חיפוש מאמרים

11716 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אח לימי חורף גשומים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: שינוי קריירה חיפוש עבודה דרושים קריירה

נושא המאמר: שינוי קריירה - נסו להיעזר במודל SWOT לצורך הערכת מצב אישית
מאת: אילן קוסקי   שמור מאמר למועדפים

כשמדובר בתכנון קריירה ורצון להתפתח ולהתקדם מרכיב המפתח הינו- יצירת תועלות. היכולת לזהות את כישורינו ויכולותינו ולמנף אותם ליצירת תועלות משמעותיות בשוק העבודה. אף מעסיק או מקום עבודה לא יישאר אדיש אל מול הצעה שלכם ליצירת תועלות עבורו ועבור הארגון שלו. ככל שתשכילו לכוון למקומות בהם יש לכם ערך מוסף משמעותי כך הסיכוי למנף את הקריירה שלכם גובר.

קשה לזהות תועלות שלנו מבלי להתחיל ולנתח באופן מקצועי את עצמנו ומה אנו בעצם מביאים אתנו להתמודדות הנוכחית בזירה התעסוקתית. חשוב גם לנתח את השוק והמגזר התעסוקתי בו אנו מבקשים להשתלב. אין מה להיבהל, זה לא כל כך מורכב כמו שזה נשמע. מודל ה- SWOT המשמש בעיקר לתכנון אסטרטגי יכול לשמש ככלי מצוין לתכנון הקריירה. בסופו של דבר אנו מבקשים "למכור" את עצמנו אל מול משרות ומודל ה- SWOT מאפשר בחינה כוללת של עצמנו ושל השוק מהזווית השיווקית (בהקשר שלנו- שיווק עצמי).

בתחילה ננתח את נקודות החוזק שלנו ואת החולשות. לאחר מכן, ננתח את האיומים וההזדמנויות עבורנו בזירה התעסוקתית בה אנו פועלים. הניתוח יאפשר לנו בהמשך לגבש תכנית אסטרטגית למינוף הקריירה שלנו בעיתוי הנוכחי.

וכעת נתחיל בניתוח העצמי - נקודות חוזק וחולשות אצלנו בהתייחס לשלב זה של שינוי קריירה.

נקודות החוזק שלנו- בסעיף זה ניתן לכלול את הפרמטרים הבאים:
• ניסיון מקצועי שצברנו כולל פירוט התנסויות והישגים מקצועיים. יש לציין גם תחומי מומחיות ספציפיים.
• השכלה, קורסים והשתלמויות רלוונטיות.
• מיומנויות ניהוליות בולטות- לדוגמה: כריזמה, יכולת הובלה, ניהול צוות, הובלת תחום מקצועי באופן עצמאי, יכולת קבלת החלטות, ניהול מו"מ וכדומה.
• פורומים והתאגדויות מקצועיות בהם אנו חברים.
• מעלות אישיותיות- לדוגמא: אחריות, מסירות, מצוינות, התלהבות, יחסי אנוש ותקשורת בין אישית, שקדנות, יכולת עבודה תחת לחץ, יצירתיות, תודעת שירות, עבודה עם אנשים וכדומה.
• קשרים- פירוט אנשים/ארגונים שיש לנו קשר איתם ויכולים לסייע לנו בתהליך שינוי הקריירה. הרשימה יכולה לכלול קשרים משפחתיים רלוונטיים, חברים (והוריהם), קשרים תעסוקתיים מהעבר, קשרים מרשתות חברתיות וכדומה.
• רשימת החברות/ארגונים איתם עבדתם בעבר- זווית נוספת להסתכלות על עוצמת הרזומה שלכם.
• רשימת הפרויקטים אותם קידמתם בעבר או לקחתם בהם חלק פעיל- החל מפרויקטים מקצועיים וכלה בפרויקטים קהילתיים חברתיים.
• איתנות כלכלית- פרק הזמן אותו תוכלו להקדיש לחיפוש המשרה החדשה ללא דאגה לפרנסה. כמובן מומלץ להתחיל ולחפש בעודנו עובדים במשרה הנוכחית אך לעיתים לא קיימת חפיפה ולכן חשוב ליצור תקופת ביניים שתאפשר לנו ירידה לשם העלייה.
• רשימת ממליצים- אנשים שישמחו לתת עליכם חוות דעת חיובית.
• התנדבויות – מעורבויות חברתיות, התנדבויות למיניהן. לעיתים תפקידים אותם ביצעתם בהתנדבות יכולים לחזק ולהצטרף לרשימת ההתנסויות התעסוקתיות שלכם.
• תחביבים ייחודיים בעלי ערך תעסוקתי תדמיתי- לדוגמה: תחביב הקשור לשירה בציבור עשוי להעיד על יכולתכם לדבר בפני קהל.

