חיפוש מאמרים

12314 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
עבודה וקריירה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: היבטי מס דירה שכירות עורך דין

נושא המאמר: העברה ללא תמורה של דירה ושכירות עסקית – היבטי מס
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]   שמור מאמר למועדפים

לא אחת נקטו צדדים בצעד משפטי של העברת זכויות בקרקע ללא לתמורה לצד אחר. הסיבה לפעולה זו עשויה להיות נעוצה בעובדות שונות, בין השאר קרובים המעונינים להימנע מסכסוכי ירושות, ליהנות מהטבות מס שמציעים חוקי המס השונים וכו'.

לפי סעיף 62(א) לחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) תשכ"ג 1963, בעל זכויות במקרקעין המעביר הדירה שברשותו ללא תמורה לקרובו, פטור ממס שבח יהא הוא. הגדרת קרוב לעניין מס השבח כוללת: בן זוג, הורה, הורי הורה, צאצא, צאצאי בן-זוג ובני-זוגם של כל אחד מאלה, אח או אחות ובני זוגם, איגוד אינו בשליטתו. הצדדים יכולים להתנות העברה זו בתנאים שמשרתים את הצרכים של הצדדים כגון העברה עם תנאי לא לבצע עסקאות בדירה המתקבלת למשך תקופה מסוימת. כמובן אפשר להעביר את הדירה ללא כל הגבלה, ואף שההעברה תהא בלתי חוזרת.

העברת דירות ללא תמורה לקרוב משמשות מקלט מס נפוץ, ועל מנת למנוע מצבים בהם אנשים מוכרים דירות שנתקבלו במתנה בפטור ממס שבח נקבעו בחוק תקופות צינון שיש בהן כדי למנוע עסקאות מכר לזכויות במקרקעין שנתקבלה במתנה מקרוב, וזאת לתקופה הנגזרת מסוג השימוש בדירה. כך שמכירת דירה (או חלק מדירה) שהתקבלה במתנה כאמור כפופה לתקופת הצינון שאורכה בין שנה אחת עד 4 שנים כמפורט להלן:- אם הדירה לא שימשה דרך קבע למגוריו של המוכר – עד שיחלפו ארבע שנים, וכשנותן המתנה הוא הורה – שלוש שנים, מיום שנעשה בעלה. אם הדירה שימשה דרך קבע למגוריו של המוכר – עד שיחלפו, מיום שהחל לגור בה דרך קבע בהיותו בעלה – שלוש שנים, וכשנותן המתנה הוא הורהו, אם איננו נשוי – שנתיים, ואם הוא נשוי או אם הוא הורה יחיד כהגדרתו בסעיף 1 לחוק משפחות חד הוריות, התשנ"ב-1992 – שנה אחת. מקבל ההעברה מחויב בתשלום 1/3 ממס הרכישה בו היה מחויב אילו רכש הדירה בשווי כסף, בהתאם למדרגות מס הרכישה הידועות ביום העברת הדירה.

האמור לעיל לעניין תקופות הצינון תקף במידה והדירה המדוברת הינה דירת מגורים או כזו שמיועדת להיות דירת מגורים. הגדרת "מיועדת להיות דירת מגורים" חייבת לעמוד בשני היבטים, משפטי – שלפי חוק תכנון ובניה, והיבט טכני – מצבה של הדירה. הרי הפטור שניתן מכוח ס'49ו לחוק מיסוי מקרקעין מתייחס לדירות מגורים ותו לא.

דירה שנתקבלת במתנה מושכרת תחת שכירות עסקית
לעניין מס הכנסה - במידה ולא מדובר בדירת מגורים או כזו שאיננה מיועדת למגורים, ישנן השלכות משפטיות מיסויות על מקבל המתנה. מקבל המתנה יהא חייב לדווח על שכירות שהינו מקבל, הרי הכנסה זו איננה מיגיעה אישית ונופלת במדרגות המס השולי המתחיל מ 30% לפי ס' 121 לפקודת מס הכנסה. וזאת ללא קשר להיקף ההכנסות שיש לאותו מקבל.

לעניין מס ערך מוסף – חוק מס ערך מוסף מכליל בתוך הגדרת "עסקת אקראי" גם שכירות לעוסק או נקרא לזה שכירות עסקית. במכירה או בהשכרה שכזו לא בוחן החוק האם נלווים לה סממנים מסחריים כאלה או אחרים, אלא מתמקד בבחינת זהות הרוכש/שוכר. במידה והדירה מושכרת לידי עוסק או מלכ"ר או מוסד כספי, וזאת בידי אדם פרטי שאין עיסוקו במכירת מקרקעין אזי תיחשב השכרה זו ל"עסקת אקראי". עסקה כזו מקימה חבות במע"מ, לפי תקנה 6ב לתקנות מע"מ, במצב בו המשכיר הינו אדם פרטי אז יהא חייב השוכר ולא המשכיר, בהוצאת חשבונית עצמית ותשלום המס על פיה.


רמת גן: רח' בן גוריון 2, (מגדל ב.ס.ר 1)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' פרנקלין 7, סקטור 1, בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר לעורך דין אלי דורון
משרד עורכי דין - דורון, טיקוצקי, צדרבוים, עמיר, מזרחי

www.taxlawyers.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]