חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הורדה ישירה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הכנסות משותפות חישוב מאוחד בני זוג מס הכנסה

נושא המאמר: גוברים הקולות לשינויי חקיקה באופן חישוב המס על הכנסות בני זוג שעובדים יחד
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]

לפני מספר חודשים, פסק בית המשפט העליון כי כל אימת שקיימת תלות בין מקורות ההכנסה של בני זוג, הרי שיש לערוך להם חישוב מס מאוחד על הכנסותיהם. זאת, גם במידה שביכולתם של בני הזוג להוכיח שמשכורותיהם נבעו משיקולים ענייניים בלבד, ושאין מדובר בתכנון מס בלתי לגיטימי. בחודש יוני האחרון דחה בית המשפט העליון בקשה לקיום דיון נוסף בנושא.

לאור שיטת המס הנהוגה בישראל, חישוב מאוחד של המס על הכנסות בני זוג עשוי להגדיל את נטל המס המוטל עליהם. צירוף הכנסותיהם יוצר הכנסה משותפת גבוהה יותר, שחלה עליה מדרגת מס הגבוהה מזו אשר היתה חלה על הכנסתו של כל אחד מבני הזוג בנפרד. במצב כזה, אין בני הזוג נהנים ממדרגות המס הנמוכות שהיו נהנים מהן אילו נערך חישוב נפרד. הגידול בחבות המס של בני הזוג במצב כזה יכול להיות בסכומים משמעותיים המגיעים במקרים מסוימים לעשרות אלפי שקלים בשנה.

בית המשפט פסק כאמור לעיל היות שלגישתו לשון סעיף 66(ד) לפקודת מס הכנסה הינה ברורה דיה ואינה מותירה מקום לפרשנות שונה. באותה נשימה, החל מפסק הדין בענין קלס שניתן בשנת 2003 וכלה בפסק הדין האחרון שניתן בעניין מלכיאלי (לרבות ההחלטה הדוחה קיום דיון נוסף) בו הביע בית המשפט דעה ברורה ביחס לסעיף 66(ד) ולפיה מן הראוי כי המחוקק יתערב ויתקן את פקודת מס הכנסה באופן שבו ישונה סעיף 66(ד).

במסגרת הביקורת שהשמיע בית המשפט העליון על נוסח סעיף 66(ד) לפקודה, הודגשה הפגיעה אותה יוצר הסעיף בשני מישורים: ראשית, סעיף 66(ד) לפקודה מפלה לרעה זוגות נשואים לעומת זוגות שאינם נשואים. זוגות שאינם נשואים ייהנו מחישוב מס נפרד על הכנסותיהם גם אם הם בעלים משותפים של חברה, בעוד שבמקרה בו בני הזוג הינם נשואים, ייערך חישוב מס מאוחד על הכנסותיהם. האמור מחליש את התא המשפחתי ומעודד את פירוקו במקום לחזקו.

שנית, החישוב המאוחד של המס על הכנסות בני הזוג מקפח בדרך כלל את הנשים אל מול הגברים. אומנם, תוצאה זו משליכה על הכנסתם של שני בני הזוג, בלי להתייחס לשאלה הכנסתו של מי מביניהם נמוכה יותר, אולם המציאות מלמדת כי בדרך כלל נוצרת הפליה ברורה לרעת האישה דווקא. נוכח קיום פערי שכר במשק בין גברים לנשים (על רקע תפיסות חברתיות מסורתיות לפיהן תפקידה של האישה בבית, ומשהיא יוצאת לעבודה, הכנסתה נמוכה יותר), יוצא כי בפועל נושאת האישה בנטל המס המוגבר החל על בני זוג. משמעות הדבר היא שנוצרת הפליה פסולה לרעת האישה בנשיאה בנטל המס האפקטיבי. יש בכך כדי להוות תמריץ שלילי לעבודת האישה במשק ודחיקת רגליה לשולי מעגל העבודה.

מתברר כי הערתו של בית המשפט העליון להתערבות המחוקק נפלה על אוזניים קשובות וזכתה לתמיכה בקרב מגזרים רחבים בציבור. חשבו מכך, גם חלק גדול מבין חברי הכנסת, האמונים על תיקוני החקיקה, תומך בעמדה הגורסת כי הנוסח הנוכחי של סעיף 66(ד) לפקודה אינו מתאים ומן הראוי לתקנו.

בדיון שהתקיים לאחרונה בועדת הכספים של הכנסת שעסק בענין אופן חישוב המס על הכנסות בני זוג העובדים ביחד הובעה תמיכת חברי הוועדה בשינוי החוק. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, הביע את דעתו כי עריכת חישוב מאוחד של המס על הכנסות בני זוג שעובדים ביחד אינו ראוי, וכי המצב חייב להשתנות. לגישתו, חיוב בני זוג כאלה לשלם מאות אלפי שקלים בגין התקופה שקדמה למתן פסק הדין בענין מלכיאלי הינו בבחינת תשלום רטרואקטיבי בלתי ראוי. ח"כ גפני קרא לרשות המיסים להימנע מלחייב באופן רטרואקטיבי בני זוג שביקשו חישוב מס נפרד מלשלם את תוספת המס הנובעת מחישוב מאוחד בגין תקופות עבר.

ח"כ גפני אף העלה את החשד שמא בעקבות הירידה בהכנסות המדינה ממיסים, יש רצון ברשות המיסים להגביר את הגבייה באמצעות העלאת נושאים שונים שבעבר לא נגבה מס בגינם. ח"כ גפני הוסיף ותהה האם התנגדות רשות המיסים לחישוב מס נפרד מקורו באידיאולוגיה או בחסר בהכנסות של כ- 260 מיליון ₪ שהינה העלות השנתית של ביצוע חישוב מס נפרד לבני זוג שעובדים ביחד.

ח"כ יריב לוין טוען כי קיימות יותר מדי הוראות חוק המעבירות לאנשים מסר לפיו לא כדאי להם לחיות ביחד, לעבוד ביחד וכו'. לגישתו צריך לעודד את התא המשפחתי ולא להעניק תמריצים שיובילו לפירוקו. ח"כ לוין קורא לח"כים לפעול לקידום שינוי חקיקתי בהקדם, והצטרף לקריאה שלא לגבות תוספת מס בשל עריכת חישוב מס מאוחד בתקופה שקדמה למתן פסק הדין בענין מלכיאלי. דברים ברוח דומה, הביעו חברי כנסת נוספים שהשתתפו בדיון: ח"כ ליה שמטוב, ח"כ אחמד טיבי וח"כ פאינה קירשנבאום.

יו"ר הוועדה, ח"כ גפני, סיכם את הדיון באומרו כי יבחן אפשרות לקדם הצעת חוק שתביא לשינוי המצב הקיים כיום. ח"כ גפני הוסיף כי להערכתו אף חבר הכנסת לא יהיה מעונין בהשארת המצב הנוכחי על כנו, שכן לא יתכן שאנשים ישלמו מאות אלפי שקלים רטרואקטיבית בגין התקופה שקדמה למתן פסק הדין בענין מלכיאלי.





רמת גן: רח' בן גוריון 2, (מגדל ב.ס.ר 1)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' פרנקלין 7, סקטור 1, בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר לעורך דין אלי דורון
משרד עורכי דין - דורון, טיקוצקי, צדרבוים, עמיר, מזרחי

www.taxlawyers.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]