כעת ניגע בחולשות שלנו ובהתייחס למצבנו כיום. נקודות אלו ישמשו רק אתכם לצורך מיקוד במשרות המתאימות לכם. אין כוונה להציגן בפני מעסיק פוטנציאלי.
ניתן לכלול בניתוח את הנקודות הבאות:
• פערים בניסיון התעסוקתי (בהתייחס לתחום בו אנו מתכוונים לעסוק או למשרה ספציפית).
• הישגים לימודיים נמוכים יחסית או הסמכות חלקיות- לדוגמה: ממוצע אקדמי נמוך יחסית, מוסד לימודים שאינו מהמובילים. פער בהסמכה רשמית לעיסוק בתחום בו אתם מבקשים לעסוק, או צורך ברישיון מקצועי עפ"י חוק וכדומה.
• הערכה עצמית נמוכה וכנגזרת שאיפות תעסוקתיות נמוכות- תחושת המסוגלות האישית שלנו לא תמיד תואמת את יכולותינו. רוב האנשים ממעיטים בערכם במידה מסוימת. ככל שתעריכו את עצמכם גבוה יותר כך גם תזכו להערכה מצד המעסיקים הפוטנציאלים.
• פער בממליצים ממשרות קודמות (בעקבות סיום פחות יפה של תפקידים קודמים).
• פערי ידע אל מול משרה ספציפית- ידע מקצועי, ידע טכני, שפה זרה לא ברמה מתאימה, וכדומה.
• מיומנויות ניהוליות חלשות- חוסר ניסיון בניהול אנשים וכדו'.
• פער במיומנויות אישיות- יכולת תקשורתית נמוכה, פחד משינויים, אי עמידה בלחצים, וכדומה.
• מגבלות אישיות- שעות עבודה מוגבלות, מרחק גאוגרפי,



נעבור לניתוח הסביבה החיצונית לנו- שוק העבודה וספציפית התחום התעסוקתי בו אנו מבקשים להשתלב.

תחילה נזהה הזדמנויות ומגמות חיוביות אותן אנו מבקשים למנף לקידום הקריירה שלנו.
להלן הפרמטרים:
• צמיחה בענף המקצועי וצורך גובר בכוח אדם מיומן. שינויים רגולטורים המזמנים הזדמנויות תעסוקתיות.
• משרות ספציפיות שהמיומנויות והניסיון שלנו נותנים מענה מלא ואף מעבר.
• צרכים ומצוקות שהתעוררו בקרב ציבור רחב וביכולתכם לתת לכך מענה, הן באופן עצמאי והן כחלק מחברה המספקת פתרונות בתחום (לפנות אליהן ולהציע שירותיכם).
• קשרים עם אנשים בעלי יכולת השפעה בתוך ארגונים/חברות בהם אתם מוצאים עניין.
• זיהוי חברות וארגונים שביכולתכם לספק להם תועלת כלשהי בתחום עיסוקם, בתחום משלים לזה שלהם, יכול להיות מודל/רעיון שפיתחתם שביכולתו לשפר ולייעל את פעולתם, מוצר או שירות שפיתחתם שעשוי לאפשר להם צמיחה. לדוגמה: פיתחתם סדנה ייחודית כל עוד זיהיתם תועלת ברורה עבור חברה ספציפית תוכלו לפנות באופן ממוקד ולהציע את שירותיכם כבעלי מועילות עבורם.
• לעיתים, תוכלו לזהות הזדמנויות קידום בתוך הארגון בו אתם פועלים.
• אינפורמציה שהשגתם בנוגע לתפקיד שמתפנה בארגון שמעניין אתכם.
• קשרים שזיהיתם בקרב חברים, מכרים או ברשתות חברתיות.


