חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
שדולת הנשים, בעד נשים?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: קונג פו הגנה עצמית בריאות מדיטציה

נושא המאמר: חישת הגוף- טכניקת קונג פו
מאת: אסף קמחי   שמור מאמר למועדפים


במאמר זה אני מסביר בקצרה על טכניקה נפלאה לשיפור יכולות לחימה, בריאות ומדיטציה.

את הבסיס לתרגול הצ'י קונג התחלתי עוד לפני שלמדתי תרגול מובנה של הסדרות המסורתיות. במסלול לימודי הקונג פו תרגלתי את היכולת להרגיש את הגוף.

במשך שנים ועד לרגע זה אני מתרגל את יכולת השליטה בהרגשת הגוף, התחושה שלו, מיקום האיברים ואופן פעולתם. היכולת להרגיש את הגוף למרות ואולי בשל הפשטות שבה הינה מופלאה מסתורית וחושפת רבדים שונים ככל שמתרגלים אותה יותר.
ישנן דרכים רבות לתרגל טכניקות ממשפחת הרגשת הגוף. במקרים מסוימים אנו מעבירים את תשומת הלב התודעתית אל הגוף או אל איברים וחלקים שונים בו, בתרגילים אחרים ננסה להכיר את גופנו בצורה עמוקה יותר ובאחרים ננסה ממש לחקור אותו בעזרת טכניקות שונות.

ישנן עוד הרבה גרסאות מגוונות ומעניינות לביצוע תרגילים ממשפחת חישת הגוף. אלו מובילים בבטחה אל עבר מערכת יחסים נהדרת בין המתרגל לגופו. כשאנו מכירים אותו ונותנים לו תשומת לב הוא גומל לנו בבריאות, בתנועה מדויקת, עוצמתית והרמונית, בשיפור יכולות הרפיה ובהרגשה של חיות וחיוניות.

אמן חישת הגוף יוכל להשתמש בטכניקות חישה בכדי להתחבר אל הרגע הנוכחי, אל ההווה. מתרגלים מזרמים שונים מנסים מזה שנים למצוא דרכים בכדי להיות נוכחים ברגע. הם מתחברים אל החושים שלהם, אל המחשבות, הרגשות והמניעים שלהם... ברגע נתון.
אורך החיים המערבי דורש מהאוכלוסייה להיות תמידית במחשבות על דברים שיש לעשות. אני בדיוק בדרך ל... אני צריך להספיק, כדי שאחר כך... או במחשבות על העבר, מה כבר עשיתי, היום בבוקר, אתמול, לפני שנה...
לאחר אימון קצר יחסית בו מתנסה תלמיד בלהרגיש את גופו, או חלקים ממנו, הוא מתחבר להווה. ללא מאמץ, זה פשוט משהו שקורא באופן טבעי. ההרגשה קצת קשה להגדרה. כמו שקשה להגדיר לאדם שלא רחץ מעולם בים את ההרגשה המיוחדת שבכך. אם בכל זאת אנסה לתמצת זאת למילים, אתאר זאת כנוכחות משמעותית ונעימה במיוחד בתוך הסיטואציה.

כשאנו מרגישים את הגוף מתוך מודעות מכוונת אנו מבצעים תרגול של עבודה פנימית, מדיטציה. ההשפעה של יישום תרגילים מדיטטיביים משתנה מתרגול לתרגול. במקרים רבים מתרגלים משתפים כי בעקבות התרגול ישנו שיפור בריכוז, הרגשה של רוגע ושלווה, תחושה של משהו נכון, צלילות מחשבית, חיבור פנימי ועוד ועוד

היכולת להפוך לאומן תנועה ברמה גבוהה תלויה באופן ישיר ביכולת שלנו להרגיש את גופנו, להיות מודע בכל רגע היכן נמצא כל חלק בגופנו. כך ניתן להגיע לרמה של דיוק תנועתי. רקדנים מרגישים את גופם מתוך דרישה מקצועית גבוהה הקיימת לרמת ביצוע. משום מה באמניות לחימה ותנועה הקשורות בפנאי ישנה נטייה להזניח יסוד חשוב זה ועובדים עליו רק ברמות גבוהות מאוד אם בכלל. בכדי להגיע לרמה גבוהה בתנועה תהליך חישת הגוף הינו מרכזי ומשמעותי ביותר.

בתרגול אומנויות לחימה מתבקש שילוב של הרגשת הגוף בכדי להגיע לרמה גבוהה, לרמת אמן.
אמני קונג פו לחימתי מנצלים את יכולות חישת הגוף בכדי להעביר את גופם במהירות ממצבים של הרפיה עמוקה למצבי כוחניות עוצמתית. האפקט הזה יוצר חוויה של פיצוץ בעת ביצוע חבטות. אנו משתמשים במעברים הזריזים בין הרפיה למתח גם בכדי להגביר את מהירות התזוזה וביצוע החבטות.

באומנות הצ'י קונג מתקיים שילוב בין עבודה פנימית (חישת הגוף) לתנועה אשר מחזק את יכולת הריכוז, משרה שלווה ורוגע, עוזר להרפות חלקים ואיברים בגוף והינו הדרך היחידה להעביר צ'י בגוף בצורה מודעת למקומות שנבחר. ברמות גבוהות יותר ישנו יישום העברה של צ'י כלפי גוף אחר. אומני קונג פו המתרגלים צ'י קונג לומדים בתחילה כיצד לעבוד עם הצ'י בתוכם וברמות גבוהות יותר אנו משתמשים בהעברה של צ'י לגוף אחר בעת ביצוע של דחיפות או חבטות.

ברמה גבוהה יוכל אומן חישת הגוף לחוש את גופו ואף להרגיש את גופו של מטופל, הוא יוכל להגיע לרמה גבוהה מאוד של טיפול על ידי העברה של אנרגיה מהיקום ומתוך עצמו על ידי הקרנות אנרגיה, הילינג, רייקי ועוד.


במאמר זה ניסיתי להציג בקצרה את נפלאות חישת הגוף. תרגול מדיטטיבי זה מאפשר תנועה מדויקת, חיוני ביותר לכל אמני הלחימה והתנועה, מקדם משמעותית את החיבור לרגע הנוכחי וחיוני ביותר לבריאות וריפוי אישי ושל אדם אחר.

אני מלמד תרגילי חישת גוף מגוונים כבר מהשיעור הראשון. הניסיון הראשוני לבצע חיבור זה הינו מפתיע בדרך כלל. כמו שכל יצור אנושי מבצע הליכה בפעם הראשונה. זהו תהליך טבעי לחלוטין ודי פשוט ובכל זאת הוא גורם לפליאה. החושים מתעוררים ומכאן נפתח שער לעולם חדש מסקרן ומופלא.

www.chikung.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אסף קמחי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]