוא לא כמו שתואר וכו'... לחברת PayPal הזכות המלאה לפסוק ללא עוררין (עפ"י ההסכם שכל משתמשי פייפל (PayPal) מאשרים).

כמוכרים אנו תמיד בעדיפות נמוכה מול הקונה. אבל אם נקפיד על הכללים תמיד נוכל לצאת מכל בעיה מול PayPal.
כאשר PayPal מקפיאים סכום מחשבונינו, בדרך כלל כאשר המוצר לא הגיע ללקוח מאיזו שהיא סיבה, או שהמוצר הוא איננו כפי שתואר או שזו הונאה ולכן בוצע Charge Back. אם תקפידו לעבוד עפ"י הכללים שלעיל, הסיכוי ש- פייפל (PayPal) יפסוק לטובתכם הוא גבוה וכן כספים שהוקפאו יוחזרו (משלוח ע"י דואר רשום + ביטוח, כמעט תמיד מכסה לכם את הנזק ומציג הוכחה ניצחת כי שלחתם ללקוח את המוצר).
תמיד תוכלו לטלפן לשירות הלקוחות של פייפל (PayPal) ולקבל סיוע (מספר הטלפון נמצא בדף ה- Contact), ברוב המקרים הדברים יפתרו בשיחה הטלפון. אם הדברים לא נפתרים התעקשו לדבר עם נציג בכיר.

כקונים אנו כמעט תמיד בעדיפות. רק צריך להגיש תלונה על כך שלא קיבלנו את המוצר, והכסף אותו שילמנו למוכר מוקפא עד לסיום הבירור כשחבות ההוכחה חלה על המוכר. אם הוא לא באמת שלח את המוצר, אזי כספכם יוחזר לכם תוך פחות מעשרה ימים.
אודות הכותב:
אלי שמעוני
סוחר ויועץ למסחר ב- איביי (eBay).
מוסמך כמומחה הדרכה מטעם איביי (eBay).
מרצה במכללת מגמות, באוניברסיטת דרבי, במכללת ג'ון ברייס ובמכללות ומוסדות אקדמיים נוספים בתחום המסחר ב- איביי (eBay).
מנהל פורומים בתחום המסחר - באיביי.
מנהל וכותב ראשי באתר המרכז הישראלי למסחר ב- איביי
מנהל המרכז הישראלי למסחר ב- איביי (eBay).
מעביר קורס למסחר ב- איביי (ebay)

www.ebayhelp.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי שמעוני שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]