חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הנהר הנעלם





    קישורי טקסט (לפרטים)




תמ"א 38
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הליך שומתי מס הכנסה עו"ד מיסים עו"ד מס הכנסה

נושא המאמר: הפרשים בין שלב א' לבין שלב ב' בהליך השומתי
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]



פקודת מס הכנסה קובעת כי אדם העומד בתנאי הפקודה יגיש בסוף שנת מס דין וחשבון על הכנסותיו. את הדוחות, אותם מגיש הנישום, רשאי פקיד השומה לבחון עד 3 שנים מיום הגשתם ובאישור מנהל 4 שנים. במסגרת ההליך ולאחר הגשת הדוחות ישנם שני שלבי חקירה הנקראים: שלב א' ושלב ב'. המעבר בין השלבים הוא על פי ממצאי פקיד השומה והחלטתו לאחר בחינת הדוחות. בסוף כל אחד מהשלבים יוצאת שומה על סכום מסויים לנישום. על פי הפסיקה אפשר שיהיה פער בסכומי השומות ואף בנימוקי השומה בין השלבים. בע"מ 8602-12-08 מוחמד נ' פקיד שומה חדרה(להלן:"פס"ד") מתייחסת כבוד השופטת ס' הנשיאה ש' וסרקוג, להבדלים אלו וישנו חידוש בדבריה לעניין הפרשי הסכומים.

פתיחת ההליך היא ע"י הגשת הדוחות לפקיד השומה. מכאן ההליך יכול להמשיך באחד מאלה:
1. שומה 01- שומה על פי דוח, קבלת הדו"ח המוצהר.
2. שומה 02- שומה בהסכם בין הצדדים.
3. שומה 03- שומה על פי מיטב השפיטה, במקרה זה הדו"ח לא מאושר ופקיד השומה קובע את ההכנסה החייבת במס. על שומה זו ניתן להגיש השגה ,ערעור תהליך ההשגה יכול גם הוא להסתיים באחת מהחלופות:
1. שומה 01
2. שומה 02
3. שומה 09- דרישת תשלום בצו, שומה זו גם ניתנת לערעור בבית המשפט המחוזי תוך 30 יום מיום המצאת הצו.

במקרים בהם יש לפקיד השומה חשש לתקינות הדיווח הוא רשאי להמשיך לשלב א' של החקירה. נציג את שלבי החקירה ואת דברי השופטת:

שלב א' הוא שלב הדיונים הראשון אצל פקיד השומה במהלכו מתבצעות בדיקות תקינות הדו"ח ושלמותו לפני הוצאת השומה. במסגרת זו מעביר הנישום מסמכים והבהרות לפקיד השומה בעניין הדו"ח. במקרה בו מתגלות בעיות, מקרים חריגים או הנמקות מיוחדות כבר בשלב א', עובר התיק לשלב ב'.

ס' 135 לפקודת מס הכנסה קובע כי על מנת להשיג מידע רשאי ואפילו חייב פקיד השומה לבצע את כל פעולות החקירה העומדות לרשותו. חובה זו עומדת לו מתחילת ההליך ועד מיצויו.
השלב הראשוני בהליך השומתי הוא שלב מקוצר יותר, והמחוקק מזכיר את סמכותו של פקיד השומה לחקור גם לאחר הגשת ההשגה על השומה שהוצאה. לאור זאת יכול שהשומה שתצא בשלב השני של ההליך תהיה שונה מזו שהוצאה קודם.

בפס"ד השומה שהוצאה למערער בשלב ב' גדולה פי 10 מהשומה שהוצאה לו בשלב א'. כבוד השופטת מציינת בפס"ד כי הפער הגדול מעיד על התנהלות לא רצינית של הרשות, וזאת למרות שאין מניעה לפערים בין השומות. עוד מעירה כבוד השופטת כי כאשר הפער כל כך משמעותי על הרשות לספק הסברים ובכל מקרה בו אין תוספת ראייתית משמעותית הפער צריך לעמוד על בין 10% לבין 25% בין שומה א' לשומה ב'.

כבוד ס' הנשיאה ש' וסרקרוג בפס"ד:

"אם קיימת "מדיניות" - והדבר לא הוכח - של העלאת הצעה נמוכה להסדר בשלב א', ללא ביסוס ומבלי שבאותו שלב נעשתה בדיקת נתונים נדרשת, ובשלב ב' ישנה "מדיניות" של הפרזה בשומה בצו, הרי שאין לקבלה."



רמת גן: רח' בן גוריון 2, (מגדל ב.ס.ר 1)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' פרנקלין 7, סקטור 1, בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר לעורך דין אלי דורון
משרד עורכי דין - דורון, טיקוצקי, צדרבוים, עמיר, מזרחי

www.taxlawyers.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]