חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
עומס יתר בעבודה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חינוך ילדים הורות קשב וריכוז הוראה מתקנת

נושא המאמר: הילד שלך מתווכח אתך על כל דבר שאתה מבקש ממנו? תן לו לבחור!
מאת: אבירם היכל   שמור מאמר למועדפים

שלום לך,
הפעם אני רוצה לתת לך טיפ מעשי מאוד בנושא של יצירת שיתוף פעולה עם הילדים. אם תפעל על פי הטיפ הזה בצורה נכונה אתה תצליח להגביר משמעותית את מידת שיתוף הפעולה שלך עם ילדך.
לטיפ הזה אנו קוראים כח הבחירה.

יש דבר מאוד חשוב שצריך לדעת כאשר מנסים לגרום למישהו אחר לעשות משהו. כאשר אתה כופה על אדם (וכן - גם ילד הוא בן אדם) לעשות משהו או מחייב אותו לעשות משהו, הוא לעיתים קרובות לא מרגיש נוח עם זה ומתנגד.

ישנו כלי שאנו משתמשים בו שנקרא כח הבחירה. כאשר אתה רוצה שילד יעשה משהו אתה נותן לו לבחור בין שתי אפשרויות. לדוגמה, אתה כהורה רוצה שילדך יכנס להתקלח, אתה פשוט אומר לו "אני חושב שהגיע זמן למקלחת, אתה רוצה להתנגב במגבת הזאת או במגבת הזאת? (במקום אתה צריך להתקלח עכשיו...) או "שמתי לך במקלחת שני סבונים, לך תבחר באיזה להשתמש ואני אנסה לנחש אחרי שתסיים באיזה סבון השתמשת". אתה נותן לו שתי אפשרויות לבחור.
זה מתיישם עם כל נושא: "אתה רוצה לאכול חביתה או שניצל?" (במקום בוא לאכול), או "מה אתה מעדיף ללבוש את החולצה הירוקה או הכחולה?".
חשוב לתת לילד לבחור בין אפשרויות והוא יעשה בדרך כלל אחת מהן מבלי להתעקש או להתווכחמשום שנתת לו לבחור ולהחליט. יש לנו הורה שיישם את זה כך: הילד שלו תמיד היה מתווכח איתו על המקלחת. לאחר שלמד את הנתון הזה הוא חזר הביתה והחליט ליישם אותו. הוא אמר לילדו - הגיע הזמן להתקלח. הילד אמר עוד מעט. האבא אמר "אוקי בן - מה אתה מעדיף עוד שתי דקות או עוד 120 שניות?" הילד אמר "120 שניות" - האבא ספר על השעון לידו והם הלכו להתקלח (כמובן שאחרי כמה ימים הילד בא לאביו ואמר לו - אבא זה אותו הדבר). בכל מקרה - יישום של כח הבחירה יכול להתבצע בדרכים רבות. הפעל את הדמיון ותן לילדך לבחור.

למורים שבינינו - הנתון של כח הבחירה עובד נהדר גם עם תלמידים בכל גיל. דוגמאות: אתה רוצה שהתלמיד יעשה משימה כלשהי. תן לו שתי משימות ובקש ממנו לבחור מי תהיה הראשונה ומי השניה. או אתה רוצה שיקרא רשימת מילים והוא בדרך כלל מתנגד... אתה כותב 10 מילים ואומר לו לבחור 5 מתוכן שהוא רוצה לקרוא. תן לו לבחור והוא ישתף אתך פעולה בקלות גדולה הרבה יותר.

נכון שדרוש דמיון בריא ויצירתי של ההורה או המורה כדי להשתמש בטיפ הזה - אז קדימה לדמיין.

בהערכה,
אבירם היכל.
תבונה - חינוך חדש בישראל
03-5743734
אי-מייל: [email protected]
http://www.tvuna-online.co.il/

© 2011 כל הזכויות שמורות ל'תבונה'. 'תבונה' הינו מרכז למידה בעל רישיון מטעם הגוף העולמי ללמידה יישומית ששמו באנגלית Applied Scholastics. 'תבונה' פועל על פי שיטת לימוד הקרויה טכנולוגיית הלמידה. הנתונים שבמאמר זה מבוססים על התגליות של המחנך והסופר ל. רון האברד. הציטוט שבמאמר מתוך הספר 'ללמוד כיצד ללמוד' נעשה באישור של ספריית ל. רון האברד הבינ"ל, פרטים נוספים על השיטה באתר האינטרנט: www.appliedscholastics.org .

www.tvuna-online.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אבירם היכל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]