חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מלון בניו יורק





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות אבות המזון חלבונים

נושא המאמר: אבות המזון – החלבונים
מאת: פרופ` רפי קרסו    שמור מאמר למועדפים

החלבונים הם מאבני היסוד החשובות ביותר בגוף. יחד עם סוכרים ושומנים, הם מהווים את שלושת אבות המזון שהגוף חייב לקבל כדי להזין את עצמו.

בלי חלבון אין חיים. החלבון נחוץ לבניית השרירים, העצמות והעור, השערות והציפורניים, ליצירת הורמונים ואנזימים ולתחזוק מערכת החיסון.

החלבונים מיוצרים בתאים בעזרת אנזימים, שגם הם חלבונים. האנזימים הם זַרָזִים, כך שמולקולה אחת של אנזים יכולה לייצר אלפי עותקים של חלבון חיוני זה או אחר.

אנזימים עם מולקולות חלבוניות המשתתפות בכל התהליכים המטבוליים (חילוף החומרים) והביוכימיים בגוף. הם זרזים של תהליכים (ריאקציות) כימיים. האנזימים חיוניים לביצוע העיכול ולפירוק החלבונים, השומנים והסוכרים למרכיביהם הראשונים, כך שיוכלו להיספג בגוף ולהתאחסן בכבד או בשרירים.

האנזימים מסייעים לסילוק רעלים בכליות, בכבד, בריאות ובעור. הם אחראים על קרישת הדם, מסייעים בפינוי הפחמן הדו-חמצני מהריאות, עוזרים לחמצן להיכנס לכל הרקמות ומשתתפים בפינוי ה"פסולת" שמצטברת בתא בצורה של רדיקלים חופשיים. הברזל חודר לתוך הכדורית האדומה על ידי פעילות אנזימטית.

הגוף אמנם מייצר אנזימים בעצמו, אך ניתן לצרוך אותם גם בפירות (מנגו, אבוקדו, פפאיה ובננה), ירקות (מלפפון ואספרגוס) ודגנים (חיטה).

כל החלבונים בעולם החי והצומח מורכבים מכ - 28 חומצות אמינו, אשר יוצרות בהרכבים שונים את מאות סוגי החלבון הקיימים בגופינו ובגוף בעלי החיים.
המיוחד לחלבונים הוא שלכל חלבון יש רצף ייחודי לו של חומצות אמינו, שנקבע באופן תורשתי. לכל חומצת אמינו תכונות שונות משלה.

כשאנו אוכלים חלבון, שרשרת החלבונים מתפרקת המעיים לחומצות אמינו. חומצות האמינו נספגות בגוף, ומהן הגוף מרכיב את החלבון שלו-עצמו.
חומצות האמינו מאפשרות לויטמינים ולמינרלים לבצע את תפקידם על הצד הטוב ביותר. בגוף שלנו, הכבד מייצר 80 אחוז מחומצות האמינו. 20 האחוזים הנותרים מופקים מן המזון. אלו מכונות חומצות אמינו חיוניות (אסנציאליות), מאחר והגוף אינו מסוגל לייצר אותם בעצמו.

איסוף חומצות האמינו לצורך בניית החלבונים ופירוקם לחומצות אמינו יחידות לשימוש הגוף הם תהליכים ממושכים. הגוף מייצר את החלבונים הדרושים לו בהתאם לצרכיו. חסר בחומצות אמינו יכול להוביל לחסר בחלבונים החיוניים לגוף, ובעקבות זאת לבעיות שונות, החל מהפרעות עיכול, עבור בדיכאון וכלה בהפרעות גדילה.

חסר בחומצות אמינו חיוניות יכול לנבוע מסיבות רבות. גם אם אדם שומר על תזונה מאוזנת המכילה כמות מספקת של חלבונים, יכולות להתעורר בעיות בספיגה, דלקות, טראומות, מתח, גיל וחוסר איזון במרכיבים התזונתיים, העלולים להשפיע על זמינות חומצות האמינו החיוניות לגוף.

חלבונים מצויים בבשר, בביצים, בחלב, בעצמות ובגרעינים.

עד כאן על החלבונים,









www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י פרופ` רפי קרסו שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]