חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חובת הגילוי של בנק לערבים אודות חובות החייב





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: משמעת בסיסית אילוף בסיסי אילוף כלבים מאלף כלבים

נושא המאמר: איך משמעת בסיסית יכולה להרוס כלב?
מאת: גיא תיכון - אילוף כלבים   שמור מאמר למועדפים

מקצוע האילוף טומן בחובו המון בעיות, החל מאנשים שהחליטו בוקר אחד שהם מאלפים ומוכרים את עצמם מצויין ללקוחות, שגם משלמים להם (ועוד מראש), ועד למאלפים שמציגים את עצמם כמומחים עם ותק של 30 שנה ואם מחשבים את הגיל שלהם, זה אומר שהתחילו לאלף בגיל 10.....מעצבן קצת.
בקיצור, שימו לב בידי מי אתם מפקידים את הכלב שלכם.

היום אני רוצה לדון איתכם על האופן שבו מאלפים כלבים לפקודות בסיסיות, מהשיטות החיוביות למיניהן ועד לשיטה האוורסיבית (המבוססת כאב) ואיך דרך אחת יכולה להיות לנו לעזור בטיפול התנהגותי בהמשך ואיך השיטה השניה יכולה למוטט לנו את הכלב ולהביא אותו להתנהגות פראית וחסרת מעצורים.

כידוע, אני מבסס את שיטת האילוף שלי על חיזוקים חיוביים (לא בלבד) וממעט מאוד בענישה ככלי ללימוד התנהגות.
כדי לעשות סדר בדברים, להלן 2 דוגמאות:
1. אני מציג לכלב שלי חטיף, הוא מתיישב ואני מחזק עם החטיף = חזוק חיובי.
2. אני מבקש מהכלב שלי לשבת והוא לא מתיישב ולכן אני מושך בחוזקה ברצועה והוא מתיישב = ענישה.
ישנן עוד דרכים, אך הן לא רלוונטיות למאמר הזה.

בסופו של יום, התנהגות היא תולדה של למידה - קלאסית ו/או אופרנטית. כלומר, או שאנחנו מלמדים את הכלב או שהוא מלמד את עצמו תוך קבלת חיזוקים מהסביבה שהיא לא אנחנו.
תהיתם פעם למה כלב נובח על אנשים מעבר לגדר, אבל כשנכנסים אליו לחצר הוא מתנהג בחברותיות? - כאשר אנשים עוברים מצד לצד לאורך הגדר זה מדליק אצל הכלב יצרים (שמירה, ציד, הגנה ועוד) ולכן הוא מתחיל לנבוח. אותם עוברי אורח לבסוף נעלמים והכלב, בצורת חשיבתו, מבין שהוא הבריח אותם. לכן הוא ימשיך לנבוח כל יום מעבר לגדר.
"הבריחה" של עוברי אורח היא החיזוק שמקבל הכלב מהסביבה, הוא לימד את עצמו.

דמיינו לעצמכם, שאתם רוצים ללמד את הכלב שלכם לשבת באמצעות ענישה אוורסיבית (בקיצור - תיקונים מכאיבים), מה שיקרה בסופו של דבר, הוא שהכלב ילמד לפחד מכם בגלל התיקונים הכואבים שהוא יקבל וגם, תצטרכו לתקן אותו חזק יותר עם הזמן (כי הוא מתרגל למשיכות). מעבר לזה, אתם הופכים את חוויית האילוף למאוד לא נעימה עבורו ומורידים את רמת המוטיבציה שלו לשתף פעולה (בכל אספקט אחר בחייו גם כן).
כלבים שאולפו בשיטות מכאיבות למשמעת בסיסית מקשרים את הפקודות שהם מקבלים לכאב שהם חשו בזמן האילוף ולכן גם יגלו רמת סטרס גבוהה יותר בזמן אימון (שמוביל לרמת ביצוע נמוכה יותר) מאשר כלבים שאולפו בשיטות חיוביות המבוססות על יצירת שת"פ והעלאת מוטיבציה בכלב לפעולה ללא הצורך להכאיב לו.

נניח ויש לכם כלב מאוד "עקשן", כזה שהמאלפים אומרים שקשה לאלף אותו ולכן הם מציעים לכם לאלף אותו עם דוקרנים או קולר אלק', "כי רק כך הוא ילמד". לדעתי, כלב כזה פשוט לא הבין שמשתלם לו לשת"פ, וזה קשור להתנהלות היומיומית שלכם איתו ולא תמיד לאופי הכלב....תחשבו על זה.
אם תאלפו את הכלב "העקשן" שלכם בשיטות אוורסיביות (מכאיבות) אתם תגרמו לחוסר אמון מצידו (הוא לא טיפש, הוא יודע מי מכאיב לו), תגרמו לו לסטרס רב ועלולים להסב לו נזק פיזי (לחוליות הגב, הצוואר).
כלבים "עקשנים" במיוחד יקבלו תיקונים מאוד חזקים כדי לגרום להם לבצע את מה שביקשו, הכלבים האלה הכי סובלים. הם מתחילים לאבד אמון גם באנשים אחרים.
לא אחת פנו אליי אנשים שתיארו כלב תוקפן לכלבים או אנשים שגם נשך את המאלף. שאלתי אם אותו מאלף תיקן את הכלב חזק מידיי ובכל הפעמים התשובה הייתה......................ניחשתם נכון, "כן".
נקודה למחשבה - למה סיזר מילאן מקבל כ"כ הרבה נשיכות מהכלבים שהוא עובד איתם? - רמז, זה לא בגלל הכלבים עצמם....שימו לב לכמה בעיטות עם העקב הוא נותן לכלבים.

