חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מאמר אחרון: אהבתה של תרזה דימון.





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הומלס פלייס לוח דירות לוח נדלן עסקים באינטרנט

נושא המאמר: הומלס פלייס כשאומרים לכם הומלס, אתם בטח רואים לנגד עיניכם אדם מסכן, לבוש בבגדים מרופטים, וישן על עיתון קרוע תחת גשם מטפטף. שלא בהכרח. הומלס יכול להיות כל אחד מאיתנו, וללא קשר למצב הכלכלי הנוכחי
מאת: שי קאופמן   שמור מאמר למועדפים

הומלס פלייס
תשכחו משוחד למחלקי העיתונים, ומשרדי תיווך מפוקפקים. אם אתם מחפשים דירה בתל-אביב והסביבה, אתר הומלס הוא המקום. שי קאופמן


כשאומרים לכם הומלס, אתם בטח רואים לנגד עיניכם אדם מסכן, לבוש בבגדים מרופטים, וישן על עיתון קרוע תחת גשם מטפטף. שלא בהכרח. הומלס יכול להיות כל אחד מאיתנו, וללא קשר למצב הכלכלי הנוכחי. אם באתם להיות סטודנטים בעיר הגדולה, יצאתם לראשונה מבית ההורים, התחתנתם, או שאתם סתם מחפשים דירה גדולה יותר, אתם הומלסים. מחפשי דירות במובן הרחב של המילה. הצרה במקרים כאלו היא שחיפוש דירה בעיתון מאלץ אתכם לברור בין המודעות את אלה שלא מופצות מטעם משרדי תיווך - וזו הייתה אולי הסיבה העיקרית להקמת האתר "הומלס" (http://www.homeless.co.il). היום, לכל מי שנמנה על קהילת האנשים שמחפשים קורת גג להשכרה בגושן דן, ואינו מעוניין להשאיר שכר דירה חודשי בידי משרדי תיווך כלשהם, ישנם שני כיווני חיפוש עיקריים: המד"ס של אגודת הסטודנטים, ו"הומלס".

צומת פז
"כשחזרתי מחו"ל לפני כמה שנים", מספר פז דרור, בן 29, מקימו ובעליו של האתר 'הומלס', "חיפשתי דירה, וכמעט כל מה שנראה לי, היה בסוף מודעה של משרד תיווך. אז צץ הרעיון של אתר שיהווה לוח דירות יעיל, נוח וידידותי לגולש, שיענה על צורך חזק באוכלוסייה. מי שיודע מה הוא רוצה, פשוט ייכנס לאתר, יגדיר את רצונותיו וימצא את מבוקשו. והכי חשוב - ללא התערבות של משרדי תיווך. על פי מספר הכניסות לאתר והתגובות של הגולשים, נראה שהצלחנו".
ארבעה עמודי המלצות, בהם אנשים מתוודעים כי מצאו דירה, את עצמם, שותפה ואהבה, בעסקת חבילה אחת, והכל דרך האתר, מוכיחים כי "הומלס" בינתיים בדרך הנכונה. אז מהי הנוסחה שהביאה אותו להצלחה? די פשוטה. "הומלס" הוא אתר עם עיצוב מיושן לחלוטין, שום דבר מיוחד, אבל מה - יעיל בטירוף. על ידי מספר קליקים לסינונים, מגדיר לעצמו הגולש את הדירה הרצוייה לו, ומקבל אך ורק את המודעות הרלוונטיות לגביו. אתם תגדירו לו באיזה איזור (בעיר מסויימת, או בתוך תל-אביב) אתם רוצים את הדירה, כמה חדרים, כמה שותפים, טווח מחירים, מה חשוב לכם שיהיה בה - מעלית, חנייה, מזגן, ריהוט, וכולי - והנתונים מסודרים מיד בהתאם.
ברוב המדורים ב"הומלס" הפרסום בחינם, וגם באלו שבתשלום המחיר די סמלי. הלוח מספק דירות וחדרים פוטנציאליים להשכרה, שותפים למציאת דירה, נדל"ן עסקי, ואפילו פרטי יד שנייה.

