חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
השכרת רכב - יוצאים לחוץ לארץ ומעוניינים בהשכרת רכב. כדאי לקרוא - מאמרים השכרת רכב - השכרת רכב באיטליה - השכרת רכב בחול - השכרת רכב באירופה





    קישורי טקסט (לפרטים)




ראו גם עסקים למכירה

קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חרדת בחינות טיפול בנוער טיפול רגשי טיפול התנהגותי קוגניטיבי

נושא המאמר: חרדת בחינות
מאת: מעיין ביטון   שמור מאמר למועדפים

עונת בחינות הבגרות בעיצומה, ומתבגרים רבים חשים לחץ וחרדה לקראת הבגרויות. החרדה יכולה להתבטא בתסמינים שונים, החל מ- כאבי בטן, קוצר נשימה, דופק מואץ, הזעה, תחושת איום, חשש מכישלון, ועד שיבוש ביכולת הריכוז ואפילו שיכחון.

אבל כדאי לדעת שחרדה היא בסך הכל תופעה טבעית של הגוף למצבי סכנה. כשהגוף חש בסכנה, המוח הקדום נכנס לפעולה ומשתלט על פעילות הגוף על מנת להתמודד עם הסכנה. כך נעשות פעולות אוטומטיות על מנת להגן עלינו. למשל, אם יורדים לכביש ולפתע עוברת מכונית בלי התראה, רוב האנשים יקפצו אחורה בלי לחשוב על זה יותר מדי.

ללחץ לפני בחינה, על כן, יש יתרונות - אדישות יתר עלולה לגרום לתלמיד לא ללמוד לקראת הבחינה ובכך להגדיל את סיכויי הכישלון. עוררות במידה סבירה מגבירה את המוטיבציה ללמוד ולהגיע לבחינה מוכנים, וגם מגבירה את הסיכוי להצליח במבחן. מחקרים הראו כי עוררות בינונית מגבירה את סיכויי ההצלחה בבחינה, בעוד עוררות נמוכה מדי או גבוהה מדי מגבירה את הסיכוי לכישלון.
אז מה עושים?

1 - משנים את הדיבור הפנימי: עיקר החרדה נובעת מדיבור פנימי שלילי. לדוגמא, בכל פעם שהנער חושב על הבחינה הוא אומר לעצמו - אני לא אצליח, אני טיפש, הבחינה קשה מדי, אין סיכוי שאעבור. שינוי הדיבור הפנימי יכול להפחית את החרדה ולאזור כוחות להתמודדות. כדי לשנות דיבור פנימי, לוקחים דף נייר חלק ומחלקים אותו לטבלה. בעמודה ראשונה כותבים את המצבים בהם מתעורר הדיבור הפנימי השלילי. לדוגמא - כל פעם שאני רוצה לפתוח את הספר וללמוד. או, כל פעם שאני נזכר בבחינה. בעמודה השנייה נכתוב את כל המחשבות שעולות לנו ב

אותו מצב - "אני טיפש", "אין טעם ללמוד, גם ככה אכשל" וכו'. בעמודה השלישית, נענה על כל מחשבה שלילית בדיבור פנימי חיובי. לדוגמא:

"אני טיפש" -> "זאת רק בחינה, היא לא קובעת אם אני חכם או טיפש".

"אין טעם ללמוד, גם ככה לא אצליח" -> "אם אלמד כמו שצריך אשפר את סיכויי בבחינה".

כדאי להוסיף גם מחשבות שמורידות מערך הבחינה ומפחיתות את תחושת הלחץ כלפיה. למשל - "הבחינה לא קובעת את ערכי כאדם" או "אני אעשה כמיטב יכולתי". בכל פעם שעולה מחשבה של דיבור פנימי שלילי, נסתכל בדף וננסה "להתווכח" איתה בעזרת מחשבה של דיבור פנימי חיובי. בבחינה עצמה ניתן גם לכתוב את המשפטים החיוביים על דף טיוטה או מאחוריי הבחינה, ולקרוא אותם בכל פעם שעולה חשש וקושי.

2 - מרפים את הגוף: היות והגוף טעון ולחוץ לקראת הסכנה שהוא חווה, הרפיית הגוף יכולה לעזור להתמודדות עם חרדת הבחינות. דרך אחת לתירגול הרפיה היא מדיטציה. בהתחלה, כדאי לשבת בחדר שקט, לנשום באיטיות, ולספור נשימות. בהמשך כשנהייה יותר קל לשבת בשקט, אפשר להפסיק לספור ורק להקשיב בשקט לנשימות למשך כמה דקות. תירגול יומיומי של מדיטציה, ואף תירגול מדיטציה לפני הבחינה, הוכחה מחקרית כמסייעת במצבי לחץ וחרדה. טכניקה נוספת, היא כיווץ והרפיה של קבוצות שרירים. ניתן לעשות זאת עם אגרופים, אך בעזרת תירגול ניתן להגיע לכיווץ והרפיה של קבוצות שרירים אחרות נוספות כגון זרועות, רגליים, בטן וכו'. מכווצים את האגרופים חזק למשך 10 שניות, ומרפים לכ-15-20 שניות, ואז חוזרים על פעולת הכיווץ ושוב הרפייה. תירגול של 5 דקות ביום יכול לסייע ולשחרר את תחושת החרדה.

3 - מדמיינים הצלחה: דמיון מודרך הוא שיטה שמשתמשת בדמיון מכוון לשינוי התנהגות. באופן מודע ניתן ליצור בעזרת הדמיון דימויים ויזואליים שישמשו בהמשך כוח המונע חרדות. השיטה פשוטה מאוד וניתנת לתרגול כמעט בכל מצב. היא דורשת בסך הכל לעצום את העיניים ולדמיין תמונה רגועה ובטוחה. לקראת בחינה, ניתן לדמיין את הציון הרצוי, או לדמיין את עצמך יוצא מהבחינה מרוצה ובתחושת הקלה. בעזרת אותה תמונה ניתן להקטין את תסמיני החרדה. המפתח לשימוש מוצלח בשיטת הדמיון המודרך הוא לתרגל אותה בשעה של נינוחות או בעזרת יצירת נינוחות בעזרת הרפיה, כפי שהוסבר בסעיף הקודם. אמנם גם הדמיון עצמו מרגיע, אך עדיף לתרגל אותו כשהגוף נמצא בהרפיה.

בהצלחה בבחינות! :-)

www.maayantherapy.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מעיין ביטון שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]