חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
בין פירוק חברה לבין הבראתה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חוויה חוויה בצפת חויה סדנאות בצפת

נושא המאמר: חוויה רוחנית
מאת: בשביל הלב   שמור מאמר למועדפים

חוויה - צפת עיר של רוח

לאחר שבמשך שנים נלחמנו, כבשנו, הזענו והתרוצצנו החברה האנושית משנה את כיוונה. מטרות חומריות דוגמת כסף, משרות ניהול ורכבים יוקרתיים מדברות פחות אל ההמון. טעמנו כבר כמעט מכל מה שאפשר לטעום. אנחנו מחפשים היום חוויה אחרת. חוויה משמעותית יותר. חוויה של יצירתיות וחידוש. חוויה שלא תעלם באחת ותלך לה לבלי שוב אל מחוזות של הרגלים משמימים מחוסרי סיפוק.

אפשר להריח את השינוי בשלטי הרחוב. בכל פינה בארץ ניתן למצוא מודעות המזמינות לחוויה רוחנית כזו או אחרת. לפעמים בליווי מוזיקה ולפעמים בליווי איש רוח, לפעמים החוויה תתרכז סביב טיול או אזור מסוים ולפעמים סביב תורה רוחנית כזו או אחרת. יותר ויותר אנשים מחפשים. את מה? היום כבר לא מתביישים להגיד את זה בכל: את עצמם.

אז איפה ניתן למצוא מקום שיספק לנו את החוויה הזו? את החוויה המשמעותית הזו שתפגיש אותנו עם עצמנו. שתגלה לנו את העומקים של נשמתנו. יש כאלה שמרחיקים לנפאל ואוסטרליה. ישנם פחות אמיצים שיעדיפו לקרוא ספרים תוך שהם ספונים בביתם ומנותקים מהעולם. ויש כאלה שלא יסתפקו בזה ויחפשו פתרון אחר...

ישנו סיפור מפורסם על יהודי שחלם על אוצר הקבור מתחת לגשר בוינה. הוא עשה את הדרך הארוכה עד וינה והחל לחפור מתחת לגשר. שוטר שעבר במקום עצר אותו והחל צועק עליו על התנהגותו המטופשת. "לחפור מתחת לגשר בגלל שחלמת חלום!?" השוטר רתח מזעם. "אני חלמתי שמתחת לתנור בבית של יהודי פלוני מוטמן אוצר. זה אומר שאתחיל לחפש את ביתו ואחפור מתחת תנורו!?" היהודי היה המום. שמו של היהודי מחלומו של השוטר היה זהה לשמו. הוא רץ לביתו ומיהר לחפור מתחת לתנור ולגלות שם... אוצר! כן, מסתבר שלפעמים האוצר נמצא ממש מתחת לאף שלנו ואנחנו פשוט לא שמים לב.

גם לנו יש אוצר ממש מתחת לאף. אוצר של חוויה רוחנית מגוונת וממלאת. אוצר של תרבות, היסטוריה, יצירה, מוסיקה, מיסטיקה ויופי קסום הלקוח מעולם אחר. צפת.

צפת היא אחת הערים העתיקות ומרתקות הקיימות כיום בארץ. אנו מרחיקים לנדוד לארצות אחרות בחיפוש אחר החוויה שתמלא את ליבנו בשמחה ובעניין ואיננו שמים לב שאחת הערים המופלאות והמסתוריות ביותר נמצאת במרחק של שעה וחצי נסיעה.

אפילו סיור סתמי בין רחובותיה המתפתלים של צפת יש בו כדי להשאיר רושם ולפתוח את הלב. הצבעים העתיקים של העיר והבניה הייחודית בשתיקתם המסתורית משאירים אצל המטייל בעיר חוויה שלא במהרה תשכח. הסיפורים הרבים והמסורות המיסטיות המסתתרות בין פינותיה של העיר רק מחזקים את החוויה הצפתית הממגנטת ויוצרים עיר עם אנרגיה ייחודית.

הקסם של צפת משך אליה במשך השנים את הדמויות הגדולות והמרתקות ביותר שידעה היהדות. החל מהאר"י הקדוש ור' יוסף קארו עד ליוצרים מודרניים דוגמת נעמי שמר ודן אלמגור, צפת שבתה את ליבם של רבים. אין זה פלא שגם כיום צפת מהווה אבן שואבת לאומנים ומחפשים רוחניים רבים. היו כאלה שהיופי של העיר שבה את ליבם. היו כאלה שההיסטוריה והמיסטיקה. סוף דבר צפת נעשתה לבירת הרוח והיצירה האזורית.

גם כיום, צפת מלאה בסדנאות חוויה והעצמה אישית. כתיבה יוצרת, קאוצ'ינג יהודי, צ'י-קונג וסדנאות מוסיקליות, כל אלו הן רק דוגמאות בודדות מתוך המגוון העצום של סדנאות חווייתיות הפועלות בימים אלו בין רחובותיה של העיר צפת. בניגוד למקומות אחרים, בצפת החוויה האישית מתחברת בצורה טבעית לכל הסובב. העיר עצמה מעבירה את הבאים בשעריה סדנה חווייתית של רוח והרמוניות, הסדנאות הצצות בתוכה הן רק עוד קישוט בתוך המגוון העשיר של טעמים, צלילים וריחות בהם העיר מוצפת ומלאה עוד מימים עברו.

כמעט שאין חוויה רוחנית שאין לה ייצוג בין רובעיה של העיר העתיקה. מוסיקאים רבים ממלאים את הרחובות במנגינות חסידיות, בג'אז ובמוסיקת עמים. כיתות אומן רבות פרוסות ברחבי העיר והתופעה רק גדלה בתקופות של הפסטיבלים השונים שממלאים את העיר בצלילים ובחובבי מוסיקה ותרבות מכל הסוגים. אבל לא רק מוסיקאים יש בעיר. ישנם גם משוררים רבים, ציירים המעטרים את הרחובות בציוריהם הצבעוניים וגם 'סתם' מחפשים רוחניים שמצאו את בצפת את המקום למצוא בו מרגוע לנפשם הצמאה לחידוש לשלווה וליישוב דעת.

כמובן שאי-אפשר שלא לדבר על החוויה הצפתית בלי להזכיר את המיסטיקה. עיר בה פעל האר"י הקדוש, מייסד תורת הקבלה בצורתה המודרנית, עיר בה פעל ר' יוסף קארו שהעיד על עצמו שלמד תורה ממלאך שמימי, אי-אפשר שלא יישאר בה חותם רוחני ומסתורי. ואכן, גם כיום צפת מרכזת בתוכה עשרות מרכזים המציעים חוויה של רוחניות ומיסטיקה. בתי חב"ד, סדנאות חסידיות וסדנאות התבודדות כולם מציעים חוויה של יהדות, חסידות, מיסטיקה ומסתורין.

ישנם אנשים שאוהבים מוסיקה טובה. ישנם המעדיפים הרצאה מרתקת. ישנם כאלו שרוצים להרגיש את הרוח החוזרת אליהם מן ההרים וישנם כאלו שמסתפקים ביין טוב בסמטה עתיקה. בעולם החדש בו החוויה האישית והרגשת המיצוי כל-כך חשובות למה להסתפק רק בדבר אחד? בייחוד אם יש עיר אחת שמציעה את הכול כלול ביחד... בחוויה צפתית מרתקת שפשוט אי-אפשר לשכוח...

www.shvilhalev.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י בשביל הלב שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]