שי ודרור
הימים בהם הוקם הומלס היו ימי הייאוש הכללי מהאינטרנט ומכל אפשרות להתפרנס ממנו. אלא שלפז דרור וחבריו, כל הסיפורים על הבועה שהתנפצה, עברו מעל הראש. "בשנת 99', התחלתי לעבוד כמפתח בסטארט-אפ, ואחר כך בחברות תוכנה אחרות", מספר דרור. כשחיפוש העבודה הצטרף לחיפוש דירה, החליט דרור להפוך את הידע שלו ליעיל גם עבור אחרים. "אמרתי לעצמי שאפשר לרתום את הידע, לעבוד עם האנשים הנכונים ולהקים אתר'".
האנשים הנכונים של דרור, הם שי מוחרר, מנהל האתר, ורונן דהן המעצב. יחד הם הקימו את צוות "אינפוטיפ",
החברה האחראית על תפעול הומלס ופרוייקטים נוספים.
ומה שמפתיע ביותר לגלות, אולי, הוא שמתוך הצוות של אינפוטיפ רק דרור ושי מוחרר שעמלו על הפיתוח, משקיעים זמן במשרה מלאה באתר.
"שני אנשים בהחלט מספיקים" אומר דרור. "האתר פותח כך שרוב המודעות מתעדכנות באופן עצמאי, ואין יותר מדי עבודה. יש חריגים, כמו מישהו שמפרסם פעמיים את אותה מודעה, משרד תיווך שמסתנן, או לחלופין, קשרים מסחריים שמתפתחים ובאלו יש לטפל. לכן אנחנו שניים, שמשקיעים בעבודה את כל זמננו. בעיקרון זה מספיק כדי לייצר את מה שנראה על המסך כעבודה של צוות עובדים רחב. דווקא יש יתרון גדול בצוות עובדים קטן - עולה רעיון, ומיד מיישמים אותו. לא צריך לעבור אישורים של ועדות, ישיבות, ויכוחים וכל הבלאגן. מכל זה היה לי מספיק בחברות שעבדתי בהן קודם. כך, כשהצוות עובד בהרמוניה מלאה, אפשר להגיע להישגים ולחשיבת צוות מעמיקה".
מעבר לכך, דרור מציין כי "היתרון הגדול של הומלס הוא שרואים על האתר הזה שבכל לוח, כל קישור ואיור, הושקעה מחשבה. שום דבר לא בא סתם. זה בדיוק כמו באתרים של הפורטלים הגדולים, אך ההבדל הוא שהם השקיעו בכך הרבה יותר כוח אדם, זמן וכסף".

מטבע עובר לשוכר
"הומלס" עלה לראשונה דווקא כלוח מודעות יד שנייה, שגם כיום מהווה את אחד המדורים באתר. במהרה הפך האתר ללוח נדל"ן והצליח להגיע לתודעת הציבור כמעט ללא פרסום. טוב, ללא פרסום רשמי לפחות. מי כמו פז זוכר איך לפני שלוש שנים הוא הדביק יחד עם חבר סטיקרים של "הומלס" על לוחות מודעות בשינקין ובאזל בת"א, שניים מהמקומות האטרקטיביים ביותר לחיפוש דירות בכרך הגדול. מאז ועד היום לא עסקו דרור וחבריו בפרסום יתר על המידה. "הפרסום הכי טוב הוא מפה לאוזן והומלס הוא אחת ההוכחות לכך", מציין דרור. "גם אם אני אפרסם בטלוויזיה או בשלטי חוצות - אם חבר שלך לא סיפר לך שהוא מצא דירה או שותף דרך האתר, לא תיכנס אליו". "הומלס" גם לא מופיע בעמודים הראשונים של מנועי החיפוש הישראלים בערך דירות. דרור מוסיף כי הוא "מאמין שאם אנשים לא שמעו על האתר הם גם לא ייכנסו אליו דרך מנועי חיפוש. הפצה ויראלית דרך דוא"ל למשל, נראית לי הרבה יותר אפקטיבית".

