חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
כתיבת פלייר





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מוצרים מיובאים מכס מיסים עורך דין מכס

נושא המאמר: סיווג מוצרים מיובאים
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]


סיווג הינו הקביעה לאיזה פרט מכס ישויך מוצר בעת ייבואו לישראל.
הסיווג נעשה על פי עקרונות שנוסחו במועצה לשיתוף פעולה לענייני סיווג השייכת לארגון המכס העולמי (WCO-WORLD CUSTOMS ORGANIZATON).

הפרקים מחולקים לפרטים ופרטי משנה על פי השיטה הבינלאומית הנקראת SYSTEM HARMONIZED (השיטה ההרמונית לתיאור מצרכים וקידודם) כשבכל חלק ופרק ישנם מונחים וכללים החלים לגביו.

פרק מכס

פרט מכס הינו מספר בן 8 ספרות המכיל את מספר הפרק, הפרט ופרט המשנה. הפרט מכיל מידע מפורט לגבי שיעור המכס החל עליו, תוך התייחסות לארץ בה מיוצר וממנה מיובא, שיעור מס קניה, שיעור התוספת ביבוא וציון יחידת המידה.

6 הספרות הראשונות מייצגות את תיאור הטובין כפי שנקבע בשיטת הקידוד של בריסל, ו-2 הספרות האחרונות מייצגות סעיפים ישראליים.
צו תעריף המכס והפטורים ומס קניה על טובין, תשע"ב -2012 (להלן: "הצו"), הינו צו על יבוא מסחרי של מוצרים לישראל ומפורסם על ידי אגף המכס בתחילת כל שנה, ומעודכן במהלך כל השנה.

כל הטובין בצו המכס מסווגים על פי אמנת בריסל, והוא משמש אכסניה לאלפי פריטים בהתאם לה.

סעיף 3 לצו הנ"ל קובע כי סיווג טובין בתוספת הראשונה יהיה לפי ההוראות ובהתאם לאמנה בדבר השיטה המתואמת לתיאורם ולקידודם של טובין.
אם מכל סיבה ניתן לסווג טובין בשני פרטים או יותר, הסיווג יהיה כדלקמן: הפרט הנותן את התיאור המפורט ביותר יהיה עדיף על הפרטים הנותנים תיאור כללי יותר. אולם כאשר שני פרטים או יותר מתייחסים כל אחד רק לחלק מהחומרים הכלולים בטובין מורכבים או מעורבים, או רק לחלק מהפריטים הנתונים במערכת למכירה קמעונית, ייראו פרטים אלה כמפורטים במידה שווה לגבי אותן טובין, אפילו אם אחד הפרטים מתאר באופן שלם יותר או מדויק יותר את הטובין.

סיווג טובין

סוגיית סיווגם של טובין המיובאים לישראל לפי צו תעריף המכס עולה מפעם לפעם בבתי המשפט בקשר למוצרים שונים, שכן מלאכת סיווג הטובין על ידי המכס הינה מסובכת ומורכבת.

יפים לעניין זה דבריו של השופט אנגלרד בפרשת יורוקום, לפיו "קשה סיווגם של מוצרים כקריעת ים סוף".

השופט אור ניתח בהרחבה את השלבים השונים שבהם יש להלך כדי להכריע במחלוקות בעניין סיווג טובין, וקבע כי:
1.יש להבהיר את טיבם ומהותם של הטובין.
2.יש להבהיר את משמעותם המשפטית של פרטי המכס הנוגעים לעניין
3. יש להתאים בין הטובין לפרט המכס המתאים לו.

בת"א 6549/05 ובת"א 1176/07 נדונה שאלת סיווגם הנכון של שסתומים אוויר לצמיגים מיובאים. בית המשפט השלום קבע כי מלאכת הסיווג היא בעיקרה פעולה נורמטיבית, הנעשית על בסיס עובדתי נתון. משנמצא בסיס משפטי מוצק לטענות התובעת, אין בכך שבעבר סברה, בטעות, כי הסיווג הנכון הוא שונה, כדי למנוע מן התובעת להפנות לתשתית המשפטית הרלוונטית. במקרה זה עמדת התובעת בשאלת הסיווג התקבלה.


רמת גן: רח' בן גוריון 2, (מגדל ב.ס.ר 1)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' פרנקלין 7, סקטור 1, בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר לעורך דין אלי דורון
משרד עורכי דין - דורון, טיקוצקי, צדרבוים, עמיר, מזרחי

www.taxlawyers.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]