חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מתנות ליולדת שוות שומרים מחיידקים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מנהל חשבונות הנהלת חשבונות

נושא המאמר: מנהל חשבונות והנהלת חשבונות
מאת: שלמה צלר   שמור מאמר למועדפים

כל בעל עסק בראשית דרכו חייב להשתמש בשרותיו של מנהל חשבונות , אם על ידי גיוס מנהל חשבונות מקצועי לעסק או התקשרות עם משרד להנהלת חשבונות. אם כך מה תפקידו של מנהל חשבונות ?, ואילו משימות עיקריות עליו לבצע בעסק או בארגון ?

ובכן , מנהל חשבונות הינו אחראי על הרישומים החשבונאים בעסק. עבודתו היומיומית תכלול : קליטת מסמכים חשבונאיים למערכת הנהלת החשבונות, הנפקת תעודות משלוח , הזמנות , חשבוניות , קבלות , קליטת המחאות והפקדתם בבנק , התאמות בנק, הכנת משכורות , הכנת תשלומים לספקים , הכנת המחאות לתשלום , טיפול בהעברות בנקאיות וכדומה, וזאת בכפוף לדרישות הארגון הספציפי. בנוסף על מנהל החשבונות לבצע רישום של הפעולות הנ"ל במערכת הנהלת החשבונות של העסק כמו כן תיוק המסמכים בסדר שיטתי, על מנת שבעתיד יוכלו לאתר את המסמכים הללו.
מנהל החשבונות גם מכין את הדיווחים החודשיים לשלטונות המס: דוח מע"מ מס ערך מוסף חודשי או דו חודשי , דוח חודשי למס הכנסה, ודוח חודשי לביטוח לאומי במקרה של עוסק עצמאי.
לפי גודל והיקף פעילות העסק יש לשקול כמה מנהלי חשבונות צריך הארגון להעסיק.
בראש מחלקת הנהלת חשבונות בארגון גדול יעמוד חשב, שהינו מנהל חשבונות ראשי בעל ניסיון או רואה חשבון. הכל בכפוף לגודל הארגון , היקף הפעילות החשבונאית, ומורכבות הפעילות החשבונאית בארגון.


את הנהלת החשבונות כיום מנהלים באמצעות תוכנות מחשב ייעודיות, קיימים בשוק עשרות חברות תוכנה המציעות תוכנות לניהול חשבונות בעסק. לכל תוכנה יש את היתרונות והחסרונות שלה , יש לבדוק את התאמת התוכנה לכל ארגון וארגון. כמו כן העלויות ודמי השימוש השנתיים משתנים בין תוכנה לתוכנה ממאות שקלים בודדים ועד עשרות אלפי שקלים לתוכנות מורכבות בארגונים גדולים.

את הנהלת החשבונות מנהלים לפי כללים מקובלים בשני שיטות : הנהלת חשבונות כפולה או הנהלת חשבונות חד צידית , הדרישה לשיטת הנהלת חשבונות מסוימת תלויה בסוג העסק, ובכפוף להוראות ניהול ספרים. בדרך כלל עצמאים קטנים יעבדו לפי שיטת הנהלת חשבונות חד צידית וחברות בע"מ יעבדו לפי שיטת הנהלת חשבונות כפולה. העלויות החודשיות לניהול הנהלת חשבונות כפולה גבוהים בהרבה מעלויות ניהול הנהלת חשבונות חד צידית.

תפקידו של רואה החשבון הינו ביקורת ספרי החשבונות של העסק, במילים אחרות רואה חשבון הינו הגורם הבודק ומאשר את איכות עבודתו של מנהל החשבונות.

בישראל קיימים סוגים שונים של הסמכות ודרגות למנהל חשבונות:
דרגת מנהל חשבונות הבסיסית נקראת סוג 1+2
דרגת מנהל חשבונות גבוה יותר הינה סוג 3 - מנהל חשבונות בדרגה זו מסוגל לנהל את מערכת הנהלת החשבונות של ארגון קטן באופן עצמאי.
הדרגה הגבוהה ביותר הינה של מנהל חשבונות מדופלם או חשבונאי בכיר – מנהל חשבונות זה מסוגל לנהל מערכת הנהלת חשבונות בעסק מורכב באופן עצמאי לחלוטין, כמו כן יהיה בעל ידע בחוקי המס.

תפקיד מנהל חשבונות הינו תפקיד רגיש בעסק , נושאים כספיים רבים עוברים תחת ידו , כמו כן הינו מופקד על הפקת המשכורות, ועל כן יושרו, אמינותו ונאמנותו לעסק צריכים שיהיו ללא רבב.
תוצאות עבודתו המקצועית בארגון הינם חומר גלם להפקת דוחות ניהוליים שונים, התומכים בקבלת החלטות ניהוליות ועל כן אין להקל את הדעת במקצועיותו, ניסיונו ואמינותו של מנהל החשבונות בארגון.
לשאלות והבהרות ניתן לפנות לשלמה צלר באתר:
www.shlomocpa.co.il

www.shlomocpa.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שלמה צלר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]