חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
בטיחות בכבישים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חוות דעת מומחה פיננסי מומחה ממונה בית משפט שכל ישר פיתרון סוגיות גלגליות

נושא המאמר: מחיר הוויתור על מבחן " האדם הסביר"(אינו מבוסס על תיק ספציפי)
מאת: דורון ברגמן   שמור מאמר למועדפים

בני זוג נפרדו בשנת 2004 ופתחו תיק גירושין בבית המשפט לענייני משפחה ב-30.06.2004 .התיק הגיע לדיון "איזון משאבים " ב- 30 ליוני 2009 . היות ובבעלותו של הבעל היתה חברת שירותי ניקיון אותה ניהל במהלך עשרים שנה ,מינה בית המשפט מומחה מטעמו שיעריך את שווי החברה לצורך "איזון משאבים"( חלוקת הרכוש המשותף).
בקביעת מינוי המומחה בדיון שנערך ב- 30.6.2004 קבע בית המשפט כי על המומחה :
1.לגבש הערכה לשווי החברה בעת פתיחת התיק קרי: 30.6.2004.
2 .לבחון האם מתאריך פתיחת התיק ועד ל- 30.6.2009 התבצעו על ידי הבעל או מי מטעמו מעשים שיש בהם כדי להבריח נכסים
מהחברה ,"ליבשה " או לפגוע בריווחיותה ובפעילותה .
3.לגבש הערכת שווי לחברה ליום הדיון 30.6.2009

המומחה הממונה בחוות דעתו התייחס לשלושת הסוגיות וקבע :
1.שווי החברה לפי מודל היוון מזומנים עתידי (DCF )ליום 30.6.2004 עומד על 4,000,000 ש"ח.
2.מבדיקה מקיפה עולה שלא בוצעו פעולות ומעשים במטרה להבריח נכסים ,לייבש או לפגוע בריווחיות החברה ו/או בפעילותה.
3.שווי החברה לפי מודל היוון מזומנים עתידי (DCF) ל- 30.6.2009 עומד על 400,000 ש"ח . הירידה הדרסטית בשווי החברה
נובע משינויים מבניים בשוק ,רגולציה וכניסת מתחרים, מצב זה הביא לאיבוד לקוחות מוסדיים גדולים .

המומחה הציג בפני בית המשפט את שתי הערכות השווי והמליץ לבית המשפט לאמץ את המעודכנת ל:30.6.2009.
המומחה הממונה בחוות דעתו גילגל לפיתחו של בית המשפט דילמה מקצועית לא פשוטה :
מחד בהוראות החוק כפי שהיו מנוסחות בתקופה הנדונה "איזון המשאבים " יתייחס לתאריך פתיחת התיק :תאריך פתיחת התיק . מאידך בהעמדת סוגייה זו למבחן " האדם הסביר " בהיר כי לא ניתן לחלק שווי שלא קיים עוד למעשה.במקרה הנידון
בית המשפט בחר להיצמד להוראות החוק כלששונן ופסק כי לצורך "איזון המשאבים "שווי החברה יקבע על סמך ערכה ב- 30.6.2004 ,קרי: 4,000,000 .

בעקבות החלטת בית המשפט – אימץ הבעל את פסיקת בית המשפט, והציע לבת זוגתו לרכוש את חלקו בחברה ב-2,000,000 ש"ח.(50%).ההתגוששות המשפטית בין הצדדים הלכה והחריפה ,דבר שהביא לאחר מספר חודשים לקריסה מוחלטת של פעילות החברה חדלות פירעון וכינוס . החברה שפעלה במהלך 20 שנה השאירה חובות לנושיה , עובדים מפוטרים רבים , וכמובן הפסד השקעה ניכר לשני בני הזוג.מדוע זה קרה ?

