חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
פצעי בגרות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: יוגה מדיטציה תודעה סבל

נושא המאמר: מהי יוגה
מאת: עודד פורר   שמור מאמר למועדפים

יוגה היא מלה בשפה ההודית שמשמעותה היא איחוד. זוהי תפיסה הודית על דרך חיים, המבוססת על שמונה שלבים, שמטרתה להוביל את מי שמקיים שלבים אלו לשחרור.
על מנת להבין את המושג 'שחרור' צריך לעיין בהבדל שבין תפיסת העולם של המערב לבין תפיסת העולם של המזרח.
הבחנה מקובלת בין דתות מערביות לבין דתות מזרחיות מבדילה בין דתות מערביות שהן דתות של התגלות, לבין דתות מזרחיות שהן דתות של שחרור. דתות של התגלות (יהדות, איסלאם, נצרות ...) הן דתות שהתחילו בנקודת זמן היסטורית מסוימת בה אלוהים התגלה בפני הנביא (משה, מוחמד, ישו ...) והעביר דרך הנביא את ה'אמת' אל העם ואיתה גם את דרך החיים המתחייבת מכך, כשהיא מעוגנת בטקסט כתוב. דתות של שחרור חסרות נקודת זמן המציינת את התחלתן והן טוענות לנצחיות. תפיסה זו לא משייכת את כתבי הקודש לאלוהים או לאירוע היסטורי מסוים, שכן אז יינטל כוח הנצחיות הטמון בהן והן תאבדנה מסמכותן.
בדתות מערביות המושג 'גאולה' תופס מקום מרכזי בעבודת השם והוא נתפס כמושג הופכי למושג ה'חטא', ההתייחסות לגאולה היא כגאולה מן היצר הרע המדיח את האדם מלימוד ועבודת השם.
בדתות מזרחיות מחליף המושג 'שחרור' את הגאולה, והשחרור הוא מחוסר הידע ומן הסבל הנגרם כתוצאה מאי הידיעה.
על פי תפיסת המזרח, גרעין הידע טמון בקבלת ההנחה שראיית העולם שלנו מושתתת על הדרך הפרטית על פיה אנו בוחרים לפרש את המציאות ועל כך שראיה זו נטולת בסיס ממשי. הסבל נגרם מחוסר ההבחנה בין המציאות האובייקטיבית לבין הדרך הפרטית שלנו להבין אותה.
המציאות היא אחת והיא נתפסת בצורה זהה על ידי החושים של כולנו בצורה אינטואיטיבית. לעומת זאת, דרך החשיבה וההסתכלות שלנו על המציאות, שהיא תוצר ניסיון החיים שלנו והחוויות שעברנו, היא הקובעת את הדרך שבה נתפוס את המציאות. הדרך הזו שבה אנו חווים את המציאות גורמת לנו פעמים רבות סבל וחוסר אושר. כך למשל ילדים קטנים פועלים מתוך תפיסה אינטואיטיבית של המציאות ופחות מדפוסים נרכשים של פירוש למציאות.
כאן המקום לחזור למושג שחרור, כיוון שהיוגה עוזרת לנו להשתחרר מן הסבל הנגרם מחוסר ההבחנה בין מציאות אובייקטיבית לבין תפיסה פרטית.
היוגה התפתחה על ידי אנשים רבים שתרמו כל אחד את שלו להתפתחותה, והידוע מכולם הוא מלומד בשם פטנג'לי שכינס את עיקרי היוגה באסופה של כמאתיים משפטי חוכמה (=סוטרות), הנקראת "היוגה סוטרות של פטנג'לי".
התרגול של תנוחות היוגה הוא שלב בסיסי בין שמונת השלבים שהיוגה מדברת עליהם. ביוגה מושם דגש חשוב על הנשימה ותרגול של נשימה תופס חלק עקרוני בתרגול יוגה. קיימות שיטות רבות לתרגול של יוגה וכמובן שכל מורה מכניס לתרגול את סגנונו האישי ואת הדגשים הנראים לו חשובים.
התרגול הפיזי של תנוחות היוגה שם את הדגש על חיזוק שרירי גוף חלשים והגמשת שרירים קצרים על מנת לשפר את איכות החיים, היציבה וחופש התנועה. תנוחות היוגה פותחות מעברים בגוף לזרימה של אנרגיה, מעברים שחלקם נסגרים ונחסמים במהלך החיים ומכאן התחושה הטובה שלאחר תרגול. הקושי והכאב שהגוף חווה בזמן של תרגול תנוחות יוגה, מאפשר למוח להתרכז בגוף ולהפנות את תשומת הלב פנימה.
התחושה של עומס מחשבות וחוסר שקט בראש, המחשבות על מה שקרה ועל מה שעוד צריך להספיק לעשות, כל אלו נחלשים כשהריכוז מתחדד ותשומת הלב מופנית אל תוך הגוף פנימה.

www.hayoga.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עודד פורר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]