כעת ננתח את האיומים והמגמות השליליות בשוק מהן עלינו להיזהר או אליהן נדרש לתת מענה, או לקבל החלטה.
להלן הפרמטרים:
• גל פיטורין הפוקד את התחום המקצועי בו אתם מבקשים להשתלב.
• תקופת מיתון כוללת במשק והיצע משרות נמוך.
• תחרות חריפה אל מול המשרות הספציפיות שהגדרתם כמעניינות אתכם.
• יתרון לבעלי השכלה וכישורים גבוהים משלכם המתמודדים על המשרות בהן אתם חפצים.
• חסמי כניסה גבוהים לענף הספציפי המחייבים אתכם להשלים הסמכות ומיומנויות.
• היותכם בעלי כישורים גבוהים בהרבה מהנדרש בתחום- הדבר עשוי להרתיע חברות בעיקר בהקשר לחשש מציפיות שכר מוגזמות.

לאחר שנסיים את הניתוח הנ"ל תהיה בידינו מפה תעסוקתית אישית שעל בסיסה יהיה ניתן לתכנן את אסטרטגיית הפעולה המותאמת שתאפשר לנו הצלחה בשינוי הקריירה. הניתוח מחדד את הצורך במינוף נקודות החוזק שזיהינו אצלנו, הצורך בהקטנה ומזעור ככל שניתן של החולשות, במידת הצורך השלמת פערים מקצועיים, זיהוי וניצול ההזדמנויות המתאימות לנו ביותר והימנעות והפחתה ככל שניתן של האיומים. לאתר את דרך הפעולה הנבחרת שתאפשר לנו לשווק את עצמנו בדרך המיטבית ואל מול משרות התואמות את שאיפותינו התעסוקתיות.

שינוי קריירה הוא עיסוק בפני עצמו המחייב עשייה מרובה והתמדה ולכן כשלב משלים עלינו לגבש תכנית פעולה אפקטיבית הכוללת יעדים ועשייה יומיומית שיקרבו אותנו למטרה. על כך אפרט במאמר אחר.


לסיכום,
במאמר הנוכחי תיארתי את השימושיות של מודל ה- SWOT לצורך ביצוע הערכת מצב תעסוקתית מקצועית, עת אנו מבקשים לשדרג את מסלול הקריירה שלנו.
בשביל לתכנן את הקריירה שלנו, חשוב שנהיה ממוקדים ומדויקים ונדע בדיוק את מה אנו מחפשים. מדובר גם בהזדמנות לעסוק בדברים שאנו הכי אוהבים וטובים בהם ובהתייחס גם לרצוננו הטבעי להשתכר גבוה ככל שניתן. למצוא את שביל הזהב אתו נהיה שלמים ואפילו מחייכים.
לעת עתה, אבקש לאחל לכם צמיחה והצלחה במימוש מיטבי של הקריירה שלכם.
שלכם,

אילן קוסקי,
יועץ ומאמן אסטרטגי,
הבעלים של "אילן פיתוח אסטרטגיות להצלחה"
חברה מובילה לפיתוח אסטרטגיות יישומיות להצלחה בטוחה. כתובת אתר: www.ilan-k.co.il

www.ilan-k.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אילן קוסקי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  עסקים למכירה | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון | מטבחי יוקרה | חבל זגוריה | זמן טיסה |  הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 



ארטיקל מאמרים 2015 - 2006  clickgoseo@gmail.com מנוע חיפוש מאמרים ארטיקל, כבר בן 8 שנים!

After almost a year of wearing a Rolex Submariner rolex replica uk 114060 watch, I've come to at least one conclusion - this is a darn tough timepiece to beat. To own a Rolex watch for many replica watches sale people is an aspiration. The power of the Swiss company is that it has created a demand for the name, in many ways, more so than the products they produce. People often come to me and rolex replica say, "Ariel, I want a Rolex." I usually respond with, "OK, what Rolex do you want?" The answer is, "I don't know, that is why I need your rolex replica help, I need you to help me choose one." The message there is that Rolex is a company whose image in many ways is louder than its products. But at aBlogtoWatch, product is everything. The good news is that when it comes to product, Rolex watches rolex replica sale rarely let you down. If anyone asks me why Rolex is such a successful brand I often point out that "their products are actually really good."