חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
10 הדיברות למנהלת





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות אלרגיות

נושא המאמר: על האלרגיה העונתית ( קדחת השחת )
מאת: ד"ר מיכל לזרוביץ N.D    שמור מאמר למועדפים


כתבה ראשונה בסדרה

ד"ר מיכל לזרוביץ N.D

Allergic Rhinitis מכונה גם נזלת אלרגית או קדחת השחת או אלרגיה עונתית. המדובר בתגובה אלרגית לפולן (אבקה הנוצרת בפרח), עובש או לחומרים מיקרוסקופיים אחרים המצויים בסביבה. זוהי תגובה אלרגית טיפוסית אצל אנשים בעלי מערכת חיסונית לקויה המזהה חומרים תמימים כמאיימים. ניתן לשלוט בתופעה זו על ידי שינויים באורח החיים.

האלרגיה יכולה להיות עונתית או רב שנתית. אלרגיה עונתית מתרחשת במיוחד כאשר צמחים, עצים ופרחים משחררים פולן במשך מחזור הפוריות שלהם. באביב, בדרך כלל המדובר בפולן של עצים בעוד שבקיץ הסיבה תהיה דשא ועשב בר ואילו בסתיו יש שחרור של נבגי פטריות, הנישאים באוויר והאוהבים תנאי מזג אוויר לח. אם האלרגיה מתפתחת בחורף, גורמיה הם, בדרך כלל, אבקות של דשאים ועשבים. אלרגיה רב עונתית קשורה לחשיפה לאבק הבית (המכיל אנטיגנים של קרדית אבק הבית), פרוות חיות, קשקשי בעלי חיים, נוצות ועוד. אלרגנים אלו מצויים בכריות, בגדים תחתונים, מקלחות ובמרתפים. המצב מחמיר כאשר קיים יותר מגורם אלרגני אחד.

סוג אלרגיה זה הוא השכיח ביותר בארה"ב (כ – 50 מיליון מידי שנה). ברפואה האלטרנטיבית בעיה זו מהווה הסיבה מס` 2 לפנייה לקבלת טיפול (לאחר כאבי גב) ופחות תופעות לוואי.

מאפייני תגובה אלרגית:
1. מערכת החיסון מפתחת רגישות לחומר מסויים הנקרא אלרגן. אלרגנים נפוצים הוזכרו בסעיף הקודם ודוגמאות נוספות כוללות לטקס ומזונות שונים (כגון: ביצים, בוטנים, חלב פרה, דגים, פירות ים וחיטה). החשיפה הראשונית לאלרגן גורמת ליצירה של כמויות גדולות של נוגדנים אלרגיים הידועים בשם אימונוגלובולין E - IgE, שתפקידם לזהות את האלרגן הספציפי.
2. חשיפה שנייה לאלרגן גורמת לתגובה אלרגית. חלקיקי חומר האלרגן נקשרים למולקולות IgE הממוקמים בתאי מסט (פיטום). תאי מסט הם סוג של כדוריות דם לבנות הנמצאות בעיקר ברקמות חיבור כמו העור והלשון, בקרומים ריריים (של האף, הפה, מערכת העיכול, ריאות, ודרכי נשימה עליונות).
3. שיפעול הנוגדן גורם לתאי המסט לשחרר באופן פתאומי ומהיר חומרים כימיקלים מתווכי דלקת (כגון היסטמין, ברדיקנין ולויקוטריאנים) שהם הגורמים לביטויים השונים של אלרגיה לתוך מחזור הדם. כימיקלים אלו (והידוע במיוחד ההיסטמין) גורמים לנפיחות של רקמות, גירוי, הרחבה ודליפה של כלי דם לרקמות מסביב.

