חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הקלטת פלייבק





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות חלבונים

נושא המאמר: חלבונים
מאת: ד"ר סיגל תמיר Ph.D    שמור מאמר למועדפים


החלבונים מהווים את הבסיס לבניית שרירים, רקמות, הורמונים ואנזימים. לכל גרם חלבון יש ערך של 4 קלוריות. החלבונים מתפרקים בגוף לחומצות מינו ולאחר תהליך הפירוק, הגוף בונה לעצמו את הדרוש לו. יש חומצות מינו אחדות שהגוף חייב לקבל מהמזון שאנו אוכלים, כי הוא אינו מסוגל לייצר אותן בעצמו. לכן, חשוב לאכול מזון מגוון אשר מכיל חלבון. מזון המכיל חלבון שיש בו את כל חומצות האמינו הוא בעל ערך גבוה יותר.
לדוגמא, אם נאכל תירס כמקור לחלבון נגיע לתת תזונה כיוון שחלבון התירס חסר חומצות אמינו. אם נשלים את התירס עם מוצרי חלב למשל נשיג רמה גבוהה יותר של חומצות אמינו. השלמת חלבונים שבהם ישנה חומצת אמינו הכרחית במידה מוגבלת, יכולה להיעשות ע"י שילוב מוצרי מזון בהם ישנה אותה חומצת אמינו ברמה גבוהה יותר.

השלמה אופטימלית של חלבונים ניתן להשיג בשילובים הבאים:
קורנפלקס עם חלב, לחם עם גבינה, עדשים עם אורז, שעועית לבנה ולחם, פיתה עם חומוס. חשוב לדעת שרמת החלבון בתפריט היומי לאדם צריכה להיות כ-0.8 גרם חלבון לכל ק"ג, כל אדם לפי משקלו. כאשר האדם עוסק בספורט באופן מוגבר או עוסק בעבודה פיזית קשה יש להגביר כמות חלבון בתפריט.

כפי שציינתי, החלבונים הם אחד מאבות המזון החיוניים לגופנו. הם זוהו כחומרי הבניין של גופנו. הם חלק הכרחי של כל תא ומרביתו נמצא בשרירים. היתר מפוזר בעצמות, בשיניים, בדם ובנוזלי הגוף. אפילו ברקמת השומן בגוף יש מעט חלבון, כאשר חסר בגוף חלבון, הגוף יבטא זאת במחלות שונות. הגוף מקבל חלבון מהמזון ומפרק אותו לחומצות אמינו לשם שימוש. קיימות 8 חומצות אמינו הכרחיות, שהגוף חייב לקבל. ללא אספקה תקינה רקמות הגוף לא יוכלו להתקיים והן יפתחו מחלות שונות. מחסור בחלבון פוגע בראש ובראשונה בתינוקות וילדים הזקוקים לכמות גדולה של חלבון לגדילה. שליש מכמות החלבון מנוצלת אצלם לגדילה. מחסור בחלבון פוגע בגדילה. מחסור בחודשי חייו הראשונים או בהריון יפגע במוח. בגילאים מאוחרים יותר תיפגע הגדילה המוטורית.

גם לספורטאים, במיוחד בוני שרירים, חשוב החלבון מאוד, מחסור ממושך בחלבון יגרום לבצקות בבטן וברגליים האופייניים לאנשים מורעבים.
בחוסר חלבון, רמת ה-PH בדם גבוהה מהרגיל, מחוסר איזון, כן יהיה חוסר פעילות של אנזימים והורמונים בגופנו וחוסר בניית פיגמנטים של עור והשיער. בארצות עניות קיימות מחלות מחסור בחלבון קשות בגיל הרך כגון המרסמוס, שפירושו רזון המתבטא בפיגור וגדילה ודלדול שרירים והקשוואשיוקור המתבטא בהאטת הגדילה שמתלוות לה בצקות. ילדים אשר סובלים ממחסור בחלבון יהיו נמוכי קומה גם בבגרותם. סימנים נוספים של מחסור בחלבון: חוסר תאבון, רזון, פעילות גופנית מופחתת, אדישות נפשית, שלשולים, מחלות שונות לעתים תכופות, שיעורי תמותה גבוהים עקב מחלות מדבקות.