כלבים שאולפו בשיטות אגרסיביות יגלו חוסר מוטיבציה, ריחוק מהבעלים, שפת גוף פחדנית ויסבלו מרמת אמון נמוכה מאוד באנשים. יותר מכך, הם עלולים לקשר את מקום האילוף לכאב שחשו בזמן האילוף ולכן יש אנשים שמתארים לי, שהכלב שלהם לא היה מוכן להיכנס לאוטו כאשר רצו לנסוע איתו למקום האילוף.
מדהים לא? - תראו בכמה אספקטים של החיים שלהם אנחנו פוגעים רק בגלל שרצינו ללמד אותם לשבת, לשכב ולבוא אלינו.

מקרה נוסף שהגיע אליי היה עם כלבה. כשהגעתי לשיעור הראשון עימה בבית ואמרתי לה את המילה "למקום" היא ברחה כל עוד נפשה בה לחדר אחר....הסתכלתי על הבעלים ושאלתי, "איך אילפו אותה להיכנס למקום שלה"? ואז הסבירו לי, שלימדו אותה להיכנס למיטה שלה ע"י זריקת חפצים לכיוונה עד שנכנסה למקום שלה. הפקודה הייתה "למקום". הכלבה קישרה את המילה "למקום" לזריקת חפצים עליה ולכן רצה מיד להתחבא. איזו חכמה!

חבר'ה, כל התנהגות שאתם רוצים ללמד את הכלבים שלכם אפשר ללמד בדרכים חיוביות! זה יחזיק לאורך זמן, אתם תהנו, כי תראו כמה הכלב שלכם נהנה ורוצה לשת"פ.

עכשיו לקטע הכי מתסכל.
נניח ויש לכם כלב תוקפן לכלבים אחרים ואתם רוצים ללמד אותו ללכת ב"רגלי" לידכם למרות שיש כלבים מסביבו ובכך ללמד אותו להישאר רגוע לידם.
אם אילפתם אותו בשיטות אגרסיביות ולפי מה שתיארתי לעיל, האם הוא יהיה רגוע בזמן התרגול? - בשום אופן לא! הוא יהיה לחוץ מעצם נוכחות הכלבים וגם מעצם קיום הנוהג מחשש לקבל תיקונים על טעויות שהוא יעשה וכך הכלב נמצא בסטרס כפול וגדול יותר. רוב הכלבים שאני מכיר לא יתפקדו תחת הלחץ הזה ויקרסו.
אז מה עושים בגישה האוורסיבית? - מתקנים את הכלב יותר חזק. עכשיו מתקנים את הכלב בנוכחות כלבים אחרים ועוד יותר חזק.....מה אתם חושבים שיקרה? - הכלב יקשר את הכלבים האחרים לתיקונים שהוא מקבל ויהפוך להיות אגרסיבי יותר כלפיהם.
קחו את אותו כלב בדיוק, תאלפו אותו בשיטות חיוביות לפקודות בסיסיות ואז תכניסו אותו לסביבה עם כלבים ותראו תגובה אחרת לגמריי!!! כלב הלחוץ אך ורק מהכלבים בסביבה ולא מהנוהג שלו. פחות סטרס, יותר רצון לשת"פ ואחוזי הצלחה גבוהים יותר ולא רק לאותו הרגע, אלא לטווח ארוך!

הטיפ היחידי שאני יכול לתת לכם, שבפירוש יציל אתכם ממצבים בלתי הפיכים הוא כזה:
"אל תטפלו בבעיות התנהגות של הכלב שלכם בזה שתמשכו לו ברצועה יותר חזק בכל פעם, זה לא ילמד אותו להפסיק אלא ילמד אותו להמשיך עד שלא תוכלו לתקן אותו יותר חזק".
למדו את הכלב שלכם להבליט סימני הרגעה, למדו אותו לסמוך עליכם ומתוך אלה תוכלו ללמדו להירגע באמת.

משפטים אמיתיים ששמעתי ואמורים להדליק לכם נורה אדומה הם בסיגנון:

"חייבים לעבור לקולר אלקטרוני, אחרת זה לא ילך" וזה אחרי שיעור אחד או כבר בשיחת טלפון!
"תמשכו חזק יותר, ככה הוא ילמד" - כן, זו הדרך ללמד את הכלב לפחד מכם.
"תבעט לו בלסת ואז הוא ילמד לא לתקוף אותך יותר כשהוא אוכל" - אין צורך להרחיב.
"תסגור את הדלת על האף של הכלב והוא ילמד לא לצאת מהדלת ללא אישור".
"תן לו ברכיה הוא ילמד לא לקפוץ".

הבנתם את הרעיון.

בפוסט הבא!
אביא בפניכם סיפור מקרה מהמעניינים ביותר והסבוכים ביותר שהיו לי על כלב בן שנה שאולף בשיטות מאוד אגרסיביות כבר בגיל חצי שנה ומה זה גרם לו ואיך הוא הפך לכלב מאוד מאוד מאוד מסוכן.

היו חכמים ואלפו את הכלבים שלכם בשיטות הגיוניות לכלב שלכם, כך תהיה לכם הצלחה גדולה יותר.

לכל שאלה ולכל בעיה אתם מוזמנים לפנות אליי במסר, בטלפון, אימייל או בפייסבוק וכבר לא זוכר אילו עוד אמצעי תקשורת יש כיום

אל תשכחו להירשם מצד שמאל לבלוג ולקבל עידכונים כשיוצא פוסט חדש.

שבוע טוב לכולכם!

גיא תיכון - מטפל התנהגותי בכלבים.
www.dogs-guy.co.il
https://www.facebook.com/DOGS.GUY
0544-799979

www.dogs-guy.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י גיא תיכון - אילוף כלבים שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]