פרסם עד שתמכור
עד לפני שנה וחצי כלל לא היו באתר מודעות בתשלום ואפילו לא באנר אחד. מצד שני, הומלס צבר תאוצה ואפילו הכניס כסף למפתחיו, וזה ממש לאחר התפוצצות הבועה. כשאיש לא האמין שעוד אפשר לעשות כסף מאינטרנט, הסתער צוות אינפוטיפ על השוק כמו שבט הומלסים שהסתער על דירת עמידר בכיכר המדינה. מה שהכי מוזר הוא שאת הכסף שלהם עשו חברי "הומלס" בעזרת מה שהם מגדירים "כלכלה ישנה נטו". כלומר, פרסום מודעות תמורת כסף. כן, אתם קוראים נכון - כסף תמורת פרסום באינטרנט. באתר מתפרסמים שני לוחות מודעות בתשלום: (השכרת דירות מוגבלת ל-45 יום, כשמודעה ללא הגבלת זמן תעלה יותר), ומכירת דירות. מודעה רגילה מוכרים החברים ב-29 ש"ח, מודגשת תמורת 49 ש"ח, ומוארת ב-69 ש"ח. השקלים הללו מהווים, כך מסתבר, מקור הכנסה לא רע בלשון המעטה, ובלי עין הרע. ספרי תאורית המסחר האלקטרוני נותרו בארגזים, כשהתבוננות מעמיקה בהומלס מגלה שהאתר כמעט נקי מבאנרים.
"בכל זאת, אתר יכול להתקיים בלי כמעט באנרים ?
"זו שאלה שאני נשאל כל כך הרבה", הוא מוחה ונע באי-נוחות על כיסאו. "אני תוהה, למה ישראלי חייב לדעת הכל? נותנים לך פלטפורמה נוחה בחינם, קח תיהנה. עזוב אותך משאלות". כעבור דקה הוא מתרצה. "יש פרנסה, תודה לאל", הוא מבטל את דאגותי. "אנחנו לא פילנטרופים, אבל אפשר לומר גם שאנחנו לא "גרידים". יותר חשוב לנו שלגולש יהיה נוח והאתר יישאר אטרקטיבי לאורך זמן, מאשר שאנחנו נתעשר במהירות. לכן יש אינטרס ללכלך את האתר בכמה שפחות פרסומות קופצות. חוץ מזה, אתה צודק שבאנרים הם הכרחיים לקיומו של אתר, ובתקופה הקרובה יוספו באנרים להומלס". אולי חבל שהעליתי את זה, כי אין ספק שנוחות הגלישה בהומלס נוצרה גם כתוצאה ממיעוט הבאנרים שבו.

שלח לי שקל
בהומלס ובקרטל, האתר השני של קבוצת "אינפוטיפ" (ראו מסגרת "הקרטל"), פועלים גם שירותי SMS. עיקר גאוות הצוות המפתח הוא שירותי ה'ריברסביליניג' שבאתרים אלו. "אנחנו הראשונים שעלו עם השירות הזה באינטרנט", מתפאר דרור. ריברסיבילינג הוא שירות המשולם על פי צריכת המשתמש. זוכרים שחברות האינטרנט הפעילו בזמן החיבור האיטי את השירות "גלשת-שילמת"? אז כזה. גם חברות הסלולר גובות מכם היום את התשלום עבור גלישה ב-GPRS בצורה כזו. אם עד היום משתמשי ה-SMS נהגו לשלם תשלום קבוע על שירות שליחת הודעות לטלפון הסלולרי שלהם בנושא מסוים, הריברסבילינג בא לעשות עם הצרכן צדק. הרשם חינם, ותשלם על כל מודעה שאתה מקבל. מנויי השירות בהומלס ובקרטל, משלמים 40 אגורות להודעה אם הם מנויי אורנג', ו-60 אגורות אם הם מנויים בסלקום. בקרוב, מבטיח דרור, יתחיל השירות גם בקרב מנויי פלאפון, ומוסיף כי "המחירים הם מחירי מינימום שנקבעו על ידי חברות הסלולר".
למי שלא עמד על מהותו של הריברסבילינג, הרי דוגמה למקסימום תפוקה שאפשר לשאוב מן השירות הזה: דמיינו את עצמכם הולכים ברחבי העיר ומחפשים דירה כשלפתע מופיעה לכם מודעה על הטלפון: דירת 2 חדרים בשדרות רוטשילד, 580 דולר. 'זה בדיוק מה שאני מחפש ואני שני מטר משם', אתה חושב וקורץ לאלוהים. טוב, כמובן שזה קורה אחת למיליון, אבל זה המצב האופטימלי של השירות. אגב, בכדי שהסיטואציה הזאת לא תהיה כה נדירה, מתכננים צוות הומלס להשתמש בעתיד בשירותי L.B.S - מנגנון המאתר את המיקום שלך ושולח לך הודעות הרלוונטיות למיקומך - שירות, שכבר מופעל על ידי כמה חברות בארץ (I near U הלא מצליח במיוחד של אורנג', למשל). כלומר, העתיד כבר כאן.
ואם כבר עתיד, התכניות של דרור וחבריו מרובות. "בסופו של דבר המטרה היא לעשות את האתר שיסדר את הגולש", הוא מפרט. "מה בן אדם צריך בכדי להסתדר? דירה, רכב, עבודה.
ברגע שיהיו לנו שלושה אתרים - אחד לכל אחד מאלה - תושלם המשימה. הקרטל, הוא הצעד השני שלנו בדרך להשלמת פאזל המידע לסידור האדם בעירו. השאיפה היא שבעתיד נקים גם לוח דרושים אינטרנטי, שייבנה על פי אותה פלטפורמה של "הומלס" והקרטל".
במחשבה שנייה, הוא מוסיף גם את עניין השידוכים וההכרויות, שאכן נוח להקדיש לו אתר לפי הפלטפומרה של "הומלס", ומופיעות לכך לא מעט בקשות במדור ההמלצות. אז זהו "הומלס". אין מנהל מסחרי, אין מנהל תוכן, לא מנכ"ל ואפילו סמנכ"ל תכנים, על שלל מזכירותיהם. אך בכל זאת, מארח האתר כ-300,000 גולשים מרוצים בחודש, ונרשמו בו כבר יותר ממיליון וחצי כניסות. בכל רגע ממוצע נתון מתפרסמות באתר למעלה מ-5,000 מודעות של דירות, שותפויות ונכסים, ולמעלה מ-3,400 מודעות בלוח יד שנייה.