במחלת המארסמוס נראה האטה חמורה בתוספת משקל. השרירים מצומקים, השומן התת עורי מתכלה, העור יבש דק ומקומט, השיער יבש ונתלש בקלות, פני הילד מצומקים, הלחיים והעיניים שקועות מחוסר שומן, הילד חלש, שוכב ללא תנועה, רגיש לקור, טמפרטורת הגוף יורדת.

במחלת הקוואשיורקור התמונה שונה: הילד אדיש ואומלל, בוכה רק לעתים רחוקות, חסר חיוך, חסר תנועה, בצקות ברגליים ובבטן המסווה את הרזון, צורת השיער משתנה ונושרת, חוסר תאבון, הקאות, שלשולים, אנמיה הגורמת לחוסר עיכול, המשקל יורד והרכב הגוף משתנה. הגוף מכיל פחות חלבון ואחוז גבוה של מים. משקלו של ילד בן שנה הסובל ממחלות מחסור בחלבון, יכול להיות 5 ק"ג בלבד במקום 10-12 ק"ג בילד בריא. אחוז המים שמחוץ לתאים גדול יותר בעיקר כאשר קיימות בצקות.
התוצאה הסופית הפרעות קשות שגורמות לשלשולים והקאות. רמת הגלוקוזה בדם נמוכה ולכן נפגמת הסבילות לגלוקוזה. ספיגת השומן במעיים פגומה ורמת כולסטרול וטריגליצרידים תהיה נמוכה מידי. תרכוזת האשלגן והמגנזיום בגוף פוחת, שלשולים מרובים והקאות מהם סובלים החולים יביאו לדלדול מלאי של מינרלים אלו. קיימת גם חוסר פעילות אנזימתית עקב מחסור רב בחלבון. מחלות אלו הן הסיבה העיקרית של שיעורי תמותה של תינוקות וילדים בארצות מסוימות.

קיימת גם תופעה של אובדן החנקן מהגוף המחליש את הילד ומגביר עוד יותר את הצורך בחלבון ובכך יש הפרעה בניצול יעיל של המזון. כל זיהום עלול לגרום לשלשולים. ניתן להבריא ממחלות אלו, ויש לדעת שהן די נדירות.

בקוואשיורקר הסיכוי טוב יותר משום שהיא מחלה קצרה יותר. המארסמוס לעומת זאת, יכולה להמשך חודשים רבים ואינה שכיחה במחצית הראשונה של חיי תינוקות, במיוחד כאשר תינוק יונק המחלה תתפתח לאחר הפסקת היניקה. החל מהחודש השביעי, כאשר הילד מקבל מזון עשיר פחמימות ודל בשומן ובחלבונים, מזון זה אינו עולה על הצרכים הגדולים בחלבון. כאשר יש חוסר בחלבון, מקריב הגוף את החלבון מהשרירים, שאם הוא נאגר, בעקבות פרוק החלבון מהשרירים נוצרת גלוקוזה, הדלק החיוני למוח, אך כאשר המחסור הוא לאורך זמן זה הופך להיות מסוכן משום שאז אזלו המאגרים וזה מתבטא במחלה. בשלב הריפוי יש להוסיף מנות גדולות של חלבון, כמובן בייעוץ איש מקצוע.

פרוט כמות החלבון במזון:
100 גרם גבינה 5% 10 גרם
1 גביע לבן 5 גרם
1 כוס חלב 6 גרם
200 גרם חומוס מבושל 13 גרם
ביצה 6 גרם
30 גרם אגוזים 8 גרם
200 גרם שעועית\עדשים 13 גרם
100 גרם מוצרי לחם 8 גרם
100 גרם דגנים 13 גרם
100 גרם תירס\סולת 4 גרם

יש לזכור, לאכול חלבון בכמות הרצויה, לשמור על איזון בין פחממות לחלבונים וכמובן לשמור על הבריאות בעזרת יעוץ מתאים.

יום טוב והרבה בריאות



www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר סיגל תמיר Ph.D שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]