חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חיסכון סלולר , סלולאר , הפחתת עלויות סלולאר , זול , עלויות , בדיקת חשבונות סלולאר , סלצ'ק, המרכז לבדיקת חשבונות סלולאר בע"מ





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מלכות בית דוד מלך קוסמים

נושא המאמר: נקודה שבועית פרשת השבוע "שופטים"
מאת: דוד דרומר   שמור מאמר למועדפים

מידי שבת אנו מתפללים את התפילה לשלום המדינה: "ושלח אורך ואמיתך לראשיה שריה ויועציה ותקנם בעצה טובה מלפניך" - כחלק מהתפילה אנו מברכים את ראשי המדינה שיזכו לברכה ומחשבה טובה בהנהיגם את המדינה בכל המהלכים הביטחוניים, מדיניים וחברתיים שלהם כראשי האומה.
פרשת השבוע שלנו, פרשת "שופטים", נוגעת ממש בנקודות אלה של ראשי המדינה.
בתחילה הפרשה דנה בכל ענייני השופטים והמשפט שצריך להתבסס על ערכי הצדק. בשלב השני מגיעה התורה אל ההנהגה האמיתית שעתידה להיות כשיגיעו ישראל אל ארץ הקודש: "כי תבוא אל הארץ אשר ה' אלוקיך נותן לך וירשתה וישבת בה ואמרת אשימה עלי מלך ככל הגויים אשר סביבותיי, שום תשים עליך מלך אשר יבחר ה' אלוקיך בו מקרב אחיך תשים עליך מלך לא תוכל לתת עליך איש נכרי אשר לא אחיך הוא" - התורה לקחה בחשבון שכאשר יכנסו לארץ תפחת בעיניי הציבור הנהגת ה' כפי שהייתה בזמן ההליכה במדבר, ולכן עתידה האמונה שלהם בה' לרדת עם הזמן, וכאשר יבואו אויבים על ישראל ולא יהיה מנהיג לעם יבקש העם להמליך עליהם מלך.
מצב זה אכן קרה כשבאו ישראל לשמואל הנביא וביקשו ממנו שימליך עליהם מלך ו ה' כעס עליהם כי הוא ראה בכך הוכחה שהם מאסו בו, כי שאמר ה' לשמואל: "כי לא אותך מאסו כי אותי מאסו מלמלוך עליהם", והכעס הזה של ה' בא על שהקדימו העם לבקש מלך בטרם הגיעה השעה לכך,ובנוסף שביקשו זאת על ידי תרעומת,שהעליבו את שמואל שהנהיגם באותה העת.
לפיכך קבעה התורה תנאים למלכותו של המלך שאם יקיימם תעמוד מלכותו. תנאים בגדר "לא תעשה": איסור ריבוי סוסים- מכיוון שהסוסים עושים מלחמה יבוא המלך ויישען עליהם וימעיט ביטחונו בה', כפי שכתוב: "שקר הסוס לתשועה וברוב חיילו לא ימלט הנה עין ה' אל יראיו למייחלים לחסדו".
תנאי נוסף -שלא ילך אחר דברים שנפשו מחמדת עליהם ויביאו אותו למקומות אחרים כגון: ריבוי נשים שתאוותו אליהן תסיט את מחשבתו מההנהגה, וכן נטייה לכסף רב.
תנאים בגדר "עשה"- לימוד ודבקות בתורה ובה'. התורה תנחה את המלך בדרך הנכונה להגיע ליראת ה'. התורה תביא את המלך לשכל טוב בהנהגתו וברכה במעשיו.
על ידי מעשים אלה המלך לא יתנשא במלכותו וירגיל את עצמו בקיום מצוות.
בהמשך הפרשה מסבירה למלך שעליו להתייעץ ולהקשיב לראשי הכהונה והנבואה שבעם שנבחרו על ידי ה' ורוח אלוקים עימהם להורות תורה לישראל ולעומתם על המלך להתרחק מקוסמים ובעלי כישוף שמצויים בעמי הגויים ועל ישראל להתרחק ולהימנע מללמוד ממעשיהם.
שנזכה להחזיר את מלכות בית דוד ותשוב כאמונת כל ישראל ותעלה לרצון לפני ה' יתברך.

שבת שלום ומבורך!

תודות: לצחי מיכאלי

חוויית השבוע שלי http://2all.co.il/web/Sites13/hy3/


לע"נ יעקב בובר, שבתאי טורס, שמואל פולק ואברהם פישר שנפלו במלחמות ישראל והיו נצר אחרון למשפחתם



2all.co.il/web/sites13/hy3/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דוד דרומר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]