הומלס גרמני
אחרי ארבע שנות עבודה האתר כבר מתנהל בעצמו, ולדרור ושי יש זמן לעסוק במגמת ההתרחבות. הארץ כבר קטנה על ההומלסים והפנים מערבה. החודש חזר דרור פז מגרמניה, שם רכשו אנשי עסקים את הפלטפורמה של "הומלס" בדרך להקמת השלוחה הגרמנית של האתר. "אולי ייקראו לו 'זולה' בגרמנית", צוחק דרור. "נרענן קצת לייקים את מילון המושגים. אבל ברצינות, אני כבר יכול לספר שהחברה הגרמנית תרכוש למעשה את תוכנת הפיתוח שלנו לחיפוש מהיר בלוחות מידע ומי יודע, אולי בכלל הומלס יהפוך פעם לאתר בינלאומי", הוא מחייך.
אז הנה, גם דיטמר ופרנץ, שהופכים כל אבן בהמבורג בחיפושים אחר דירה, יכולים לנשום לרווחה.

קרטל
לא רק מחפשי הדירות, כיום יותר קל גם לרוכשי הרכב
בחודשים האחרונים הלך הצוות המצומצם של הומלס, צעד גדול קדימה והקים את הקרטל - http://www.cartel.co.il - אתר שתכליתו בלשון יוצריו, "להוות את זירת הסחר המוטורי הגדולה בישראל". הוא רווי הומור דרום אמריקאי ומעטרות אותו דמויות וירטואליות משעשעות כמו מיגל המרגל, שמגלם את ה"סוכן החכם של הקרטל", כפי שמגדיר פז ו"רודריגו המשדך", האחראי על החלפות הרכבים באתר- נישה יחודית בהחלט בתחום לוחות המודעות בכלל.
"ראינו שגם בתחום הרכב, אין לוח אחד באינטרנט שעובד כמו שצריך, וזה הניע אותנו לעשות את הקרטל", אומר דרור. הסיבה לעשיית אתר נפרד למכוניות שגם מחולק בתוכו לקטגוריות ספציפיות ביותר (כמו חלוקה נפרדת לאופנועים וקטנועים) נעוצה לדבריו בסלידתו מפורטלים. "כמו שאני לא הולך לאכול במקום שמוכר גם פלאפל, גם פיצה וגם שווארמה, כך באינטרנט אני לא אצור פורטל שהוא מיש-מש של כל מיני דברים", הוא מסביר. "כל מי שאופנוען יודע למשל שאופנועים וקטנועים הם שני כלים שונים לחלוטין".
על הקרטל אחראי רונן דהן, שהוא, כאמור, גם המעצב הראשי של "הומלס". והיעילות של "הומלס" נותרה גם בקרטל. אם אתה יודע איזה סוג רכב אתה מחפש, סביר להניח שתמצא אותו בקלות. "להגיע למקסימום תוצאות במינימום קליקים", משנן דרור את המוטו של האתרים שלו. העיצוב בקרטל מושקע יותר מבהומלס אבל גם שם הוא לא, איך לומר בעדינות, גולת הכותרת. "את הומלס אנחנו דווקא מעצבים מחדש כעת", אומר דרור בתגובה לביקורת על העיצוב הדל, "אבל בשני האתרים יש לנו איורים נחמדים מלאי הומור לטעמי. אני לא רואה חשיבות יתרה לכל העיצובים האלה עם הפלאשים. לאתרים כמו "הומלס" ו"קרטל" נכנסים בשביל למצוא מה שאתה מחפש לא בשביל להתפעל מהיופי". הפרסום בקרטל (בינתיים) הוא חינם לכל.

www.pcplus.co.il/labs/index.php


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שי קאופמן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]