חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
פריצת דרך אדירה בתחום תוספי המזון עם מוצר פטנט שעבר מחקרים קליניים!!!





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: טיול בנחל נחל שורק חוף פלמחים שמורת טבע

נושא המאמר: מסלול לאור ירח למיטבי לכת בחוף פלמחים ונחל שורק
מאת: מני נחמן   שמור מאמר למועדפים

מסלול טיולים רגלי למיטבי לכת המשתרע לאורך 12 קמ באחת משמורות הטבע היפות ביותר בארץ. הטיול יעבור ב נחל שורק השוכן באיזור מטעים ופרדסים באיזור נס ציונה. בטיולנו נראה שרידים מתקופת הביזנטים ועד היום, נבקר ב נבי רובין וחורשת הצנחנים, נמשיך בטיפוס על מצוקי הכורכר, נבקר בקיבוץ ונצעד על קו החוף עד היישוב התנכי יבנה-ים.

חולות פלמחים הם חלק מרצועת חולות המתחילה בנילוס שבמצרים וממשיכה עד לצפון ישראל. החול המצוי בחופיה של ישראל נוצר באפריקה, במעלה נהר הנילוס הארוך וגרגרי החול נישאים בזרם כ- 7000 קמ (!) עד לשפך הנילוס אל הים התיכון. החול נישא אל חופי ישראל מדלת הנילוס על ידי גלי הים.

חוף פלמחים נכלל בין רצועות החוף הטבעיות והפראיות הבודדות שנותרו במרכז הארץ, שייך לאיזור החולות הנודדים של מישור החוף הדרומי. ממעלה מצוק הכורכר, מעל החוף, נוכל לצפות ב קיבוץ פלמחים אשר שוכנים בסיס חיל האויר, מתחם אימוני צניחה וקבר נבי רובין.

האיזור ניצל, בינתיים, מכרישי הנדלן בזכות הגדרתו כגן לאומי נחל רובין – שפך נחל שורק. בחוף עצמו מתוכננת הקמת כפר נופש. עניין זה מעורר את התנגדות הירוקים שעתרו לבית המשפט. בעקבות עתירתם של הירוקים פסק בית המשפט להרחיק את בית הנופש מהחוף.

הדיונות העטורות צמחייה ביניהן מתפתל נחלק שורק למעשה מסיימות את מסלולו מהרי ירושלים. עד לאחרונה זרמו בנחל מי ביוב משפכי ירושלים ובית שמש, אך הנחל בתהליך שיקום מבטיח וכבר רואים לאורכו צמחיה מתחדשת וכמו כן ניתן להבחין בזרימה של מי שטפונות, מים מנביעות מעטות, מי תהום המתנקזים לאפיק וקולחים (שפכים מטוהרים) שלא נוצלו להשקיה חקלאית. שיקום הנחל כולל גם טיפול במניעת מפגעי יתושים, שתילה מחדש של צמחיית גדות הנחל, יצירת חניונים וחורשות נופש ליד קו המים, שיפוץ אזורי הטלה לאוכלוסיית הצב הרך ויצירת אזורי קינון לציפורים.

חורשת הצנחנים הינה חורשת עצי אקליפטוס שנטעה קקל מערבית לגשר נחל שורק. מדרום לחורשה זו נוחתים חיילי צהל בצניחותיהם הראשונות. החורשה משמשת נקודת מפגש בין משפחות הצנחנים לבין הצנחנים הטריים. בחורשה נמצא חניון המהווה נקודת יציאה לטיולים רגליים בשפך נחל שורק, בדיונות שמסביב או לקבר נבי רובין. מסלולו של הנחל סלול ולכן עשוי להתאים גם לנכים ולאנשים המגיעים עם עגלות ילדים.

נבי רובין הינו מקום קבורה וצריח מסגד שנפל בחולות פלמחים. המסורת הערבית מייחסת את קדושת המקום לראובן משניים עשר השבטים ובעבר היו ערביי ארץ

מגיעים לחגוג כאן בחודשיי הקיץ. על פי הכתובת שנמצאה בפתח המסגד, המתחם הוקם לפני כשש מאות שנה בפקודתו של מושל עזה, סיף א-דין תמראז אלמודי אלאשרפי אשר ציווה לבנות מצודה כנקודת משמר על ציר השיירות דרך נחל שורק לירושלים.

אתר ארכיאולוגי יבנה-ים הינו עיר נמל עתיקה בארץ ישראל. העיר הייתה אחת מערי הנמל המרכזיות שמדרום ליפו ונמלה שימש את ישובי פנים הארץ בתקופת התנך. במפות מימי הביניים מכונה יבנה ים – יבנה, הנמל של היהודים. כיום נותר לנו תל שטרם נחפר, ממש על קו החוף.

הפרטים הקטנים והחשובים:

למי מיועד הטיול: למיטיבי לכת בלבד.
מומלצים: מצב בריאותי טוב, נעלי הליכה סגורות, מי שתייה, כובע, פנס.
על המסלול: מסלול לאורך 12 קמ בשמורת טבע מהיפות בארץ.מסלול לאורך שבילי מטעים וחול ללא עליות. המסלול אינו מעגלי.

meny.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מני נחמן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]