הסימנים הקליניים:
האלרגיה גורמת לגירוי הקרומים הריריים של האף, דרכי נשימה עליונות והעיניים. המצב האלרגני מאופיין בגודש באף, תופעת הגרד, האודם, הפריחה , העיטושים, הנזלת, הדמעות וקוצר הנשימה .כאשר ריכוז האלרגן בגוף גבוה יכול להיגרם התקף אסמטי קשה לחנק או לירידה פתאומית בלחץ הדם ולעילפון. סימן נוסף הוא עייפות ולעיתים עפעפיים נפוחות (עם שינוי גל בצבע- במיוחד בעפעף התחתון).

איך להפחית אלרגנים סביבתיים בבית?
יש להימנע מאותם אלרגנים פוטנציאליים. כך למשל להימנע מעישון בבית, חיות מחמד מחוץ לבית, להימנע מלחות מוגזמת בתוך הבית וכמובן ניקוי ואוורור הבית.

אבחנה מבדלת ל- Allergic Rhinitis

• שינויים אבנורמליים של ה –nasopharynx
• זיהום בדרכי הנשימה העליונים
• שימוש ממושך בתכשירים מסוג אלפא-אדרנרגי (כגון ספריי לאף- OTC)
• שימוש בתכשירים מסוג בטא-אדרנרגי אנטגוניסט ואסטרוגנים.

אפשרויות טיפול פרמקולוגיות נפוצות ברפואה הקונבנציונלית:

• אנטיהיסטמינים - עוזרות בהקלת הסיטמפטומים על ידי חסימת רצפטורי של היסטמין מסוג H1 השוכנים בעיקר בקרומים של האף והסינוסים, בקיבה ובמעי. יש להם השפעה סדטיבית מאחר ועוברים מחסום דם-מוח

• מפחיתי גודש – סטרואידים הקיימים בספרי (אף, טיפות עיניים), נוזלים ואפילו בטבליות. יש להיזהר בתכשירי ספרי לאף וטיפות עיניים ולכן השימוש בהם לטווח קצר ולא יותר משבוע(בגלל אפקט הריבאונד יכולים להחמיר את המצב). להשגת אפקט טיפולי בתכשירים במתן פומי נדרש זמן ארוך יותר ולא מומלצים לסובלים ממחלות לב, היפרתירואידיזם, גלאוקומה וסוכרת.

• ספרי לאף וטיפות עיניים קיימים במספר צורות:
1. תמיסות של מי מלח – מקלות על גודש מתון ומונעות גירוי עודף.
2. תכשירים המקלים על גודש – עובדים מהר יותר אך מסוכנים בשימוש מעל 3-7 ימים.
3. קורטיקוסטרואידים – מפחיתי דלקת אך יש להם תופעות לוואי מקומיות כולל גירוי באף ודימום. נספגים במחזור הדם אך עם שימוש נכון הריכוז בדם יהיה מינימלי.
4. סודיום כרומלין – לאף ולעיניים. מפחית דלקת על ידי מניעת מצב של דהגרנולציה בתאי מסט (פיטום), החיסרון שנדרשים מספר שבועות ליעילות הטיפול.

• אימונוטרפיה
הטיפול היעיל ביותר באלרגיות לטווח ארוך. המדובר בחשיפה הדרגתית לאלרגנים באמצעות זריקות, דבר העוזר למערכת האימונית לפתח סבילות. נדרש לטיפול זה מס` שנים (3-5 שנים), הטיפול מפחית רגישות אך איננו מרפא את האלרגיה.

כמובן יכולות להיות תופעות לוואי לטיפול הפרמקולוגי המצויין למעלה. טיפול זה מדכא או חוסם את התהליך האלרגי על ידי חסימת הסימפטומים אך לא מרפא את שורש הבעיה.

קיימות מספר דרכים באמצעות הרפואה האנטגרטיבית המטפלים בשורש הבעיה כמו למשל צמחי מרפא, הומאופתיה, רפואה סינית וכמובן שינוי בהרגלי חיים.

ובשבוע הבא על סוגי טיפולים אינטגרטיביים באלרגיה עונתית באמצעות תזונה, צמחי מרפא ותוספי מזון.







www.ginko-natural.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר מיכל לזרוביץ N.D שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]