חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
שמירה על קוד תקין בבניית אתרים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: טיול ביער יער חורשים טיול בשרון טיול ביער חורשים

נושא המאמר: טיול ביער חורשים
מאת: מני נחמן   שמור מאמר למועדפים

כמה דקות מכפר סבא ישנו יער חורשים. איש כמעט ולא מבקרים בו, לא מאוד מוכר, אך צבעוני ופורח. האורנים בירוק בהיר, הרקפות פורחות בין הסלעים ממש כמו בשיר, וריחם המשכר של הנרקיסים נישא באוויר.

יער חורשים נמצא על גבעה למרגלות השומרון, ומסביב ליער נוף מרהיב. ניתן להשקיף מכאן לעבר קו החוף, מגוש דן ועד ארובות חדרה, ובמזרח אפשר לראות כפרים ערביים מעברה הרחוק של חומת ההפרדה. סביבנו הישובים מתן, אורנית, נירית וקיבוץ חורשים. מתחתינו נחל קנה החובר לירקון.

לכל עונה יש צבע מיוחד

סוף ינואר הוא עונת "הגל הצהוב" בפריחה. זהו בדיוק הזמן שבו כדאי לראות את הפריחה המרהיבה של הסביונים, החמציצים ציפורני החתול והקידה השעירה. הגל הבא הוא "הגל הלבן" של הכרכומים והשקדיות, ועוד כמה שבועות ניתן יהיה לראות את "הגל האדום" של הכלניות, הפרגים והנוריות.

פעם אזור זה היה מיושב, ויש עדיין אפשרות למצוא כאן עתיקות, גתות למדרך יין חצובות בסלע, בורות מים ומבנים עתיקים. בראש הגבעה ישנו מבנה ערבי טיפוסי,קרוב אליו מתנשא מגדל תצפית של קק"ל. על הגבעה ממול שרידי חירבת זכור, בתקופת התנ"ך חיו כאן שבט מנשה, שאבד עם כיבוש הממלכה על ידי אשור והגליית עשרת השבטים. משפחתו של סרן חזי ספיר שנפלבפיגוע ברצועת עזה הקימה לזכרו כאן חניון ומתקני פיקניק.

יש לכם אפשרות להסתובב ביער ברגל, רכובים על אופניים או על גבי סוסים, לנהוג ברכבי שטח וליהנות מפיקניק משפחתי בחניונים הרבים והמגוונים שנמצאים בשטח. היער שממוקם במרכז הארץ צמוד ליישובים כפריים וחקלאיים ולא רחוק מערים גדולות, הופכת אותו ליעד תיירותי נחשק ופעיל.

פארק האופניים ביער, הוקם בזכות המשוגעים לדבר, אשר השקיעו עבודה רבה על בלימוד השטח, סימון השבילים, עידור וגיזום כפי שנדרשו, והתוצאה - פארק לתפארת ולרווחת רוכבי השרון הצמאים לאזורי רכיבה קרובים. בתוך היער ישנם שבילים סלעיים מאוד לא מלוטשים, שאינם חלקים, ובסופו של דבר עבודה מאומצת לאורך כל הדרך.

ביער חורשים יש הרבה חניוני פיקניק, בהם מתקני משחק לילדים ושולחנות פינג פונג מאבן (בחניון אורנית), שגורמים לשהייה בו למהנה במיוחד.


פרחים, שדות, מטעים - צבעוניות מרהיבה

היער ניטע בחלקו בידי הקרן הקיימת לישראל בשנות ה-50 של המאה הקודמת והוא עשיר במשאבי טבע ונוף מרהיבים. ביער עצי אורן וברוש ובחלקו הוא מכוסה בצמחיית בר עשירה. בימים אלה תוכלו לפגוש ברקפות המסתתרות בין הטרשים ובמדרונות הסלעים. ביער אפשר לראות גתות, בורות מים ומבנים עתיקים. בין קיבוץ חורשים לכפר ברא יש מטעי זיתים המטופלים בחלקם על ידי קרן קימת לישראל וחלקם כמטעים פרטיים על ידי תושבי הכפר.

נחל קנה מרשים בתווא הקניוני שהוא יוצר בנוף הגבעות . ליד המישור תוואי הנחל מתרחב, ויוצר שורות של מטעים. בעוברו במישור הוא מטשטש את ציר הנחל, בעיקר במקומות שבהם הוא מתאחד עם השדה החקלאי.

שומרי היערות

בלב היער ישנו מגדל תצפית אש לאיתור שריפות יער. מאחר והמגדל גבוה מאוד, אפשר לראות ממנו נוף מקסים של הרי שומרון ומישור החוף.
לפני 10 שנים נזעקו נציגי הישובים באזור וגייסו אלפי מתנדבים ותושבים למאבק ציבורי על מנת להגן על היער מפני תכניות בינוי. סיוע הגופים הירוקים, המשרד לאיכות הסביבה וקק"ל הוחלט לתחום את כל שטח היער כאזור המיועד לשימור, נופש ופנאי. קק"ל והחברה להגנת הטבע עשו רבות לפיתוח היער ולהגנתו

meny.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מני נחמן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]