חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
עיצוב אתר - הדרכה איך לתכנן





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הפרעות אכילה כתבות על הפרעות אכילה באתר עמותת נופית

נושא המאמר: התפקיד החשוב של ההורים בהתפתחות הפרעות אכילה אצל ילדיהם
מאת: שלמה גרינברג   שמור מאמר למועדפים

התפקיד החשוב של ההורים בהתפתחות הפרעות אכילה אצל ילדיהם
מחקר שנערך לאחרונה, באוניברסיטת Loughborough בבריטניה, על 528 בני נוער, מצביע על קשר בין רמןת ההתערבות של ההורים בתזונה ובמנהגי האכילה של בני הנוער במשפחה להתפתחות או אי התפתחות של מחלות הפרעות אכילה. החוקרים בחנו את מערכת היחסים הזו מכיוונים שונים אבל הכיוון המעניין היה התפיסה (הפרספציה) של בני הנוער לגבי היחס של ההורים לנושא האכילה שלהם. כלומר, מה חושבים הנערים והנערות על הדרך שבה מעורבים ההורים במנהגי האכילה שלהם. נמצא שרמות התפתחות הפרעות האכילה נמוכות אצל בני נוער שבתפיסתם ההורים לוקחים אחריות אמתית בנושא המזון (דואגים שהילדים יאכלו ובזמן למשל או שמתייעצים אתם לגבי הכנת הארוחה וסוגי המזון), שלדעתם ההורים "לוקחים פיקוד" בכול הקשור לתזונה שלהם. כרגיל במקרים כאלו הדברים אינם שחור ולבן. מסתבר שרמת המעורבות של ההורים, מנקודת המבט של הילדים, לא בדיוק ברורה. היו מקרים שבהם ראו החוקרים התפתחות של הפרעות אכילה כתוצאה מהתנהגות "יותר מידי קשוחה" של ההורים. כלומר, ככול שההורים היו קשוחים יותר באסטרטגיות ניהול התזונה של בני הנוער (מעורבים מעל ומעבר הצורך אליבא הילדים) מה שבלט במיוחד אצל בנות, כך גם עלה הסיכוי להתפתחות הפרעות אכילה. תופעה מעניינת התגלתה אצל בנים; אצלם מצאו החוקרים עלייה במקרי הפרעות אכילה כאשר נראה היה להם שאסטרטגיית התזונה של ההורים אינה שקופה לטעמם. למשל כאשר גילו שכחלק מאסטרטגיית התזונה שהשליטו ההורים נעלמו כמה מצרכי מזון חביבים עליהם במיוחד וזאת מבלי ליידע אותם. "הממצאים מדגישים", אמרה ד"ר Emma Haycraft, מרצה בכירה בפסיכולוגיה וחברה במרכז למחקר הפרעות אכילה באוניברסיטה, שהובילה את המחקר, "את החשיבות שיש להורים אחראים שמפקחים על תזונת ילדיהם עד לגיל מאוחר. הורים שדואגים להגשה קבועה של ארוחות ושיודעים שלא ללחוץ בנושא על ילדיהם ונוהגים בשקיפות מלאה תורמים להתנהגות/ התייחסות חיובית של בני הנוער לנושא המזון ויוצרים למעשה סביבה שחיובית לתזונה ושאינה יוצרת התפתחות של הפרעות אכילה. השלב הבא של המחקר יתמקד בהבהרה של עד כמה הפרספציה של בני הנוער לגבי התנהגות הוריהם בנושא אכן תואמת את התנהגות ההורים בפועל. הפרופסור לפסיכולוגיה Caroline Meyer שגם היא חברה במרכז למחקר הפרעות אכילה באוניברסיטה, הוסיפה, "תוצאות של מחקרים מהסוג הזה חשובות לצורך ההבנה של אפשרויות ההתערבות לצורך יצירת תנאי והתנהגות אכילה טובים יותר אצל בני נוער". המחקר, חשוב לציין, היה בהשתתפות בני הנוער בלבד, ההורים לא נשאלו ולא הגיבו ולכן חשוב להמשיך והפעם עם ההורים וזאת על מנת לראות כיצד הם רואים את השתתפותם בתזונת ילדיהם.
למחקר נרשמו 828 בני נוער בגילאים 13-15, 275 בנות ו 253 בנים. הנחקרים נלקחו מבתי ספר בבריטניה כחלק ממחקר מתמשך בתחום הספורט והתזונה. הבעיה הייתה שבני הנוער מילאו שאלונים בעצמם וחלק מהם לא מילא את הגובה והמשקל מה שהשאיר למעשה 528 נבדקים. ללא גובה ומשקל אין אפשרות לקבוע את מדד צפיפות הגוף (Body mass index – BMI), מדד מרכזי בבדיקות תופעה של התפתחות הפרעת אכילה. מדד ה BMI של המשתתפים הצביע על משקל שנחשב בריא. בתי הספר מהם הגיעו המשתתפים שיתפו פעולה עם החוקרים, בעיקר במעקב אחרי מילוי השאלונים. מחקרים בנושא התנהגות הורים ובני נוער בתחום התזונה נעשו בעבר והרבה אבל לא על מנת לקבוע אם צורת החינוך של ההורים בתחום התזונה קשורה ישירות להתפתחויות של הפרעות אכילה.
מקורות:
Parents play important role in teen eating behaviours: כתבה על מחקר שנערך באוניברסיטת Loughborough באנגליה (ראה המקור הבא) ופורסם באוקטובר 2013 בירחון Medical News Today קישור: http://www.medicalnewstoday.com/releases/267097.php
• Adolescents' Level of Eating Psychopathology Is Related to Perceptions of Their Parents' Current Feeding Practices: מחקר בעריכת ד"ר Emma Haycraft, ד"ר Huw Goodwin וד"ר קרולין מאייאר מאוניברסיטת לאפבורו באנגליה. פורסם בירחון Journal of Adolescent Health באוקטובר 2013. קישור: http://www.jahonline.org/article/S1054-139X(13)00445-X/fulltext

www.nofit.org


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שלמה גרינברג שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]