מבחן האדם הסביר

כפי שראינו חוות דעתו של המומחה יצרה לכאורה ניגוד בין פיתרון "האדם הסביר " שלפיו בהיר שאין אפשרות לחלק שווי שאינו קיים ועל כן יש לבחור בהערכת השווי המעודכנת ל- 30.6.2009 בניגוד להערכת השווי הגבוהה ל -30.6.2004 ,יום פתיחת התיק (שלפיו אמור להתבצע איזון המשאבים בדרך כלל).סתירה זו לא הייתה אמורה לקרות הכיצד ?
המומחה העריך את שווי החברה לשני המועדים על בסיס הערכת תזרים מזומנים עתידי , כאשר הערכה זו בוצעה ב- 30.6.2009.
באם הערכת השווי ל- 30.6.2004 היתה מתבצעת בסמוך לתאריך זה, ניתן היה להעריך זרם מזומנים עתידי התומך בשווי של
4,000,000 ש"ח , אך יש לזכור כי הערכת השווי ל- 30.6.2004 נערכה ב- 30.6.2009 ,כשתזרים המזומנים מ- 2004-ועד 2009 היה ידוע וכך גם הערכות לגבי העתיד על סמך התהליכים שעברה החברה והשוק . אי לכך התעלמות מנתוני תזרים ידועים וחישוב על בסיס צפי , שידוע שאינו רלבנטי עוד – יביא לתוצאה שאינה עומדת " במבחן האדם הסביר " , תוצאה שהתקבלה מיישום טכני של מודל ללא בחינת מהות היישום והתעלמות מנתוני אמת תקפים וידועים.

עורך הדין של בן הזוג ניסה לשכנע את בית המשפט שייש להעדיף את הערכת השוו המעודכנת – דבר שלא צלח לו .מאידך לוהיה בוחר עו"ד לנקוט בגישה שונה והיה משקף לבית המשפט באמצעות חקירה מושכלת של המומחה ,שחוות דעתו מבוססת על סתירה פנימית כפי שהוצגה,קיימת סבירות גבוהה שהמחיר הגבוה ששילמו כל המעורבים בדבר והמשק בכללותו היה נמנע . כמובן שבמטרה לשקף סתירה זו עו"ד נדרש להבין את עקרונות מודל הערכת השווי .ולסיום בקצוני לחזור ולהזכיר
את למטרת העל של הפיתרון הכלכלי שהיא :רציפות פעילות שוק וצמיחה.

במסגרת פעילותי המקצועית ובכללה כמומחה ממונה בית משפט אני עד לעתים קרובות לסיטואציות מקצועיות המשקפות ומדגישות את הצורך להפעיל את מבחן השכל הישר לתקפות הפיתרון המוצע .בהמשך יובאו מידיי פעם דוגמאות לסיטואציות אלו ,באמצעות ניתוח אירועים קצרים דיסקרטיים ממסגרות פעילויותיי המקצועיות. במסגרת מאמר באתר מרטינדאל בדף פרופיל כעד מומחה ,ניתן להגיע באמצעות קישורית (בסוף הדף )למאמר מקצועי שלי הנושא את השם :” A wise interrogation of the appointed expert witness " . במסגרת מאמר זה מובאות שתי דוגמאות המשקפות את מהותיות הפעלת מבחן השכל הישר . לטובת המתענינים מצורפת הקישורית הבאה :
http://www.martindale.co.il/Expert.aspx?ExpertID=590

על המחבר
מתמחה בביצוע חוות דעת כלכליות ופיננסיות במגוון סוגיות מקצועיות הכוללות : חוות דעת חשבונאיות ,
הערכות מזק כלכלי לצרכי פיצוי , הערכות שווי , חוות דעת הוגנות, בדיקות נאותות , ביקורת חקירתית,
חוות דעת אקטואריות, ,חקירות בפירוק שותפויות וחוות דעת המצריכות אינטגרציה פיננסית כלכלית ותפעולית.
השירותים ניתנים לסקטור העסקי וכתמיכה בתהליכי לטיגציה כמומחה ממונה בית משפט בתחום החשבונאות והכלכלה ומומחה הצדדים. עד היום ניתנו על ידי מעל 20 חוות דעת כמומחה ממונה בית משפט במגוון סוגיות בערכאות השונות.אני בעל הסמכה ורישיון אמריקאי בראיית חשבון ( US ) CPA ומוסמך במימון וחשבונאות מאוניברסיטה העברית .




www.martindale.co.il/expert.aspx?expertid=590


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דורון ברגמן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]