חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אחריות בהעסקה משולשת





    קישורי טקסט (לפרטים)




מלון בחרמון
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עמוקה טיול בנחל קברי צדיקים טיול בארץ ישראל

נושא המאמר: סודות הקבלה וקברי צדיקים – טיול מרתק לצפת, הר מירון ועמוקה
מאת: מני נחמן   שמור מאמר למועדפים


אין זה קשה במיוחד לסגל לעצמך גישה רוחנית בליבה של אחת מארבע ערי הקודש בישראל, ערש לידת התורה הקבלית כאשר הגעתי השנה לביקור בצפת, הקדושה והמרהיבה ביופיה, ערכתי הסמטאות העתיקות, בבתי הקשתות העשויים מאבן צפתית בינות עצים ירוקי עד וכן בקברי הצדיקים הקרובים אליה, השוכנים בעמוקה ובביריה.

צפת – יפה כמו תמונה
יושביה של צפת אנשי רוח, אמנות ותיירות. העיר צפת ממתיקה סודות מן העבר ואטרקטיבית למטייל לא רק בזכות היותה קדושה ומיסטית גם האוויר הגלילי הצח בעיר הגבוהה חודר במלואו לריאות ומפיח חיים.נופי הגליל המונחים למרגלותיה שופעים בכתמי ירוק ותכול, וכיפת החרמון הצחורה מעטרת את קו הרקיע ביום חורף בהיר.

חגיגת מוזיקה נשמה יהודית - כליזמרים מנגנים בצפת בכל פינה
במהלך הטיול הגיעו לאוזניי נעימות של מוזיקה צוענית ובפנייה לסמטה הבאה הבחנתי בכלייזמר המפליא בניגוניו על קלרינט משופשף שקרץ לי בעינו. בחצר צמוכה ראיתי ילדים מגודלי פאות רצים וצוהלים תוך שהם מניפים את ידיהם במופע ריקוד מאולתר לכבודי, ולאחר מכן הסתלקו כלעומת שבאו.

עוד תמונה טיפוסית לצהרי היום בצפת
הגירוי המוזיקלי כמו פתח בפני צוהר נסתר יחד עם המלמולים ביידיש של אברכים צעירים שליטפו את אוזניי הסקרניות. המשכתי לתוך הרובע היהודי, בו ביקרתי בבתי כנסת עתיקים בעלי תקרה גבוהה. ניתן היה ממש לחוש בעבר העשיר דרך מבט בצבעיהם הדהויים של הקישוטים המיוחדים ומספרי התורה הישנים השמורים בין כותליהם.

החלטתי להמשיך אל הרובע הערבי בו קמה קריית האמנים. בתוך הבתים המרשימים נמצאו גלריות מרשימות, וכן תמונות וחפצי חן אשר תפסו את חלונות הראווה. ביניהן, בחנויות הצרות, שקדו האמנים המקומיים על מלאכת ידם והציעו תפילין מעוטרים, כיפות רקומות וכלי כסף תוצרת יד לכל עובר ושב.

כשנכנסתי לאחת החנויות, מוכרת חרושת קמטים ומאירת עיניים טפחה על כתפי בחום ואמרה: לא חשוב המחיר חביבי, שלם כמה שיש – העיקר שייעשה שימוש באמנות שלה. למרות זאת חשוב לציין כי ההרגשה העיקרית בצפת היא שבצפת לא עובדים בשביל הכסף, אלא בשביל מצווה.

המלונות בצפת שומרים על צביונה העתיק ומי שמעוניין להגיע לביקור מעל ללילה אחד יכול להתארח במלון רימונים הממוקם בלב מושבת האמנים. מלון רימונים נבנה על חאן טורקי ששוחזר, ובין חדר האוכל לבריכת המלון נמצא גן פסלים מקסים שממרפסותיו נשקפים יערות צפת בהם קברי צדיקים ומקובלים.

ניתן גם לסייר במוזיאונים המרתקים של צפת המספרים את עברה העשיר והמרתק, במצודה הצלבנית הענקית ולטעום מהפסטיבלים הססגוניים הנערכים בה, שהופכים אותה לחגיגה של צבעים מראות ואווירה.

נבקר בסמטאות צפת השופעות רוחניות וקדושה, נפגוש אנשי קבלה מרתקים, אומנות יהודית , נבקר בגלריה של דיוויד פרידמן לסדנת קבלה בראי האומנות, נמשיך בשיטוט בגלריות ברובע האמנים ונפגוש בדרכינו אנשים מעניינים.

קברי צדיקים בגליל ובצפת

צפת היא אחת מארבע ערי הקודש בישראל ובמשך שנים היוותה צפת את המרכז הרוחני של ישראל. סביב צפת פזורים קבריהם של צדיקים רבים שחיו בה. הגישה לקברי הצדיקים באיזור דורשת נסיעה ברכב. לאורך הדרך תוכלו לשים לב כי ישנם שלטים חומים בעלי כיתוב לבן המורה על ציוני הקברים. לפניכם מספר אתרים בהם נבקר:

בצפת העיר נבקר בקבר הארי הקדוש (רבי יצחק לוריא) אשר נמצא בבית הקברות העתיק אשר בקצה העיר. במקום קבורים גם צדיקים נוספים: חנה ושבעת בניה אשר מברכת את המתפללים אליה בפוריות, קבר רבי יוסף קארו, מחבר הספר שולחן ערוך, ועוד.

קברי צדיקים אשר בהר מירון: רבי יוחנן הסנדלר, רבי הלל ותלמידיו, רבי שמאי ותלמידיו ואחרים וגם כסא אליהו הנביא, אנו נבקר בקבר רבי שמעון בר יוחאי ונדליק נר לזכרו במקום בו ההילולה הגדולה כל לג בעומר.

קבר יונתן בן עוזיאל אשר נמצא בעמוקה אשר תפילה אליו תסייע ב הצלחה בפרנסה, בזוגיות ובפריון.

meny.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מני נחמן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]